Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
võsareporteris: diisli asemele toiduõli
#41
Aga milleks üldse mingeid segusid teha?

Ma olen ka oma esimese diielmersu värske omanik ja -15 kraadiga poolest pöördest käima. Ei kujuta ette, kui peaks hakkama mingit nõiajooki garaazis segama - ju siis pole nii palju vaba aega ja muidu ressurssi.
Vasta
#42
suvisele diislile võiks 1:10 bena lisada, et paremini käivituks talvel - minek ka parem.
Vasta
#43
-14,15 on jh see piir kus õli hanguma hakkab, Proovisin nüüd ise ka praktikas auto peal järgi, kuigi olen enne katseklaasis sihukesi katseid juba teinud. Kuni sinnamaani probleeme ei ole. Seega kui "ootamatult" hakkab talv saabuma siis tuleb ikka kütus ära vahetada.
Põhiargumendid nõiajookide segamiseks on ilmselt nii hind kui ka pumba määrimine.
Vasta
#44
just, kui aastas sõidad oma 40 000km siis selleks kulub oma 3000l kütet. hetkel hind umbes 15,8 ehk siis umbes 47 000 eek. kui enam vähem kasvõi 1:1 suhtes segada, siis ju kokkuhoid missugune. ja kui ka toiduõli peakski mingi maapeale mootori elu lõpetama, siis rahaliselt just kahjumisse ei tohiks jääda, eriti kui veel mingi 20 aastat vana risuga sõidad, mille turuväärtus on kordades väiksem tanklasse viidavast rahast. see siis minu mootori järgi arvutatudBig Grin loomulikult kannatab külmade ilmadega mootori võimeksu :S , millest suvel aga üldse aru ei saaBig Grin
Vasta
#45
Nujah, kudias keegi ja mis on odav. Võibolla peaks üldse jalgrattale üle minema, saaks ka veits oma pekki treenida....tuleb pärast jõulusöömaaega meelde.

...10.-/liiter pole teab, mis hull maksta valge diisli eest, mina sellise raha eest küll mingit gemüüset segama ei viitsiks hakata.
Eks muidugi igaüks ise teab, kuidas oma aega kasulikult sisustab. Kes viitsib, teeb tunnikese tööd ja ostab 50 liitrit kütet või mässab pool nädalat, et 50 liitrit "meisterdada" ja külmalt jebida käimasaamisega. Maitse asi, minu jaoks on aeg veidi tähtsam. Kuigi ma teen muus osas samamoodi mõttetut aretamist (vaadake kasvõi mu projekte).

...räägib mõni aeg tagasi oma esimese diisli ostnud ökotaja...
Vasta
#46
Täpselt, selle asemel et miskit ulme jooki kokku segada mõelge parem kuidas rohkem teenida.
Vasta
#47
hannes_s Kirjutas:just, kui aastas sõidad oma 40 000km siis selleks kulub oma 3000l kütet. hetkel hind umbes 15,8 ehk siis umbes 47 000 eek. kui enam vähem kasvõi 1:1 suhtes segada, siis ju kokkuhoid missugune.

hents99 Kirjutas:...10.-/liiter pole teab, mis hull maksta valge diisli eest, mina sellise raha eest küll mingit gemüüset segama ei viitsiks hakata.
Olgem nüüd ikka täpsed! Kus on eestis 10.- eest valget müüvad tanklad??? 10 ei ole valge diisli tanklahind. 10 kandis on valge diisli nn "sõbrahind" või siis eesti piirist kaugemalt toodud eestis edasi müüdava hind. Ülemine näide on ju toodud tanklast ausa diisli võtmise, segamise ja seaduslikult raha säästmise kohta.
Selline alternatiivsegu kokteil on ju täitsa JOKK segu näiteks taksole. Sinisega kütmine oleks ju tunduvalt kergem, kuid on seadusevastane.

See rohkem teenimine tähendas siis seda, et jaksax osta varastatud diislit (või venemaalt tangitud kütet eestist) 10 eest rekkamehelt või tuli hoopis niipalju rohkem teenida et tanklast osta?
Piiri tagant tangitu ümber pumpamine pole ka muide seaduslik tegevus.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#48
Vargaid ma ei toida ega propageeri!
Pole seda teind ega tee ka tulevikus ja ära sina tee nii ennatlikke järeldusi.
Vasta
#49
Ma olen seda varem kuskil öeldnu, et Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisiseaduses on konkreetselt kirjas. http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13197100 vt §19 ja § 20 - ma usun et toiduõli on selles mõttes küll kütus. Järgmine paragrahv on kütuse tootmine - tasub sedagi lugeda. Ja lõpust § 65-68.

