Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W/C124 Katuseluuk
#1
Mjah, kunagi ammu-ammu augustikuus juhtus selline lugu, et hommikul auto juurde naastes, märkasin, et katuseluuk istub ühest nurgast püsti ja teine nurk on suletud. - Ju siis pimedas selle sulgedes ja autost lahkudes ei näinud, et üks nurk on püsti - kasu sellest niivõinaa poleks olnud pimedas. Angry

Point'i juurde:
Kuna oli vaja kiirelt Saaremaale praamile jõuda ja avastades, et lüliti teda ei sulge, võtsin kätte ja üritasin siis nurga enamvähem ise alla suruda ja nii ma siis siiamaani sellega pmts läbi olengi ajanud. Hirm aga tuleb pigem eesoleva talve pärast ja süda siiani kripeldab katkise katuseluugi pärast. (Õnneks juhivad kanalid vee äraEusa_dance)

Tunnusteks siis:
*Enam ei taha kumbki liikuda(ju siis üks andis ise otsad ja teine oli ka kohe minemas ja sulgemiseüritus sellele kaasa aitas)
*Seestpoolt lükka nurk kasvõi näpuga ise üles(miski teda kinni ei hoia), ka ukse sulgudes mürtsub luuk taeva poole ja vajub siis paika.
*Mingi aja eest suutsin näpuga sealt vahelt ära võtta lahtise plastikjublaka, millel mingeid murdumisjälgi pole... ruudukujuline teine.
Pildil detail "02-30" lõpuga(alt teine) [Pilt: sunroof_sliders.jpg]

*Mootor töötab ja miski seal sees siiski ringi sõtkub kui lülitile vajutan. Tundub, justkui oleksid mingid jupid lahti või hoopiski purud. Sellest , et katuse sees kostub miski liikuvat eeldan ka, et tross terve.

Asi siis selline, et lugesin kuskilt inglaste foorumist, et katuseluugi polster on tüüblitega kinni. Kas selle eemaldamine ongi nii lihtne, et aja aga näpp taha ja tõmba katuseluugi polster lahti? NOTE: http://www.w124performance.com/images/W1...liner1.jpg
http://www.w124performance.com/images/W1...liner2.jpg

Palju nende detailide hinnaks on?
[Pilt: lift_arms1.jpg]

Suur-suur ettetänu, kes vaevuvad vastama... Icon_rolleyesIcon_biggrin
Vasta
#2
Nende siinide (viimasel pildil) hinnaklass on 2500 kr/tk.
Posltri eemaldamine - luuk 5 cm lahti lasta, et saaksid näpud vahele - lükkad näpud polstri ja luugi vahele, tõmbad polstrit alla enda suunas mõned cm, kokku on AINULT ees 4 tüüblit, kuuled kuidas klõpsud ära teevad ning lahti tulevad. Seejärel hoiad polstrit ühe käega kinni ja teise käega lased lülitist luugi lõpuni (taha) lahti ja eemaldad polstri KATUSE poolt, MITTE salongist.
See mis Sulle näppu jäi - see peaks olema siini pehmenduspadi, mille saad ilusti tagasi panna kui polstri maha võtad.
See, et ta Sul kinni ei lähe lõpuni - pinguta sidurit - taga pagassis on punane kork luugi mootori küljes, tõmba kork maha ja pinguta natuke peale selle all oleva mutikat. Pane KINDLASTI see kork peale ( see seob siduri ja mootori omavhel liikuma) ja proovi. See on proovimise mäng puhas.
Edu.
Vasta
#3
Hmm. Kahju...mul just oli üks katuseluugi raam, koos nende kõikide osadega üle ja andsin vanarauaks.

Mul oli veidi teine probleem, kuid siiski pidin kogu süsteemi ära lammutama ja vaatama, et mis probleemiks.

Üks asi kindlasti: Kui uut luuki või garaazi ei ole, siis ära lammuta, kuna see on keskmisest suurem tegevus ja katkist luuki sa tagasi panna ei taha = lumi sajab sisse, isegi kui sul mingi kile peal.

