Postitused: 27
	Teemad: 7
	Liitus: Nov 2009
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Kas vastab tõele (tungiv) soovitus kasutada Mercedese jahutussüsteemis vaid originaal jahutuvedelikku (pruunikas Silberi poolt turustatav), mitte aga nn lambist, tavaliselt töökodades lisatavat rohelist kraami. Interneti avarustest lugedes, pidi siis  tavavedelik põhjustama alumiiniumplokis ajapikku hävingu. Olen tänulik kui keegi oma kogemusi ja teadmisi jagaks.
Murelik kodanik kelle w124 300E süsteem kallati Defa soojenduselemendi paigaldusel rohelist kraami täis kommentaariga küll oli kole pruun vedelik sees...
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 5,244
	Teemad: 150
	Liitus: Nov 2005
	
Maine: 
20
	 
	
	
		Ära põe, ma pole ühelgi Mersul (8 autot) originaali kasutanud ja pole häda midagi.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 322
	Teemad: 36
	Liitus: Nov 2005
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Kasutan ikka originaal jahutusvedelikku, ostan kontsentraat Silberist (liiter maksis 55.- vist) pluss distilleeritud vett juurde (15.-/liiter), siis kasutusvalmis jahutusvedelik läheb maksma 35.- . Pole kallis ju originaali jaoks. Aga on küll igaüks otsustab ise
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 27
	Teemad: 7
	Liitus: Nov 2009
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Tänan arvamuste ja info eest.
Kokkuvõtvalt enda jaoks: eks tõde on kuskil vahepeal- põhiboonus vast siis originaali (on ka teised tootjad analoogidega ehk aine vastab MB nõutele) kasutamisel jääb süsteem maksimaalselt puhtaks ja ei teki söövitusi alumiinumil (happerünnak). Kõik siis sõltub autost-selle väärtusest ja mis seal enne sees voolanud. Kui kõik enne seest puhas siis vast targem MB konsentraati kasutada.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 122
	Teemad: 2
	Liitus: Jan 2006
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Niipalju kui mina olen aru saanud,siis söövitused hakkavad tekkima siis,kui jahutusvedelikku ei vahetata iga 2 aasta tagant nagu oleks soovitatav.Kui see vananeb,siis hakkab alles söövitama.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 3,237
	Teemad: 121
	Liitus: Nov 2005
	
Maine: 
9
	 
	
	
		Kas mitte nii ei old, et sinist tuleb vahetada iga teine aasta, rohelist iga kolme ja punast iga nelja aasta tagant. Ma sinist pole kunagi kasutanud, aint rohelist ja punast valmis kraami.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 16
	Teemad: 3
	Liitus: Dec 2008
	
Maine: 
0
	 
	
	
		ilmselt ikka roheline kõige pikaealisem, sest selle hind ka kõige kallim.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 848
	Teemad: 40
	Liitus: Nov 2005
	
Maine: 
4
	 
	
		
		
		05-12-2009, 10:41 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 05-12-2009, 10:42 AM  ja muutjaks oli Kalev.)
	
	 
	
		300E M103 mootorisse julgeks mina isiklikult igat värvi asja valada, eriti, kui see saab ka õigeaegselt hiljem välja vahetatud. Mõnesse paari aasta vanusesse mootorisse aga enam nõuetele mittevastavat asja ei tahaks valada.
Selge on see samas muidugi, et originaal on parim, muidu tehas ju õigeid asju ette ei näekski.