03-03-2011, 10:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2011, 08:42 PM ja muutjaks oli juhanp.)
Nüüdseks, kaks kuud tagasi soetasin omale esimese mercedese, oli tunne, et nüüd on aeg see masin ka uudishimust ära proovida. Soetatud ta saigi, ei kurda..kui siis ainult see vallatu tagasild milles pukse rohkem kui kolmel Sierral kokku
Ühesõnaga, nüüd teemasse, väikest viisi olen alati autodesse audiot ehitanud, kuid kunagi polnud julgust proovida klaasriiet, tundus peavalu ja hirmsa mökerdamisena. Kuna aga w124 uksepolstritesse muud moodi meisterdada midagi ei saanud ja paljas vineer oleks robustne jäänud, siis panin kehtima oma esimese töö klaasriidega. Teema panen siia üles mõttega, et kui kellelgi soov seda ise teha tuleb, saab ehk midagi õppida ja minu vigu vältida, kuid eks tihtipeale inimesed õpivad siiski oma vigadest
Väärt foorum, kus ennast üldiselt asjaga kurssi viia - www.fiberglassforums.com
Niisiis..kuna esimese korraga ei tahtnud väga keerukat ülesannet võtta, siis läksin lihtsama vastupanu teed ning leidsin, et kõige lihtsam on kast paigutada poolele polstrile, lamedale kohale.
Lõikasin välja vineerist rõnga ning aluse, rõnga kinnitasin kahe kipsikaga enam-vähem hea nurga alla, rõngas oleks tegelikult võinud olla paksemast vineerist, aga noh, polnud too hetk võtta.
Ära lõigatud plastikust küljetasku panin vineeraluse külge, et riie õige kuju võtaks. Seejärel liimisin spreiliimiga riide rõngale ning hakkasin sealt seda peale venitama ülejäänud kupatusele.
Panin plastiku ja vineeri vahele veel alumiiniumist õige pikkusega toru, et plastik kummi ei vajuks riiet venitades.
Riie peal, oli aeg esimene kiht epovaiku riidele peale kanda, peale kandsin selle tavalise pintsliga. Vaigu ja klaasriide muretsesin www.composite.ee
Üks ruutmeeter klaasriiet ja pool kilo vaiku koos kõvendiga maksis mulle 15eur.
Räägiti, et kuivama peaks 2h jooksul, kuid ei kuivanud kuidagi, lõpuks andsin kõvasti kastile sooja ning 12h jooksul sai see kogu kompott alles kuivaks.
Senikaua kuni teine kast kuivas vaigust, hakkasin ehitama kõrvalistuja poolset ust.
Siin on siis juba mõlemad kastid ühe kihi klaasriide all. Riiet oli päris keeruline korralikult peale saada, võtsin veidi liiga paksu riide ning nagu näha, on jäänud ka õhku vahele, kuid see ei tohiks kasti ära lõhkuda kuna kõlarid jäävad nagunii midbassidena mängima, väga ei mürista. Kuid eks vastupidavus selgub kasutamise käigus.
Teine asi mis mina halvasti tegin oli see, et igalt poolt ei tõmmanud alusriiet enne vaiguga katmist maksimaalselt pingule ning kui vaik oli kuivanud, tõmbas ta riidesse mõned kortsud sisse, õnneks on see pahtliga parandatav.
Pühapäeval tõmbasin kastid riidega üle, ei hakanud pahteldama ega suurt lihvi tegema. Riie katab suhteliselt hästi erinevad vead.
Sellised minu uksed siis jäid..
Esmamulje on hea, kõlavad päris hästi kuid ei ole veel tweetreid heaks saanud. Juhipoolne kast läks kõige rohkem tuksi, kuna sealne alumine riie oli kõige vähem pingul ning tõmbas ennast päris keedu osade kohtade pealt.
Ühesõnaga, nüüd teemasse, väikest viisi olen alati autodesse audiot ehitanud, kuid kunagi polnud julgust proovida klaasriiet, tundus peavalu ja hirmsa mökerdamisena. Kuna aga w124 uksepolstritesse muud moodi meisterdada midagi ei saanud ja paljas vineer oleks robustne jäänud, siis panin kehtima oma esimese töö klaasriidega. Teema panen siia üles mõttega, et kui kellelgi soov seda ise teha tuleb, saab ehk midagi õppida ja minu vigu vältida, kuid eks tihtipeale inimesed õpivad siiski oma vigadest
Väärt foorum, kus ennast üldiselt asjaga kurssi viia - www.fiberglassforums.com
Niisiis..kuna esimese korraga ei tahtnud väga keerukat ülesannet võtta, siis läksin lihtsama vastupanu teed ning leidsin, et kõige lihtsam on kast paigutada poolele polstrile, lamedale kohale.
Lõikasin välja vineerist rõnga ning aluse, rõnga kinnitasin kahe kipsikaga enam-vähem hea nurga alla, rõngas oleks tegelikult võinud olla paksemast vineerist, aga noh, polnud too hetk võtta.
Ära lõigatud plastikust küljetasku panin vineeraluse külge, et riie õige kuju võtaks. Seejärel liimisin spreiliimiga riide rõngale ning hakkasin sealt seda peale venitama ülejäänud kupatusele.
Panin plastiku ja vineeri vahele veel alumiiniumist õige pikkusega toru, et plastik kummi ei vajuks riiet venitades.
Riie peal, oli aeg esimene kiht epovaiku riidele peale kanda, peale kandsin selle tavalise pintsliga. Vaigu ja klaasriide muretsesin www.composite.ee
Üks ruutmeeter klaasriiet ja pool kilo vaiku koos kõvendiga maksis mulle 15eur.
Räägiti, et kuivama peaks 2h jooksul, kuid ei kuivanud kuidagi, lõpuks andsin kõvasti kastile sooja ning 12h jooksul sai see kogu kompott alles kuivaks.
Senikaua kuni teine kast kuivas vaigust, hakkasin ehitama kõrvalistuja poolset ust.
Siin on siis juba mõlemad kastid ühe kihi klaasriide all. Riiet oli päris keeruline korralikult peale saada, võtsin veidi liiga paksu riide ning nagu näha, on jäänud ka õhku vahele, kuid see ei tohiks kasti ära lõhkuda kuna kõlarid jäävad nagunii midbassidena mängima, väga ei mürista. Kuid eks vastupidavus selgub kasutamise käigus.
Teine asi mis mina halvasti tegin oli see, et igalt poolt ei tõmmanud alusriiet enne vaiguga katmist maksimaalselt pingule ning kui vaik oli kuivanud, tõmbas ta riidesse mõned kortsud sisse, õnneks on see pahtliga parandatav.
Pühapäeval tõmbasin kastid riidega üle, ei hakanud pahteldama ega suurt lihvi tegema. Riie katab suhteliselt hästi erinevad vead.
Sellised minu uksed siis jäid..
Esmamulje on hea, kõlavad päris hästi kuid ei ole veel tweetreid heaks saanud. Juhipoolne kast läks kõige rohkem tuksi, kuna sealne alumine riie oli kõige vähem pingul ning tõmbas ennast päris keedu osade kohtade pealt.