Kõigepealt tasuks sul selgeks teha, et üks tükk on plastikust või mitte: http://kopli.pri.ee/failid/436467467.jpg Selline julla jookseb seal sees ja püüab vee kinni, kui ta katusest sisse peaks nirisema.. See saab olla kas plastist või metallist..uuri ka, et kas saad teda sikutada ja kas liigub paigast... Nimelt, kui on plastist, siis tal murduvad kinnitused väga kergesti ära ja sealt tulevad igasugused pahandused..

Katuseluugi eemaldamine pole sugugi raske tegelikult, aga vea saaksid ka kiiremini teada. See katuseluugi polster on kinni pandud nii:
[Pilt: DSC00747.JPG]
Ehk pead eest näpud alla ajama ja tõmbama.. Mina tegin nii, et kui katuseluuk oli katuse all, siis tõmbasi auto pealt välja..
Kui polster on ära, siis lase luuk üles ja taskulambiga on kõik ära näha.

Uue luugi sain 500.- koos trossiga..

Kui luugi süsteemi tahad ära, siis on kaks võimalust:
a) ühendad trossi mootorist lahti, mis on kõige kindlam, kuna minul läks teistpidi kõik nässu pärast.. Kuigi! See tähendab, et pärast pead 0-punkti käsitsi seadistama
b) ühendad trossi katuseluugist lahti.. võimalik et midagi läheb katki jne
Siis äravoolutorud küljest ja lased luugi alla. PS: Üksinda ära seda tee, kuna luuk on raske.

See oli kiirversioon, kuidas ma seda tegin.. Pean rongile minema..
Vasta
#4
Lisan juurde, et luuk lahti pärast seda esimest juhtumit enam ei sõida. Ilma selleta vist polstri eemaldamine lootusetu? Kui nuppu vajutan, siis kostuvad katuse seest mingid hääled - justkui miski sõidaks seal sees edasi-tagasi.

EDIT: Käisin siis taskulambiga uurimas. Tundub, et siinid ongi purud, mõlemad kelgud jooksevad edasitagasi, aga luuki kaasa ei haara. Tänud vastajatele Smile
Vasta
#5
Uuri kiireti neid w124'si, mis varuosadeks müügil hetkel. Vaata, äkki saad kogu luugi-süsteemi 500.- kandis (koos trossiga küsi, trossi võib kunagi kindlasti vaja minna). Kui sul uus süsteem, siis lihtsalt vaheta nad ära ja kõik.. Ma ei usu, et tasuks ära, neid pisikesi vidinaid eraldi osta..

Kui ostad luugi-süsteemi, siis pane tähele, et see liikuv-tihend, millest ma pildi jätsin siia..et see oleks metallist ja mitte plastist. Seda plastikut on küll võimalik lappida, kuid pm on metallist süsteem parem.

Pm. mul on kaks polstrit, kui keemilisse viia, siis saaks asja..kui julged, tõmba polster jõuga ära..
Vasta
#6
Harry Kirjutas:Uuri kiireti neid w124'si, mis varuosadeks müügil hetkel. Vaata, äkki saad kogu luugi-süsteemi 500.- kandis (koos trossiga küsi, trossi võib kunagi kindlasti vaja minna). Kui sul uus süsteem, siis lihtsalt vaheta nad ära ja kõik.. Ma ei usu, et tasuks ära, neid pisikesi vidinaid eraldi osta..

Kui ostad luugi-süsteemi, siis pane tähele, et see liikuv-tihend, millest ma pildi jätsin siia..et see oleks metallist ja mitte plastist. Seda plastikut on küll võimalik lappida, kuid pm on metallist süsteem parem.

Pm. mul on kaks polstrit, kui keemilisse viia, siis saaks asja..kui julged, tõmba polster jõuga ära..

Selge, uurin neid varukaid. Muidu, see liikuv-tihend(pikkriba) see tundub olevat ja selline kummist vms plastmassist(pead veel ei anna, aga eile seestpoolt seda nähes ja katsudes jäi selline mulje).

