Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
22-04-2013, 09:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-04-2013, 09:46 PM ja muutjaks oli Thompson.)
(11-05-2012, 09:54 AM)hents99 Kirjutas: MB puhul on ASD ja LSD difrid sama ehitusega. Ehk 10 friktsioonketast, mis ühtlustavad vasaku ja parempoolse ratta pöörlemissagedusi. ASD puhul on lisaks veel õlirõhk, mis tekitab suuremat survet ja hõõrdumist.
Igal juhul etem süsteemist, mis pidurdab kiiremini pöörlevat ratast (ASR jne). ASR`i puhul on siis tegemist vabadifriga.
Veits vana postitust tsiteerin, aga mis sellel ABD-l (kuulub jne. alla) siis viga on?
Selle "kiiremat ratast pidurdava süsteemiga" olen mõlemad talved ilma liivaämbrita liikuda saanud. Kui rattad kaapima ajab ja ABD tuli vilkuma hakkab, siis üldiselt saab paigast ära ilusti. vahetevahel peab jah nats "õõtsutama". See talv oli lõbus vaadata kuidas bemmivennad oma 1wd-ga foori alt ära ei saanud.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(22-04-2013, 09:46 PM)Thompson Kirjutas: Veits vana postitust tsiteerin, aga mis sellel ABD-l (kuulub jne. alla) siis viga on?
Selle "kiiremat ratast pidurdava süsteemiga" olen mõlemad talved ilma liivaämbrita liikuda saanud. Kui rattad kaapima ajab ja ABD tuli vilkuma hakkab, siis üldiselt saab paigast ära ilusti. vahetevahel peab jah nats "õõtsutama". See talv oli lõbus vaadata kuidas bemmivennad oma 1wd-ga foori alt ära ei saanud.
Mis on ABD?
Ma tean, mis on ETS ja tean väga hästi, kui kehv abiline see pudedal pinnasel on - aitab kiiresti maakera sisemusse minna. Kõval, kuid libedal pinnal veidi ikka aitab ka.
ASD on puhas difrilukk - hüdroga surutakse kettapakk kokku ja nii differ lukustubki. Saab kiiresti külg ees võpsikusse...
ESP on targem loom, osates nii mootorit juhtida (loe: kahtluse korral kägistada) kui piduritega auto külglibisemist elimineerida. Teatud piirides õnnestub...
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(22-04-2013, 09:37 PM)laf1247 Kirjutas: ilma erinevaid skeeme vaatamata pakun, et ainult ABS-ga ja ASD-ga variantidel on ABS moodul erinev. Ma otsiks ABS skeemi ja ühendaks need 3 kiiruse signaali juhtmed olemasolevate ABS- andurite juhtmete külge, ja viimane neist neljast on ju lihtsalt piduritule input. Benzworldist uuritud tava ABS skeemid on liiga pealiskaudsed. Mótlesin isegi korra et puhtalt ABS andurite juhtmetega tegu+ piduri lüliti ent enne katsetamist tahaks veenduda.
Kui kellelgi korralik tavareduktor ülekandega 2.87 vói 2.65 vms. siis vahetaks enda ASD reduktori vastu.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
23-04-2013, 11:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-04-2013, 11:57 AM ja muutjaks oli Thompson.)
(23-04-2013, 09:47 AM)v6sa Kirjutas: (22-04-2013, 09:46 PM)Thompson Kirjutas: Veits vana postitust tsiteerin, aga mis sellel ABD-l (kuulub jne. alla) siis viga on?
Selle "kiiremat ratast pidurdava süsteemiga" olen mõlemad talved ilma liivaämbrita liikuda saanud. Kui rattad kaapima ajab ja ABD tuli vilkuma hakkab, siis üldiselt saab paigast ära ilusti. vahetevahel peab jah nats "õõtsutama". See talv oli lõbus vaadata kuidas bemmivennad oma 1wd-ga foori alt ära ei saanud.
Mis on ABD?
Ma tean, mis on ETS ja tean väga hästi, kui kehv abiline see pudedal pinnasel on - aitab kiiresti maakera sisemusse minna. Kõval, kuid libedal pinnal veidi ikka aitab ka.
ASD on puhas difrilukk - hüdroga surutakse kettapakk kokku ja nii differ lukustubki. Saab kiiresti külg ees võpsikusse...
ESP on targem loom, osates nii mootorit juhtida (loe: kahtluse korral kägistada) kui piduritega auto külglibisemist elimineerida. Teatud piirides õnnestub...
Mul on armatuuris selline tuluke, mis vilgub kui ta töötab. Netiotsing andis tulemuseks Automatic Brake Differential. Lumeplögas töötas päris hästi.
Ma pigem eelistaks on/off diffrilukku igasugustele ASD-dele, ABD-dele ja muudele akronüümidele. Sprinterile leiaks selle lammutusest ilusti, aga ausaltöeldes ei näe sügavat vajadust.
Kuna mul mootori võimsust veits napib, siis ma saan sellega külje ette ajada ainult jää peal. Lakkab töötamast 90nga.
See oli veits OT, sorry.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Natuke teemasse ju küll, ei tohiks väga OT olla.
ABD on siis midagi ETS taolist. Ehk pidurdatakse läbi libisema kippuvat ratast. Loodetavasti toiemtab ABD ikka kiiremini, kui paari sekundi kaupa... Meite HH ETS-il kulub paar sekundit, et pöörlev ratas kinni püüda ja sellega veojõud teisele rattale suunata. Mis omakorda läbi libisema hakkab ja protsess kordub...
