Postitused: 25
Teemad: 7
Liitus: Mar 2021
Maine:
0
09-03-2021, 11:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2021, 05:26 PM ja muutjaks oli JK-E55.)
Tere
Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.
Postitused: 32
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
0
10-03-2021, 12:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2021, 12:43 AM ja muutjaks oli Teet01.)
(09-03-2021, 11:39 AM)JK-E55 Kirjutas: Tere
Küsimus seoses hüdraulika/roolivõimuõliga. Mis vedelikku tuleb paaki valada, kui masinal on varustuses 214: ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK? Käigukangi kõrval paremal pool asetseb nupp, mis muudab vedrustust jäigemaks. Samuti on pagasnikus varuratta lähedal mõlemal pool õhupaagid (joonisel nr 47). Endale teadaolevalt tagasild kõrgust ei reguleeri. Olen üritanud otsida välismaa foorumitest ning pole veel selget vastust saanud. Kas vedelik peab vastama MB 344.0 või MB 343.0 standardile? Tegemist on sedaankerega.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/343.0_en.html
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/344.0_en.html
Ads süsteemile viitab selle lingi järgi pigem 343. Teisel lingil on mainitud, et 344 on w210 roolivõimu ja vedrustuse ühise reservuaariga tandempumbale, kui on tegemist automaatse kõrguse hoidjaga. Ads kohta pole miskit kommenteeritud.
Kas sinu autol on ads reservuaar eraldi või on roolivõimuga ühine?
Postitused: 25
Teemad: 7
Liitus: Mar 2021
Maine:
0
10-03-2021, 09:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2021, 09:23 AM ja muutjaks oli JK-E55.)
Hei Teet01,
Ma uurisin eile ise ka seda teemat pikalt ja jõudsin järeldusele, et osadel on roolivõimuvedeliku reservuaar roolivõimu peal, selline väike must kopsik, minul selline puudub ning on hoopis vasakul klaasipesuvedelikupaagi kõrval selline suurem anum, mis viitaks sellele roolivõimu ja vedrustuse ühisele reservuaari tandempumbale. Korgi pealt leidsin siis enda üllatuseks varuosakoodi mis viitas hoopis vedelikule mitte korgile endale ja kui selle sisse lõin, sain vastuseks 344.0 vedeliku.
Eraldi ADS reservuaari pole leidnud. Kas keegi oskaks W210 kohapealt veel kinnitada, et kas üldiselt on see suurem keskhüdraulikapaak universaalidel ja sedaanidel on neid harvemini ja kas üldiselt on roolivõimu enda küljes roolivõimuvedeliku anum? Teadaolevalt USA-sse ADS-iga E55-tesid ei müüdud ja kui netiavarustest nende kapotialuseid pilte vaadata, siis neil seda keskhüdraulikapaaki seal ei ole.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Monopump pealoleva paagiga kadus aegade hämarusse eelmisel sajandil. Ehk säärane õlipaak koos tandempumbaga uuematel asjadel ongi kusagil tuletaguses rajoonis. Maht sõltub vajaminevast õlikogusest.
Sobiva õli suhtes sõna ei võta, targemad soovitavad. Nivoosüsteemi käib igasugune hüdrovedelik, soovitavalt ZH-M, mis peaks oelma MB 343.00:
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/mitmesu...id-zh-m-1l
Postitused: 210
Teemad: 0
Liitus: Dec 2020
Maine:
6
10-03-2021, 12:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2021, 12:58 PM ja muutjaks oli vreps.)
Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.
numerus stultorum, infinitus est
Postitused: 25
Teemad: 7
Liitus: Mar 2021
Maine:
0
(10-03-2021, 12:57 PM)vreps Kirjutas: Kui õlipaagi korgile on märgitud 344 siis tulebki seda kasutada ja toimiva asja puhul pole vaja muuga pead vaevata. Muidugi tean hulgim juhuseid kus kirjaoskamatu nn. spetsialist on iseenese tarkusest lisanud midagi muud ja tulemuseks on olnud igasuguste tihendite ja salnikute vahetus või eriti hea õnne puhul ka agregaadi remont.
Olen nõus, ma alles eile avastasin, et korgi peal oli kirjas vedeliku varuosakood, seega lähtun sellest.
Postitused: 32
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
0
Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?
Postitused: 25
Teemad: 7
Liitus: Mar 2021
Maine:
0
(10-03-2021, 08:36 PM)Teet01 Kirjutas: Hea, et korgi peal kleeps alles, siis on sellele küsimusele vettpidav vastus olemas.
Sportlikust huvist uuriks, et kas on sõiduomadustelt suur erinevus, kui jäigem seadistus valida?
Vahe on tõesti tuntav - kiiremates kurvides ja heal siledal teel on kindlasti mõnusam sõita - auklikul teel ei taha sisse lülitada, kuna hakkab põrutama. Nt sõbral on 6-seeria BMW-l Bilstein B8 Nürburgring Edition vms, mis on väga jäigad, et nii jäigaks selle ADS-i sisse lülitamisel siiski ei lähe (kuigi äge oleks). Mis puutub tavaseadesse (nupust välja lülitatud), siis teadaolevalt Avantgardel on niikuinii jäigem vedrustus, kuid see maanteel sõitmise "paadi" tunne on ikka. Kahjuks ma pole Elegance ega Classic mudelitega sõitnud, seega nende vedrustus võib maanteel ja ka linnas veel kõvasti mugavam olla, aga tõenäoliselt kurvides kere kaldub küljele rohkem.
Tellisin siis Aeromotorsist FEBI Bilstein 21648 MB 344.0 vedeliku ära, samuti ka filtri (14) ja tihendid (17 ja 11) Avaruosadest - hetkel on vedelik väga mustunud.
Postitused: 104
Teemad: 11
Liitus: Sep 2018
Maine:
1
omades 2te e50amg siis vanemal on tandempump(96a)ads ja skyhoogiga, uuemal(97a) tavavedrustus ja musta roolivõimu paagiga, hiljuti tegelesin 1 e55amg (98a) millel oli ka tavaline roolivõimi paak. Võta nüüd kinni.
.
Postitused: 25
Teemad: 7
Liitus: Mar 2021
Maine:
0
04-05-2021, 09:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-05-2021, 09:02 AM ja muutjaks oli JK-E55.)
344.0 läks sisse. Sai anuma filter ka ära vahetatud, mis oli aastast 99. Leidsin ka ühe eelmise omaniku arve ja seal oli ka 344.0 märgitud, niiet sai vast õige küll :-). Võib teema lukku panna.
Mainin veel juurde, et auto alla vaadates märkasin ka vedrustuse kõrguse regulaatorit nagu universaalidel (esimeses postituses mainisin, et kõrgust reguleerida ei saa), et see oli ka huvitav leid, sest tagaots on olnud natuke kõrgemal kui eest ja see on mind häirinud. Millalgi saab siis ära proovitud, et kas saab kõrgust reguleerida.
Postitused: 104
Teemad: 11
Liitus: Sep 2018
Maine:
1
(04-05-2021, 09:00 AM)JK-E55 Kirjutas: Mainin veel juurde, et auto alla vaadates märkasin ka vedrustuse kõrguse regulaatorit nagu universaalidel (esimeses postituses mainisin, et kõrgust reguleerida ei saa), et see oli ka huvitav leid, sest tagaots on olnud natuke kõrgemal kui eest ja see on mind häirinud.
Esimesega mängides liiguvad ainult tuled ülesse ja alla. Mul oli ka tagumik rohkem kikkis kui eest, enne paunade vahetust oli isegi ebameeldivalt palju kikkis.ise arvan, et esimesed amordid on väsinud mu pillil ikkagi 25aastat ja raske V8 ninas.
|