Kas seda luuki nii lahti ei saaks hädaga venitada, et kõigepealt lasen nupust kelkudel katuse sisse minna ja siis jõuga luuki lahti lükata(a-la näpud kuskile taha)?? Hetkeline polster väga viisakas ja puhas, ei tahaks tühja lõhkuda Smile
Vasta
#7
Noh kui sul seal süsteem katki, siis ma usun, et väga vahet pole.. Kuigi ta on suht tugev selline ja nimelt sul võib probleemiks olla see, et see junn mis ära tuli.. See hoiab kogu moosi paigas ja võimalik, et ta tuli sult sealt emm..praost(?!) välja ja nüüd käib valesti.. Nimelt, kui ma seda süsteemi puhastasin ja testisin, siis ta jäi alati kuidagi kinni või mingi asi tuli välja kusagilt. Ehk siis, ta töötab õigesti ainult siis, kui autos küljes on ja kõik vajalikud osad omal kohal -- miski tuleb ära või läheb valesti siis kõik metsas.

Polster vast kuidagi muud moodi ära ei tule.. Aga proovi lülitist võimalikult taha luuk lasta ja siis jõuga.. KUID, ma usun, et ta on piisavalt katki, et vähemalt pead katuseluugi alla saama.. Siis, ei ole sul polstriga midagi teha.
1. Eemalda katusepolsterdus koos selle nahatud osaga ees (tee väga rahulikult ja vaata, et seda polstrit ära ei venita)
2. Ühenda lahti äravoolutorud
3. Kruvi ära kõik mutrid (vist oli 10mm mutrid)
4. Tõsta kogu süsteem alla (kui luuk küljes, siis väga väga raske.. ära tee üksi.. kutsu kaks sõpra appi, kes kõrvalt asja rahulikult ära võtava...samas ka jäävad ette istmed..et ära neid kahjusta.. luuk tuli kõigeparemini välja esiuste kaudu)
Luugi eemaldamisega pead ka trossi lahti ühendama.. Ma ei oska midagi tarka öelda, kuid et minu story: Võtsin luugi alla ja ühendasin ta lahti luugi küljes, mitte mootorist.. Muidugi läksid kõik mutrid katki seal, kuna olid roostes.. Siis pärast panin kokku tagasi ja uute mutritega. Vist jäi see trossi-toru valesti ja tõmbas ta viltu seal.. kogu toru läks kõveraks ja enam sirgeks teda ei saanud.. kuna ta peab tõesti sirgelt olema seal, muidu ei tööta. Pärast ostsin uue süsteemi, millel oli tross küljes ja selle ühendasin otse mootorisse. Kui ühendad mootorist lahti, siis pead arvestama, et trossi pagasnikusse saamine on väga suur jama, kuna ta väga ei taha painduda seal autokere sees. + pead mootorile 0-puntki selgeks tegema. See oli selline maagia, kuid on täiesti tehtav (ole ettevaatlik, et seda seadistamis-plastikut katki tee!)
0-punkti kohta oli selline teema: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=9637

Kui otsid uut süsteemi, siis otsi metallist-tihendi-värgiga..ma ei ole kindel, kuid see on vist uuematel versioonidel peal. Peaks kellegi targema käest küsima.
Vasta
#8
Selge, suur tänu - eks ma uuri Smile
Vasta
#9
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=15017
Ma ei ole kindel, et mis liistuga tegemist on ja näen ka ära, et katusevaheline toru on täpselt nagu mul -- kõveraks läinud. Aga siiski, kui on alla 500.- osta ära ja pm saad luugi endal korda Smile
Vasta
#10
Hmm.. ma juba leidsin potentsiaalse.. Smile aga tänud.
Vasta
#11
Nii, siinid on käes! - Suured tänud kasutajale techz!
Teisipäeval lammutasime sõbraga vana luugi lahti ja oh imet. Juhipoolne siin oli KOLMEKS tükiks!!! Kõrvalistujapoolne oli sealt puru kust ikka - selle trossi küljes oleva "silla" kinnitusplaat oli teistest eraldunud. Eusa_dance

Sai siis uued siinid ja muu pahn kõik ilusti külge ning kui katuseluuk oli siinide küljes ja kõik funkas IDEAALSELT, siis niipea kui polster sai sisselükatud ja tüüblitega kinni pandud hakkas mingi kamm peale.