ASD ongi lukustuv differ. Kui lollkasutajad ei ole seda ära tapnud, siis annab hüdrosurve 100% luku.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
23-04-2013, 12:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-04-2013, 12:42 PM ja muutjaks oli Thompson.)
(23-04-2013, 12:20 PM)v6sa Kirjutas: Natuke teemasse ju küll, ei tohiks väga OT olla.
ABD on siis midagi ETS taolist. Ehk pidurdatakse läbi libisema kippuvat ratast. Loodetavasti toiemtab ABD ikka kiiremini, kui paari sekundi kaupa... Meite HH ETS-il kulub paar sekundit, et pöörlev ratas kinni püüda ja sellega veojõud teisele rattale suunata. Mis omakorda läbi libisema hakkab ja protsess kordub...
ASD ongi lukustuv differ. Kui lollkasutajad ei ole seda ära tapnud, siis annab hüdrosurve 100% luku.
No nagu ma lugesin, siis ABD on väljatöötatud Porsche AG poolt ja lülitatakse välja alles 90 km tunnis. Mõeldud asendama piiratud libisemisega difrit. Minul toimib ta päris hästi. Olen päris palju kordi ennas kinnijäämisolukordadest lihtsalt välja brute-force-nud. Sõber kes plangu sprinteriga ringi sõitis, pidi liivaämbrit kaasas kandma. .
ON/OFF lukkdiffer on ikkagi parem. vajutad nuppu ja lukus.
Hmm, huvitav, kas selle asemel et igasugu elektroonikat toppida, saaks ASD niiöelda... MSDks teha. Vajutad nuppu, kuskil lükkab solenoid hüdroklappi ja differ ongi lukus.
Minu 722.5 kast elab väga hästi ilma elektroonikata.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Saab väga lihtsalt on off nupuga teha, aga tahan et atomaatselt toimiks ja kolmnurk armatuuris vilguks.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Aga tee nii et oleks automaatne JA oleks samas võimalik vajadusel ON/OFF nuppu kasutada. Kui ikka tead konkreetselt et oled sita sees, siis on ju mõnus kui tead et nüüd on konkreetselt 2wd. Muul ajal vilguks kolmnurk ja oleks automaatne. Niiehknii ehitad seda, tee coolim süsteem.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(23-04-2013, 01:35 PM)Thompson Kirjutas: Aga tee nii et oleks automaatne JA oleks samas võimalik vajadusel ON/OFF nuppu kasutada. Kui ikka tead konkreetselt et oled sita sees, siis on ju mõnus kui tead et nüüd on konkreetselt 2wd. Muul ajal vilguks kolmnurk ja oleks automaatne. Niiehknii ehitad seda, tee coolim süsteem.
Asjal puudub sisuline mõte - ASD tuleb taha mõne rattapöörde jooksul.
Kui kiiresti ABD pidureid kasutada mõistab? Laseb rattaid vaheldumisi kaapima ka või taandub kõik pidurite ja mootori vägikaikaveole?
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
23-04-2013, 01:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-04-2013, 02:00 PM ja muutjaks oli Thompson.)
(23-04-2013, 01:39 PM)v6sa Kirjutas: (23-04-2013, 01:35 PM)Thompson Kirjutas: Aga tee nii et oleks automaatne JA oleks samas võimalik vajadusel ON/OFF nuppu kasutada. Kui ikka tead konkreetselt et oled sita sees, siis on ju mõnus kui tead et nüüd on konkreetselt 2wd. Muul ajal vilguks kolmnurk ja oleks automaatne. Niiehknii ehitad seda, tee coolim süsteem.
Asjal puudub sisuline mõte - ASD tuleb taha mõne rattapöörde jooksul.
Kui kiiresti ABD pidureid kasutada mõistab? Laseb rattaid vaheldumisi kaapima ka või taandub kõik pidurite ja mootori vägikaikaveole?
No aga pehmel pinnasel peaks see mõni rattapööre juba asja ebameeldivamaks tegema. Sisuline mõte on ju selles et vajadusel saab seda kasutada lukkdifrina - ratas ei pea ringi käima selleks et lukustumist tööle meelitada.
Tõttöelda ma ei tea kuidas ABD täpselt toimetab aga ühel korral kui lumme kinni jäin, siis oli peeglitest huvitav vaadata kuidas rattad üsna sünkroonselt koos pöörlesid. Olukorra lahendasin nats tagurdades ja siis full poweri ja ABD tule vilkumise saates minema sõites.
Ma arvan et see pidur töötab veidi ABS põhimõttel - ta pulseerib libisevat ratast piisavalt kuni teine ratas pöörleb. Vajadusel vahetab ratast, aga mitte vaheldumisi vaid vastavalt vajadusele.. Vähemalt praktika on mulle sellisena tundunud.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Kõik elektroonilised blokeeringud loevad rataste pöörlemist läbi ABSi andurite.
See mõni pööre kulub täieliku lukustumiseni. Kiirliftil on ASD ja mina ei ole veel suutnud vaid üht ratats kerida - ikka kaabivad koos, kui kolmnurk vilgub.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
23-04-2013, 02:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-04-2013, 02:24 PM ja muutjaks oli Thompson.)
Ega's minagi ei kurda. endise kiirABIlifti kohta on ta talvel väga eeskujulik olnud.
ABS põhimõtte all pidasin silmas seda et ta lihtsalt tuimalt ei pidurda, vaid pulseerib. Mul on põhja all selline korralik suur servo.
|