Mida siis öelda - tee endale hinnaskaala selgeks ja siis otsusta. Õigemini enne tee endale mootori valik selgeks ja siis hakka hindasid vaatama. Nagu aru olen saanud siis 500. Igati hea valik.
Lahjematest "kõlbab" interneti kommentaaride põhjal ka veel 320 (24 klappi) mis on hea kooslus minekust ja ökonoomsusest, tõsi maanteel enam vahet pole (500 on isegi andmete järgi ökonoomsem). Mootorite puhul sõltub palju veel ka valmistamise aastatest. Vana KE pritsega on janusem kui uuemad (alates 92). Siin on hea link kus leiad erineva mootoriga autode kiirendused, küttekulud ning pöördemomendid jne:
http://www.129sl-club.de/start.php?adr=/r129/daten.php Loodetavasti saad aru, et tegemist ei ole igapäeva sõidukiga ning 2- tonnise kere liigutamiseks läheb ikka jõudu vaja.
Hinnaskaala: Odavamat hakkad kindlasti parandama kuid ega 100% töökindlust ka kallimate isendite puhul keegi taga. Kui endal käed küljes, siis ei tohiks probleeme olla.
Eks SLil ole mõned tüüpvead mida ajapikku ole parandatud.
Mootorid on suht tugevad - tasuks kontrollida jahutusvedelikku ning õli. On ette tulnud, et radiaatori vigade tõttu kipuvad nad segunema. Sama lugu on käigukasti õliga.
Katus: nagu öeldud on pehme katus murelaps. Kõigepealt vaata kõva katus üle. Proovi mtu korda sulgemist ja avamist. Siis tee sama protseduur pehme katusega läbi. Üldiselt on nende eluiga sõltuvalt hooldusest 10 a. Nii et vahetust vajavad nad naguinii. Mina tegin enda selle ise ära. Suur töö kuid asi on seda väärt. Loe ka seda linki siis tead miks ma just sellise ostu tegin:
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=8711
ADS - nivoo vedrustus. Sellest soovitan sul loobuda. Õigemini peale 600-ste isendite on seda väga vähestel. Minu arvates suhteliselt mõtetu asi, kuna tootearenduse seisukohast on ta ABC vedrustuse eelkäia ja alles lapsekingades. Idee järgi peaks pidusrdamisel nina otse hoidma aga reaalselt ....
Kõiksugu kraane jne on seal suht palju ja kindlasti hakkab midagi jebima. Loe:
http://v12uberalles.com/Adaptive_Damping_System.htm saad targemaks.
Auto alla kiigates vaata väljalaske olukorda ning heida pilk ka diffrile. Tihtilugu on see higine, egas midagi lihtsalt teadmiseks sulle. Ka minu autol on samasugune olukord.
Kui sõitma hakkad siis proovi kiirendada (järsku) ja siis pedalit maha lasta - kui käib jõnks läbi siis on differ niiöelda juba kulunud (tavaline probleem). Seda annab muidugi seadistada, aga vaevalt sa seda teha tahad (jube k...p töö koos erivahenditega). Minu autol sama viga - aga näe sõidab veel
Automaatkastidest - vana 4 käiguline on ausalt eldes s..tt kuna ta on vaja ja sisuliselt kadunud ATLANTISE linna väiksme hürdoarvuti. Proovi vaikselt kiirdendada ja ka täisgaasiga. Vahetus peab olema sujuv ja ühtlane. Mingeid jõnkse korralikul kastil pole. Ühesõnaga pane kast proovile, vajuga gaas äkitselt käiguvahetuse ajal põhja ja vaata kas libiseb. Tagurpidi käik peab samuti koralikult sisse minema, mitte 2 sekundilise intervalliga. Nüansse on väga palju mis vajaksid kontrollimist, aga ei suuda kõik siis kirja panna.
5 käigulistel on probleeme hulga vähem.
Rooste probleeme tal tavaliselt pole. Üks õrnem kont on tundraua augu ümbrus (4 auku autos). Kontrolli. Kui seal ka on, siis koduste vahendistega on see hõlbsasti eemaldatav probleem.
Vanadel isenditel vaata tuuleklaasi olukorda. Palju täkkeid ei meeldi kellegile - B varuosa saada pole ja A on 14 kilo kui ma õigesti mäletan.
Salongi kohta juba öelda - igasugused detailid on HIRMAKALLID. Käetugi näiteks 25 kilo. puit konsool ca samapalju. Kontrolli KÕIK süsteemid üle. Soojendused, mälud (kui on), peeglid (ka keskmine el peegel), kliima jne jne.
Kombiinstrumendil on tavaliselt mõrad ääretes sees. Ei mäleta kas andis eraldi tellida kuid kirves on ta igaljuhul.
Veermik on tugev ja jutt eelnevate poolt öelduna õige. Ainuke viga on roolimehhanism. Karp nimelt kipub tilkuma (on olemas tihendi komplektid paari tuhande eest). Samuti vajab tavaliselt vahetust parempoolne pendelhoova mehhanism. Plastikpuksid tuleb asendada uutematega, sest muidu sa rooli lõtkust lahti ei saa. Jällegi mõni tuhat, mitte rohkem.
Tagumine stange - vaata kas ta on äärtest (seal kust stange lõpeb tiiva koopa ääres) kindlalt kinni, mitte irvakil. Olemasolevad tüüblid on tihti ära murdunud ja tegelikult vajaks kogu stange välja vahetamist või siis mingitmoodi "taasta saasta" programmi kasutamist. Ühesõnaga annab parandada
tegelikult koos neetide ning värviparandustega.
Kõiksugu tüüblid jne väsivad ka salongis ära - näiteks käetugi (avamismehhanism ja hoovad), sigareti süütaja kate, ERITI VAATA uksesahtlite kinnitust (tüüpiga et ära murduvad - näiteks minu autol sama lugu).
Need oli aspektid mis praegu meelde tulid. Tõsisema soovi korral võin appi tulla autot kaema.
Edit: kirjavead