*Nimelt, kui katuse sisse läheb luuk ideaalselt, siis üles minnes hakkab miski justkui pooma(NB! ilma polstrita kõik toimis) ja katuseluuk ei lähe rohkem kui 5mm üles. Ma kardan, et need "kelgud" vms ei anna polstrile asu, aga ehk asi milleski muus üldse?

*Niipalju võin veel lisada, et kui hetkel luuk ilusti peal ning sissepoole liigub ideaalselt, siis kinnipannes jääb polster seespoolt nagu liiga üles(st. ta justkui hakkaks koos katuseluugiga kohe ülespoole sõitma, kuid tglt on väljaspoolt kõik ilusti kinni).

Mul endal juba lootusetus silme ees. 2 päeva mässanud.


EDIT: Mõned pildid ka:

NB! pildil jääb mulje nagu oleks üks rohkem üleval - tglt mõlemad võrdselt üleval
[Pilt: pilt017w.jpg]

Väljast samal ajal jällegi kõik tiptop
[Pilt: pilt019.jpg]

[Pilt: pilt020.jpg]

Et siis pilt uutest siinidest ka, kui need juba küljes:
[Pilt: p1040233g.jpg]
Vasta
#12
ThumbsupUP!

Natuke üritasin veel mässata, aga tulemust ei ole. See polster on täielik nuhtlus seal.
Ilma selleta läheb ilusti kinni ja lahti, üles ja alla. Niipea kui see küljes on hakkab miski nu**ima. vahe jääb sisse ja katuseluuk üles ei lähe. Nüüd kui polster maha võtta siis on ka siinid kuidagi mingi nurga alt paigast(st teeb sama asja, kuid ilma polstrita), et kelgu juurest tuleb allapoole suruda ja siis ta jookseb omale kohale tagasi. Polstriga koos aga ma ei saa seda teha.

Lootusetus:S:S:S
Vasta
#13
Hetkel olen 30 tundi üleval olnud ja ei hakka pikalt kirjutama, kuid küsin homseks mõned küsimused ära.

Need pildid, et kas nad on ühel ajal tehtud? Ehk katuseluuk on kenasti kinni, kuid polster seisab õhus?
Kas need väiksed punnid, mis sul kõige esimesena ära tulid..kas need said ka ikka uued?
Kas eemaldasid ka trossi mootorist?
Kas on nüüd metallist see minu-nn-vidin-liikuv-tihend?
Trossile määret panid?
Kas see trossi-toru on ikka sirge?
Kas üldiselt kogu süsteemile määret panid?


Tähendab.. see luugi süsteem oli selline, et kui üks pisike asi käib valesti, siis jooksevad kõik nurgad ja kalded valesti ja kiiluvad kinni..kuid lootusetu asi kindlasti ei ole. Mul mõned ideed juba hetkel on, kuid peale küsimusi tean paremini rääkida.
Vasta
#14
Harry Kirjutas:Hetkel olen 30 tundi üleval olnud ja ei hakka pikalt kirjutama, kuid küsin homseks mõned küsimused ära.

Need pildid, et kas nad on ühel ajal tehtud? Ehk katuseluuk on kenasti kinni, kuid polster seisab õhus?
Kas need väiksed punnid, mis sul kõige esimesena ära tulid..kas need said ka ikka uued?
Kas eemaldasid ka trossi mootorist?
Kas on nüüd metallist see minu-nn-vidin-liikuv-tihend?
Trossile määret panid?
Kas see trossi-toru on ikka sirge?
Kas üldiselt kogu süsteemile määret panid?


Tähendab.. see luugi süsteem oli selline, et kui üks pisike asi käib valesti, siis jooksevad kõik nurgad ja kalded valesti ja kiiluvad kinni..kuid lootusetu asi kindlasti ei ole. Mul mõned ideed juba hetkel on, kuid peale küsimusi tean paremini rääkida.

Pildid ühel ajal tehtud.

