Postitused: 747
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?
Postitused: 373
Teemad: 63
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(01-03-2025, 05:31 PM)kaupo51 Kirjutas: Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?
Metalli kokkuostu viia. Need tänapäeva akud säilivad nagu suitsuvorst. Üle 2 aasta seisva luksusauto küljes väga ei kesta ükski ja suht kuusakoski kraam. Kuna mul 7 autot, siis iga kahe aasta tagant ostan hulgi uusi akusid (kasutatud aku turuhinnaga muidugi). Ainukesed, mis on kuidagi kestnud on Bosch ja Varta. Exide on täielik prügi (ei sobi seisvale autole). Pool garaazi kalleid akusid täis, kõik ca 2-3 aastat vanad. Voldid laeb sisse, aga mahtuvusest jupp läinud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 1,847
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Paku odavalt mõnele autoplatsile. Neil mõnikord vaja müügiks peale visata.
Postitused: 747
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
05-03-2025, 11:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2025, 11:04 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Postitused: 373
Teemad: 63
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Bosch S5 on sitaks hea aku vigasel autol. See minu kogemuste põhjal ainuke, mis suudab nullist ellu ärgata, kui teisestel plaadid sisse kõdunevad. Saab ka kodulaadijaga ellu äratada kui on täiesti nulli jooksnud. Aega ja kannatust nõuab väiksema 10A laadijaga aga päevaga saavad eluvaimu ikka sisse.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 747
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Minu näite puhul ei olnud tegu AGM akuga. Oli tavaline Bosch S5005 aku. Kuna mul oli käepärane võimalus kasutada profilaadijat, siis ma ei viitsinud kodulaadijaga jännata.