Minu arusaamist mööda, seaduse järgi, ei ole vahet kas teed ise toiduõlist, metsakohinast vms kütust või ostad ülepiiri vedajatelt. Riiki petad samamoodi, lihtsalt üks on praegu niiöelda rahva silmis rohkem OK kui teine. "Tegin ju ise kütust, ma ei varasta" - samamoodi võiks Shell öelda kui siin biokütusetootmise püsti paneb.
Vasta
#50
Huvitav rida oli seal veel eraldi välja toodud:
*Kütuse tootmiseks käesoleva seaduse mõistes ei loeta mootoriõli (KNi kaheksa numbrit 2710 19 81) lisamist kütusele, mida kasutatakse kahetaktilises mootoris.

Need kodanikud, kes diislile lisavad aga 2T mootoriõli paistax riigiteataja järgi kütusetootjad.
Asi läheb juba üsna segaseks. Kui tankida 40 liitrit diislit ja kallata paaki 1 pudel mingit kütuselisandit, siis olen nüüd kütusetootja või?
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#51
Ei tea nüansse kuid kujuta ette, et seadus lubaks kahetaktile õli ilma aktsiisita kasutada. Mis siis saaks - ettevõtlikud paneks tootmise püsti ja ammutaks sellest õlist hea kraami välja ja oleks JOKK. Toodad kütust kuid makse ei maksa. Või kasutan 2T õli mingil X seadmel "lisandina" - näiteks 1 liitri diiselõlile panen 2T lisandit 1000 tonni (maksu maksan 1 liitri pealt). Juriidiliselt kõik korras aga mis siis riigist saab kui sedasi tegema hakata. Järelikult vaja eos selline võimalus välistada.

Spets kütuselisand on ilmselt aktsiisi alt vabastatud.
Vasta
#52
toll lubab toiduõli ja igasuguse toiduõlist tehtud pasaga sõita. nii kui toiduõli sinisega segama hakkad, siis asi kuri Icon_twisted henz-ilt küsiks, et mix sina igasuguseid ümberehitusi ja katseid oma autodele teostad, osta kaa tehase seades auto, mis on nii või teisiti parem kui aretised-on ju ikkagi küsimus rahas. kõik ei käi tööl ega pole nii rikkad. kui ei taha õliga sõita siis ära tee seda...ja mix sa ise diisel autoga sõida, kui küttekulu pole probleem, siis alates 3.0 bensakas...
Vasta
#53
Mina pole üldse mingi aretamise või kütusesegamise vastu, andke aga minna, kangematele mootoritele segatakse ka kütust.
Mina ostsingi omale diisli, et ökotada, kuus hoiab oma mitutuhat krooni kokku.
Mis ma öelda tahtsin on see, et minule ei tuleks odavam hakata mingit gemüüset segama, lihtsalt ei tule, sest aeg maksab midagi ja -20 kraadiga tahaks ikka pilli poolest pöördest käima lüüa.
Teised 3 mersut ongi üle 3-liitrised bensukad, jõuaks ka nendega vabalt sõita, kuid see pole mõistlik, sest mul on mitu projektiautot + garaaz vaja valmis saada ja seda päris kiirelt.

Mõttetu vaidlus, las igaüks teeb nagu tahab, mina ei keela ega sunni kedagi ja ei lase ka teistel seda endaga teha.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  mb 617 mootori diisli pumba peale keeramine? voolavvesi 1 2,726 23-03-2015, 01:50 PM
Viimane postitus: 124STD
  OM601 asemele OM603 W124 Sasskin 1 2,944 07-12-2014, 09:06 AM
Viimane postitus: apsik
  c220 70kw diisli käivitusprobleem CNNC 1 2,114 14-11-2014, 03:47 PM
Viimane postitus: CNNC
  Diisli pihustid R129 19 26,135 22-11-2013, 08:45 AM
Viimane postitus: Volts
  W211 2.7 diisli head ja vead ???? tauno939 2 4,864 30-06-2013, 12:23 PM
Viimane postitus: tauno939
  Diisli suhtes vajan abi Reddog 6 5,584 22-09-2008, 03:38 PM
Viimane postitus: Reddog
  diisli kütusepumba reguleerimine ja joonised Nustu826 1 5,084 01-09-2008, 08:50 PM
Viimane postitus: Laur
  Diisli õlirõhk jkristjan 8 6,346 11-07-2008, 09:35 PM
Viimane postitus: taanneell
  diisli soojendus? Hydroid 25 17,018 07-06-2008, 09:47 AM
Viimane postitus: Hydroid
  Diisli lisandid Rico 7 9,481 26-05-2008, 10:30 AM
Viimane postitus: cox



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne