Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Mida kõike otsinguga võib leida:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...61#pid3661
Imelik on see, et Hoppecke kuidagi kehvalt on esinenud.
2006a TM testi Top 5:
Exide
Mudel: Ultra 47600
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 760 A EN
Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt
Halb
Ebamugavad klemmikatted
Koondhinne 9,3
*****
Trane
Mudel: Calcium 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt
Halb
Pole energiavaru näitu
Koondhinne 9,0
*****
Fiaam
Mudel: Original 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Hea
Energiavaru
Käivitusaeg
Kandesang
Halb
Pole energiavaru näitu
Koondhinne 8,8
*****
Optima
Mudel: Yellowtop D1400S
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 975 A EN
Hea
Külmkäivituspinge
Käivitusaeg
Halb
Väga kogukas
Voolu vastuvõtt
Koondhinne 8,8
*****
Banner
Mudel: 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt
Halb
Pole energiavaru näitu
Koondhinne 8,5
*********************************
Sama tootja, erinev kaubamärk (kleepekas), Eestis tuntumad nimed:
1. Hoppecke, Bosch, Varta, Delphi jt.
2. Exide, Centra, Fulmen, Sonnak, Tudor, Delta, Deta, Raylite jt.
Allikas: google.ee
*********************************
Geel ja AGM akude mahutavus on üldjoones 20% väiksem, hind tublisti kõrgem, ka tööiga võrreldes happeakudega on paljudel juhtudel lühem. Need akud on eriti tundlikud valede kasutusviiside suhtes (nt. ülelaadimine).
Geel, AGM ja VRLA akud ei vaja vee lisamist, on ohutumad ja neid saab kasutada erinevates asendites (hape ei voola välja), nende isetühjenemine toimub aeglasemalt ning laadimine ja tühjenemine toimub väiksemate kadudega. Geelakud on sobivamad süvatsükliga protsesside juures, AGM akud pigem käivitusakudena ja kohtades kus süvatsüklit vaja pole. Geel-, AGM ja VRLA akusid saab kasutada seadmete käitamiseks kohtades, kus eralduvad gaasid on väga ebasoovitavad (nt. UPS seadmed).
... Autodele sobivad AGM akud mitte GEELAKUD!
Allikas: akukeskus.ee
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
v6sa Kirjutas:Kas need teatud põhjused sisaldavad ka hea hinnaga tarnekanalit?
Seda need teatud põhjused sisaldasid jah, kuid kahjuks nüüdsek see ajalugu, inimene lahkus sealt firmast peale pikki aastaid.....
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Kui starteraku käiata tühjaks, siis kaotab ta koheselt 20-30% oma mahtuvusest. Käivitamisel on isegi olulisem tema sisetakistus- see nii järsku ei halvene, seega ei pane mahtuvuse langust alguses tähelegi. Loogiline on järeldada, et osaliselt mahtuvust kaotanud akut ei ole enam võimalik 100% täis laadida. Starter akud on need mis on ka odavama hinna klassi akud. Voldid ei määra aku korrasolekut mahutavus määrab.
Võin öelda täiesti nii ,et rääkisin akukeskuses inimestega juttu ja omast kogemusest. Oman 1998a w202 millel oli siis kas 95 või 98a tehase originaal Varta aku mis KESTIS 10,5 aastat. Ärge nüüd hakkake kisama ,et ei ole võimalik. On küll ja seda sellepärast ,et tegu pole starter akuga tavalise happe akuga. Ning kõige tähtsam tehastele tootmisel on kvaliteedi kontroll karmim. Sama kehtib ka moode varuosadega hea näide on omast kogemusest BMW E39 kojamehed Originaal kojamehed BMW logoga on bosch toodang United motors pakub 2aastat garantiid kui nad ise need paogaldavad kah muidu kuus kuud. Tõesti kojamehed kestavad kah kuid kas nii kaua seda ma ei oska veel öelda aga Bosch enda originaal kojamees ei kestnud nädalatki.
Aku vahetamisel tegin täpselt sama nagu Marek vaatasin üle generaatori tootlikuse maksimum mõõdud ja poetasin sinna pessa plus batery 110A tavalise happe aku. Tööd on see teinud juba 1,5a ja ei saa kurta et midagi oleks hapu just sai autot koristatud muusika mängis kaks tundi ja ei mingit märki tühjenemisest. Ära tasuks märkida ,et akut kiusasid kaks võimendit ja neil mõlemal 90A eest kaitset seega meeldiva kuulamisega (mitte valjusti) voolu nõudlust samapalju kui mõni väike aku toota suudab.
Tahan sellega seda öelda kestavad ka no name akud kui auto magavas asendis tarbimine ok (ca 0,05A) ja kui ei käiata seda akut TÄIESTI TÜHJAKS.
Tähtis ,et akui ei ole seisnud kaua laos ka vananedes kaotab aku mahutavust.
võin öelda ,et no name aku 110A maksab keskelt läbi 1400eek ja Bosch silver (kõige kangem s6 peaks olema) 105A kuskil 2400-2600eek. Mõlemad kestavad korralikult hooldades 2aastat.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
kaspar Kirjutas:...
võin öelda ,et no name aku 110A maksab keskelt läbi 1400eek ja Bosch silver (kõige kangem s6 peaks olema) 105A kuskil 2400-2600eek. Mõlemad kestavad korralikult hooldades 2aastat.
Üldiselt nõus, aga...
Palun vihjet, kust ma saan 105 Ah Boschi S6-e 2400 krooniga? Letihind on sel ju pea neli kilo. Juba S5 sellise mahutavusega maksab 2900 letis...
Postitused: 580
Teemad: 51
Liitus: Mar 2007
Maine:
1
Endale ostsin just Exide Premium 100ah ja k.vool 900a(1220.-eeku)
Pidi olema tavalisest +30prossa tugevam k.vool.
Mingi Yanox(92ah ja 720a)ei suutnud mul t4-ja käima panna.
Panin ka selle aku(Yanox) sprinterile vahele,kuid veab ikka kuidagi
"pehmelt" käima.
http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...duct_id=27
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
v6sa Kirjutas:kaspar Kirjutas:...
võin öelda ,et no name aku 110A maksab keskelt läbi 1400eek ja Bosch silver (kõige kangem s6 peaks olema) 105A kuskil 2400-2600eek. Mõlemad kestavad korralikult hooldades 2aastat.
Üldiselt nõus, aga...
Palun vihjet, kust ma saan 105 Ah Boschi S6-e 2400 krooniga? Letihind on sel ju pea neli kilo. Juba S5 sellise mahutavusega maksab 2900 letis...
vabandan mõtlesin s5 hinda s5 saad bakt kaubandusest eesti bosch esindusest 2560eeku 110Ah
vaata hinnakirjast.
Pärnu mnt. 137 Tallinn
http://www.bakt.ee/index2.php?lang=est&main_id=37
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Oo, see on hea viide. Huvitav, et ma seda hinnakirja ise nende lehel kaevates ei leidnud.
Samas on ahvatlus suur: Punapea maksab ju 2990.-... Mul oleks maru kasulik omada majapidamises akut, millega ma võiks suvalist masinat käivitada. Toda 25+ kg kolakat ikka fordirisu akukasti ei topi...
Aega mõelda veel on, enne järgmist palgapäeva ei osta ma niikuinii mitte midagi.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
kaspar Kirjutas:Kui starteraku käiata tühjaks, siis kaotab ta koheselt 20-30% oma mahtuvusest. Voldid ei määra aku korrasolekut mahutavus määrab. Tegelikult kaotab 10-20% üks tühjenemine. Pinge näitab aku laetust ja õigesti testides ka korrasolekut. Samuti võib kasutada hüdromeetrit.
Korras aku pinge on 12,6V. Õige testimine näeks välja sedasi, et laed aku täis, lased seista vähemalt 12h, siis koormad akud 10A umbes 5 minutit, lased seista 2h ja siis mõõdad pinget.
100% - 12,65V
75% - 12,45V
50% - 12,24V
25% - 12,06V
0% - 11,89V
kaspar Kirjutas:Võin öelda täiesti nii ,et rääkisin akukeskuses inimestega juttu ja omast kogemusest. Oman 1998a w202 millel oli siis kas 95 või 98a tehase originaal Varta aku mis KESTIS 10,5 aastat. Ärge nüüd hakkake kisama ,et ei ole võimalik. On küll ja seda sellepärast ,et tegu pole starter akuga tavalise happe akuga. Täitsa usun, tegu oli ilmselt Varta AGM akuga? AGM aku omab nii starteraku kui ka geelaku häid omadusi. AGM aku on parim aku mida hetkel sõidukitele paigaldatakse. Kõigil auto nime väärivatel autodel on tehasest juba AGM aku paigaldatud, sest happeaku ei suuda toita kõiki tarbijaid piisavalt ja pärast ka kiirelt voolu vastu võtta. Lisaks sellele on AGM akudel vähemalt 10% väiksem isetühjenemine ühes kuus!
kaspar Kirjutas:Tähtis ,et akui ei ole seisnud kaua laos ka vananedes kaotab aku mahutavust. JUST! Ilma laadimiseta seismine mõjub akule väga halvasti, aku hakkab sulfateeruma. (Sama toimub ka tühjaks laskmisel, aint kordades hullemini) Kindlasti ei tohiks osta tavalist Sb/Sb (standard aku mis on tootmises ca 100a, vist enam ei müüdagi eestis) või Sb/Ca (kaasaegne aku millele saab vett lisada) akut mille valmistamise kuupäev on vanem kui 3 kuud, Ca/Ca ("hooldevaba") akut mis on üle 6 kuud vana, või AGM(Ca/Ca)/Geelakut(Ca/Ca) mis üle aasta vana. VÄGA TIHTI on poodides akud seisnud tunduvalt kauem, sellest ka väga lühikesed kasutusajad, aga õnneks korvab need garantii.
Valmistamise aega tähistatakse tähe ja numbriga, aga see on erinevatel tootjatel erinev. Exide'l on nii:
A-M vahele jääb i - A on jaanuar, M on detsember
number 0 tähendab 2000 ja nr 5 aastat 2005 jne.
kaspar Kirjutas:võin öelda ,et no name aku 110A maksab keskelt läbi 1400eek ja Bosch silver (kõige kangem s6 peaks olema) 105A kuskil 2400-2600eek. Mõlemad kestavad korralikult hooldades 2aastat. Kõige kangem Bosch S6 on AGM aku ja maksab 3900kr. See kestab kindlasti kauem kui 2a (Sinu puhul lausa 10,5a! ), kui just auto laadimine pole korrast ära või siis mõni "tumba" autoomanik ei hakka seda mingi "CTAPT" tüüpi laadijaga laadima.
Korralik laadija mis akusid ei riku maksab suurusjärgus 5000kr. CTAPT tüüpi laadijaga tohib laadida AINULT Sb/Sb, Sb/Ca ja Ca/Ca tüüpi akusid ehk neid kõige odavamaid ja algelisemaid "starterakusid".
P.S. Kõige suurem aku vaenlane on temperatuur üle +25 kraadi!! Palju õnne lada ja riisikate omanikud. Nad peaks kindlasti valima Sb/Sb või Sb/Ca aku, et aeg-ajalt vett lisada.
Pets77 Kirjutas:Endale ostsin just Exide Premium 100ah ja k.vool 900a(1220.-eeku)
Pidi olema tavalisest +30prossa tugevam k.vool. Kusjuures mulle jäi ka see aku silma, ühe AGM aku hinna eest saab 3 sellist Exide'i... Garantii aja kestab ilmselt ära, seega vähemalt 6a hooleta.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Pets77 Kirjutas:Endale ostsin just Exide Premium 100ah ja k.vool 900a(1220.-eeku)
Pidi olema tavalisest +30prossa tugevam k.vool.
....
Hm, mina näen hinnakirjas küll hinda 1660 eeku. Kuigi selles mõttes on õige, et tõepoolest saab ühe "vinge" aku hinna eest neid kolm tükki ja pidevalt on garantiiaeg Ning kui aku peaks tõesti üle garantiiaja kestma, siis on see ju puhas võit...
Postitused: 580
Teemad: 51
Liitus: Mar 2007
Maine:
1
Tehti väike "pere" soodustus .
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Pets77 Kirjutas:Tehti väike "pere" soodustus. Ma loodan, et teeb veel kui paar tk võtta? Kas tootmise kuupäeva ka vaatasid?
Postitused: 362
Teemad: 62
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
Keegi siin rääkis ,et aku sai lambist otsa.
mul oli hankook aku ja maksimaalselt mingi aasta vana. Autol sai vahetatud kyttepump ja siis oli vaja teda k6vasti käivitada. Aku sai tyhjaks ja enam voolu sisse ei v6tnud , isegi peale tunnist s6itu oli täiesti kutu.
Vedeles see aku siis tühjana paar kuud kui oli vaja kuhugi mingit suvalist akut. Sai siis aku pealt lahti kangutatud(hooldusvaba aku) ja uus hape sisse valatud. Peale laadimist oli aku jälle nagu uus.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
20-11-2009, 06:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-11-2009, 06:42 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Mind huvitaks, kaua selline asi kesta võiks...
Olen ühe aku niimoodi hapestanud ja see kooles küll kahe kuuga. Aga kihlveo kaotasin. Mina arvasin, et ei saa akust niimoodi enam käivitajat. Aga paariks kuuks täitsa sai...
Muide, Soome ajakiri KoneViesti tegi katse ühe sulfateerunud traktoriakuga. Valasid vana sodi välja, loputasid destveega mitu korda ja seejärel täitsid-laadisid uuesti. Tulemus oli.... ümmargune null. Kolmandal tsüklil oli mahtuvus taas olematu.
Postitused: 580
Teemad: 51
Liitus: Mar 2007
Maine:
1
marek Kirjutas:Pets77 Kirjutas:Tehti väike "pere" soodustus. Ma loodan, et teeb veel kui paar tk võtta? Kas tootmise kuupäeva ka vaatasid?
Kuupäeva ei vaadanud,kuid vajadusel pressime äkki veel mõned välja.
Postitused: 73
Teemad: 3
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
marek Kirjutas:... Autodele sobivad AGM akud mitte GEELAKUD!
See jah vastab tõele, aga väga paljud tootjad kirjutavad AGM ja Gel... Ning paljud nn. geelikad on tegelikult AGM.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Ei tea, kas minu akude pikk eluiga autode väheste lisadega seotud, aga enda kogemus Exide-dega täiesti probleemivaba. Praegu (küll jälle olematute lisadega) Mersul eelmistelt omanikelt pärit igivana Bosch Silver Plus 5 55(!)Ah peal. Viimasel aastal pole küll akul enam indikaatoril rohelist tuld ette saanud, aga ka kõige külmema ilmaga pole käivitamata jäänud. Akul vanust vähemalt 6-7 aastat.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Hehe, Sinu masin tahab vist "natuke" vähem voolu saada käivitamiseks, kui meite hõre säästukas
Aga räägime edasi peale nädalat paarikümnekraadist külma.
Tegelikult on hea, et ka positiivsest räägitakse
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
v6sa Kirjutas:Hehe, Sinu masin tahab vist "natuke" vähem voolu saada käivitamiseks, kui meite hõre säästukas
Aga räägime edasi peale nädalat paarikümnekraadist külma.
Tegelikult on hea, et ka positiivsest räägitakse
Kusjuures kataloog väidab, et 2,0-3,2 bensukad 93-95 peavad olema 100Ah akuga. Ei tea, kas uskuda või mitte.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Usu ikka, teed kaupmehele headmeelt.
Ega ülearune akumaht kahju tee... Lisakilod nüüd MB puhul väga teemaks pole, ruumi on niikuinii varutud suurima aku jaoks ja MB omanik ju niikuinii hinnast ei tingi...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Priit Kirjutas:Kusjuures kataloog väidab, et 2,0-3,2 bensukad 93-95 peavad olema 100Ah akuga. Ei tea, kas uskuda või mitte. Täitsa loogiline, MB'l võib ju lisavarustus olla seinast seina. Kas on kõik jutud peal või on aint kell nagu Ladal (Ladal käib 55Ah aku), ei hakka ükski akumüüja nüüd omale riski võtma, et täispauk MB'le paneb Lada aku.
Pealegi on sellised asjad nagu parkimistuled näiteks, 55Ah akuga ma neid külmaga eriti küll kasutada ei julgeks...
|