Katuseluuk on täielikult kinni, kuid polster õhus.
See üks punn oli sellepärast ära, et asi oli kolmeks tükiks ja see tuli vahelt ära.
Trossi polnud vaja eemaldada. Lae polstrit ei võtnud lahti. Ainult siinid olid purud.
See sinu-nn-vidin ei ole nüüd metallist(hetkeline on vääga heas korras)
Trossi toru sirge.
Kogu süsteem on määritud.
Vasta
#15
Väääga huvitav juhtum. Tähendab, kas ilma polstrita kogu süsteem töötab ilusti? Siis ütleks ju, et polster on katki või vigane kuidagi.. Tähendab.. mhmhmh.. hetkel nagu jääks mulje, et polster on vales kohas kinni või midagi.. ja kui ta on valesti, siis jääb kuhugi taha kinni kah veel.

Endal vaatasin, et nii vähe ruumi on seal, et ei tohiks nagu sellist asja juhtuda, ilma et luuk oleks kuidagi valesti.
Kellelt sa uue süsteemi said? Äkki oli sedaan..ja on erinevad? Või äkki on mingi aastate vahed, et siis polstril lihtsalt mingid vahetükid puudu, et jääb nii kõrgele.
Vasta
#16
Doonoriks oli 1992 aasta C124, millel täpselt samad siinid. Eile siis natuke nokitsesin ja üks kelkudest andis otsad(õnneks kõik muu terve). Nüüd mul lendlevad juba uued ideed. Kui valmis saan annan teada Smile
Vasta
#17
Selge selge. Vähemalt on lootus olemas Smile
Vasta
#18
Kaevan vana teema üles ja kuna pilt enam ei toimi, siis milline on see liist, mis võiks olla metallist?

Luugi probleemist:
0 asend on paika pandud.
Kui luuk on tagant servast üles lastud, siis alla tulles jääb natukene katusest kõrgemale, lülitiga mängides tasaseks ei saa, tuleb väljast käega kaasa aidata.
Kui luuk on lastud katuse sisse, siis 0 asendisse lastes jääb luuk natukene katusest madalamale. Kui nüüd mängida luugi üles laskmise nupuga, siis saab luugi katusega tasa või siis saab luugi üles lasta.
Ehk siis luuki iseseisvalt üles tõstetud asendist katusesse ei saa, peab käima vahepeal aitamas. Katusest üles saab, aga selleks pead lülitiga mängima. Kusagilt miski poob, aga aru ei saa mis.

Kui luuki pagasnikust käsitsi keerata(ülevalt asendist katusesse), siis kaasreisija poolne nurk läheb enne alla, kui juhipoolne, samuti läheb selleks hetkeks keeramine raskeks, kui poomiskohast üle tuleb, siis on jälle lust keerata. Üles läheb võrdselt, kuid endiselt on tunda seda poomiskohta.

Jutt ilmselgelt sai segane, seega küsige, kui miski selgusetuks jäi.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W211 Katuseluuk hen1 3 535 16-06-2023, 12:32 PM
Viimane postitus: onu_siim
  c124 E220 110kw 1993, ülepingerelee 966mkr 4 3,050 12-03-2019, 03:19 PM
Viimane postitus: 966mkr
  c124 E220 110kw 1993, esitulede vaakum ja kesklukk 966mkr 3 3,136 11-03-2019, 05:34 PM
Viimane postitus: v6sa
  C124 2.3 97kw käivitub külmalt halvasti cobravello 6 4,794 10-08-2018, 01:01 PM
Viimane postitus: stihl
  c124, e220,110kw, tagumiste piduritorude vahetus 966mkr 6 5,175 23-07-2018, 08:08 AM
Viimane postitus: Lepz
  c124, e 220 110kw, katalüsaator ja käima minnes viskab pöörded korra kuni 3000-ni 966mkr 5 3,297 17-07-2018, 07:07 PM
Viimane postitus: Priit
  C124 Egoolen 2 2,738 14-07-2017, 01:18 AM
Viimane postitus: 124STD
  C124 Egoolen 2 2,304 06-07-2017, 04:08 PM
Viimane postitus: Egoolen
  1992 C124 4.2 M119 ABS põleb vahelduvalt ja ASR tuli jääb pärast ca 100m alati peale nostromo 6 5,073 17-06-2017, 12:27 PM
Viimane postitus: Werewolf
  C124 230CE pauk käiguvahetusel Kristo5380 1 2,210 24-04-2016, 08:17 PM
Viimane postitus: Werewolf



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne