07-04-2023, 06:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2023, 08:56 PM ja muutjaks oli maxim1655.)
Tervitused, Kõigile!
Pärast viimaseid Mercedese seiklusi on vahepeal mänguasjad veidi muutunud. Võib öelda, et covid-i piirangutega tekkisid uued hobid ja huvid, tänu millele hakkasime mitme tuttavaga rohkem huvi tundma automatkadest, mis omakorda viis meid maasturiteni. Vaadates 4x4 saateid ja romantiseerides kui äge võiks olla oma 'matkaauto', mõtlesime esialgu autorendile. Käies mõningaid võimekaid rendimaastureid vaatamas, oli pilt selge, et tuleb ikkagi oma asi osta. Nagu ka öeldakse 'maailma kiireim auto on rendiauto', siis võib ainult eeldada, mis retsimist maasturid kannatavad ja millised need rendikad välja nägid.
Asusime 2021 talvel otsima endale maastureid, mõne kuu jooksul sai tuttav endale endale soetatud Y61 2003 Patroli ja ma Mitsu Pajero Sporti. Mõlemad üsna mint ja töökorras autod. Siiani on seda. 30t läbi sõitnud ja suuremate probleemideta - nagu ka öeldakse 'Pole mõtet pintsakut nööbi külge õmmelda, vaid vastupidi'. Elu jooksul mitut pool-elutut sõidukit ostes, oli see esimene kord kus seda väidet mõistsin ja hakkasin väärtustama.
Auto ostuhetkel ja praegu tuunituna praegu omas elemendis
Automatkal mainitud Patroliga kõrvuti:
Igal juhul kahe aasta jooksul sai auto head hooldust, tuuningut, mitmeid ägedaid automatkasid ja mõnda TUR klassis võistlemist. Kõik oli äge, kuid alati tiksus kuklas Patrolimõte. Käisime pidevalt koos matkamast ja võrdlusmoment Mitsu ja Patroli vahel oli pidev - oleks vaid ruumikam..., oleks võimekam, oleks talasildadega, võiks mahtuda alla äge suur 35'' ja nii edasi kuni lõpmatuseni. Kuni lõpuks tundsin, et pole mõtet edasi arendada väikest hobimaasturit, vaid tuleb minna tõsise tooriku peale, mida oleks lust elulõpuni tuunida.
Alustasin autode otsinguga 2022 sügisel ja võtsin endale fookusesse leida väga heas korras Patrol - põhilised kriteeriumid: Väga heas korras kere ja raam, suuremate avariideta ja võimalikult hea hooldusajalooga. Ütleme nii, et tänapäeval selliseid kriteeriumeid Patrolit otsingutel nõudes on juba päris raske leida sellist autot. Kuigi viimased veeresid vaid 14 naastat tagasi konveierilt. Sai läbi vaadatud üle 10+ ''mint'' Patroli, mis tundusid piltidelt viisakad, olid omanike sõnul ideaalse ajalooga ja hästi hooldatud. Kuid ikka ja jälle kohale jõudes oli pilt hoopis teine - küll kadus vahetult hooldusajalugu ära, küll oranžikad mädad sillad reetsid juba kivikaitsega ülepritsitud raamide tõelist seisukorda, mootor väga kehv ja tuhat muud nüanssi.
Mäletasin tol hetkel, et pea 9 kuud tagasi, 2022 veebruaris postitas keegi härra A24 portaali Patroli kuulutuse. Hind oli kirves, siiani mis näinud olen 3 aasta jooksul, oli kalleim auto. Väljast tundus mint, seest samuti, täis pakitud erinevat lisavarustust ja tundus hoolt saanud auto. Otsides pikalt, leidsin kuulutuse ja sõidukiregister näitas, et omanikku pole siiani vahetatud. Tundus huvipakkuv leid. Asusin kontakte otsima. Tänaseks on nii, et kui A24 või Kuldses börsis kuulutus aegub, siis kaovad kontaktid ära. Mõtlesin-nuputasin ja postitasin FB Patroli kommuuni, et ehk keegi teab. Läks mööda vaid päevake kui juba üks liige mainis, et tema tuttava sõbra isa on see kes omab. Jumal tänatud, et Eesti on nii väike ja statistiliselt üle ühe inimese tunnevad Eestis praktiliselt kõik teineteist. Sai vahendatud kontakte ja minu õnneks mainiti, et huvi korral võib autot müüa. Kõik sobis ja sõitsingi Pärnu kohale.
Nähes autot tõusid suunurgad üsna kiiresti üles. Tõesti nägi puhas, ilus ja sile välja. Sain teada, et tegu on pikamaa rekkamehe autoga, kes kodumaale jõudes tiirutab vahest harva mööda Pärnu linna ringi. Huvi oligi müüa lihtsalt, sest auto saab aina vähem ja vähem kasutust. Viimase aastagagi oli läbinud vaid 5000 kilomeetrit.
Kiire inspektsioon andis aimu, et tegu täpselt sobiva asjaga:
- Kere (originaalvärvi all ja R-O-O-S-T-E-V-A-B-A). Siiralt öeldes olen kohanud 3 aasta jooksul vaid üht Patrolit Eestis, mis nägi nii mint välja. Ikkagi tavapraktika on see, et tiivaääred, ukseääred on pindmisega juba kaetud tänaseks. Sellel seda värki polnud. Tõesti hämmastav
- Raam: Täiesti paljas raam, mis ei olnud millegagi üle pritsitud hiljuti ja oli näha võimalik näha autentse seisukorda - puhas ja ilus
- Varustus: As full as it can be - täis pakitud kõike parimat, mida Patrolitele omal ajal pakuti.
- Veermik: Lõtke ega kolinat polnud, kuid amordid olid kutud. Just oli müüjal plaan vahetada ja palusin ka neid mitte asendada, sest plaan oli nagunii panna kangemad asjad vahele. Sain tänu sellele mõned eurod hinnast alla.
- Ajalugu: 1 omanik, kuni 120 000 ametikult hooldatud + dokumenteeritud ja pikendatud garantiiga, mis oli kuni 2017 keskpaigani.
Need olid kriteeriumid, mille põhjal ostsin. Nüüd aga vigadest:
- Ei tahtnud käima minna. Akud olid täiesti nullis omadega.
- 80-100ga stabiilselt sõites õrn konstante vibra, kütusesüsteemis midagi peetis
- 90+ km/h sõites kui vahetab viimasele käigule, siis käiguvahetuse ajal õrn vibra: turbiin
- Ära sulanud armatuur: Facelift mudeliviga, Nissan pani korralikult pange liimivalikuga, mis naha all läheb keema päikese käes.
Ostulehtkel auto:
Viisin auto kohe Soo Autogruppi, kus auto läks töösse:
- Täishooldus ja õlivahetused mootorile, käigukastile, vahekastile ja diferentsiaalidele
- Mercedese kütusefilter (vähemalt natukenegi Mercedest peab igas autos olema ). Põhjuseks: Nissani enda omad ei võtta korralikult sodi kinni.
- Kütusesüsteemi tüüpiline viga: Paagil olev torustikud, õnneks olid päästetavad ja tehtud korda
- Uued geelakud peale
- 2'' Terrain Tamer tõste (amordid + vedrud)
- Kõik muu tõstega kaasnev: Pikad stabikapuksid, lääbapuksid, diagonaalvarraste pikendused jne
- 35'' Goodrich MT rehvid
- Jack Wheeler 15'' kroomveljed
Praegu kuidas välja näeb:
Sisust ka natuke - saate näha ka armatuuri, mis võrreldav toasooja sulavõiga:
Mis tulevik toob? Seda me veel näeme. Kindlasti tuleb lähikuudel palju ägedaid lisatuuninguid, edasiarendusi ja palju muud, et auto oleks võimalikult ekspeditsioonivõimeline. Põhjus, miks otsustasin siia teha postituse, mitte kuhugi mujale on kahel põhjusel:
1) Nissani ZD30 diiselmootor on tuntud granaat. Kui see lähiajal võtab suuna orbiidi poole, siis kindlasti tuleb vahele Mercedese OM mootor.
2) Mercedese foorum on südamelähedasim. Siin inimesed armastavad romantiseerida lugusid oma autode üle ja seetõttu sobib ka mulle siin olla. Võrreldes teise foorumitega tunduvad mulle MB foorumi postitused sügavamad, arutlevamad ja põhjalikumad - Eks olla Mercedese omanik tähendab olla brändisaadik ja tunda end osana suurest liikuvusest, mis sisaldab täis ajalugu, arutelusid ja entusiaste.
Lõpetuseks pilt kus kaks mint Patrolit koos:
Ilusat kevadet kõigile!
Pärast viimaseid Mercedese seiklusi on vahepeal mänguasjad veidi muutunud. Võib öelda, et covid-i piirangutega tekkisid uued hobid ja huvid, tänu millele hakkasime mitme tuttavaga rohkem huvi tundma automatkadest, mis omakorda viis meid maasturiteni. Vaadates 4x4 saateid ja romantiseerides kui äge võiks olla oma 'matkaauto', mõtlesime esialgu autorendile. Käies mõningaid võimekaid rendimaastureid vaatamas, oli pilt selge, et tuleb ikkagi oma asi osta. Nagu ka öeldakse 'maailma kiireim auto on rendiauto', siis võib ainult eeldada, mis retsimist maasturid kannatavad ja millised need rendikad välja nägid.
Asusime 2021 talvel otsima endale maastureid, mõne kuu jooksul sai tuttav endale endale soetatud Y61 2003 Patroli ja ma Mitsu Pajero Sporti. Mõlemad üsna mint ja töökorras autod. Siiani on seda. 30t läbi sõitnud ja suuremate probleemideta - nagu ka öeldakse 'Pole mõtet pintsakut nööbi külge õmmelda, vaid vastupidi'. Elu jooksul mitut pool-elutut sõidukit ostes, oli see esimene kord kus seda väidet mõistsin ja hakkasin väärtustama.
Auto ostuhetkel ja praegu tuunituna praegu omas elemendis
Automatkal mainitud Patroliga kõrvuti:
Igal juhul kahe aasta jooksul sai auto head hooldust, tuuningut, mitmeid ägedaid automatkasid ja mõnda TUR klassis võistlemist. Kõik oli äge, kuid alati tiksus kuklas Patrolimõte. Käisime pidevalt koos matkamast ja võrdlusmoment Mitsu ja Patroli vahel oli pidev - oleks vaid ruumikam..., oleks võimekam, oleks talasildadega, võiks mahtuda alla äge suur 35'' ja nii edasi kuni lõpmatuseni. Kuni lõpuks tundsin, et pole mõtet edasi arendada väikest hobimaasturit, vaid tuleb minna tõsise tooriku peale, mida oleks lust elulõpuni tuunida.
Alustasin autode otsinguga 2022 sügisel ja võtsin endale fookusesse leida väga heas korras Patrol - põhilised kriteeriumid: Väga heas korras kere ja raam, suuremate avariideta ja võimalikult hea hooldusajalooga. Ütleme nii, et tänapäeval selliseid kriteeriumeid Patrolit otsingutel nõudes on juba päris raske leida sellist autot. Kuigi viimased veeresid vaid 14 naastat tagasi konveierilt. Sai läbi vaadatud üle 10+ ''mint'' Patroli, mis tundusid piltidelt viisakad, olid omanike sõnul ideaalse ajalooga ja hästi hooldatud. Kuid ikka ja jälle kohale jõudes oli pilt hoopis teine - küll kadus vahetult hooldusajalugu ära, küll oranžikad mädad sillad reetsid juba kivikaitsega ülepritsitud raamide tõelist seisukorda, mootor väga kehv ja tuhat muud nüanssi.
Mäletasin tol hetkel, et pea 9 kuud tagasi, 2022 veebruaris postitas keegi härra A24 portaali Patroli kuulutuse. Hind oli kirves, siiani mis näinud olen 3 aasta jooksul, oli kalleim auto. Väljast tundus mint, seest samuti, täis pakitud erinevat lisavarustust ja tundus hoolt saanud auto. Otsides pikalt, leidsin kuulutuse ja sõidukiregister näitas, et omanikku pole siiani vahetatud. Tundus huvipakkuv leid. Asusin kontakte otsima. Tänaseks on nii, et kui A24 või Kuldses börsis kuulutus aegub, siis kaovad kontaktid ära. Mõtlesin-nuputasin ja postitasin FB Patroli kommuuni, et ehk keegi teab. Läks mööda vaid päevake kui juba üks liige mainis, et tema tuttava sõbra isa on see kes omab. Jumal tänatud, et Eesti on nii väike ja statistiliselt üle ühe inimese tunnevad Eestis praktiliselt kõik teineteist. Sai vahendatud kontakte ja minu õnneks mainiti, et huvi korral võib autot müüa. Kõik sobis ja sõitsingi Pärnu kohale.
Nähes autot tõusid suunurgad üsna kiiresti üles. Tõesti nägi puhas, ilus ja sile välja. Sain teada, et tegu on pikamaa rekkamehe autoga, kes kodumaale jõudes tiirutab vahest harva mööda Pärnu linna ringi. Huvi oligi müüa lihtsalt, sest auto saab aina vähem ja vähem kasutust. Viimase aastagagi oli läbinud vaid 5000 kilomeetrit.
Kiire inspektsioon andis aimu, et tegu täpselt sobiva asjaga:
- Kere (originaalvärvi all ja R-O-O-S-T-E-V-A-B-A). Siiralt öeldes olen kohanud 3 aasta jooksul vaid üht Patrolit Eestis, mis nägi nii mint välja. Ikkagi tavapraktika on see, et tiivaääred, ukseääred on pindmisega juba kaetud tänaseks. Sellel seda värki polnud. Tõesti hämmastav
- Raam: Täiesti paljas raam, mis ei olnud millegagi üle pritsitud hiljuti ja oli näha võimalik näha autentse seisukorda - puhas ja ilus
- Varustus: As full as it can be - täis pakitud kõike parimat, mida Patrolitele omal ajal pakuti.
- Veermik: Lõtke ega kolinat polnud, kuid amordid olid kutud. Just oli müüjal plaan vahetada ja palusin ka neid mitte asendada, sest plaan oli nagunii panna kangemad asjad vahele. Sain tänu sellele mõned eurod hinnast alla.
- Ajalugu: 1 omanik, kuni 120 000 ametikult hooldatud + dokumenteeritud ja pikendatud garantiiga, mis oli kuni 2017 keskpaigani.
Need olid kriteeriumid, mille põhjal ostsin. Nüüd aga vigadest:
- Ei tahtnud käima minna. Akud olid täiesti nullis omadega.
- 80-100ga stabiilselt sõites õrn konstante vibra, kütusesüsteemis midagi peetis
- 90+ km/h sõites kui vahetab viimasele käigule, siis käiguvahetuse ajal õrn vibra: turbiin
- Ära sulanud armatuur: Facelift mudeliviga, Nissan pani korralikult pange liimivalikuga, mis naha all läheb keema päikese käes.
Ostulehtkel auto:
Viisin auto kohe Soo Autogruppi, kus auto läks töösse:
- Täishooldus ja õlivahetused mootorile, käigukastile, vahekastile ja diferentsiaalidele
- Mercedese kütusefilter (vähemalt natukenegi Mercedest peab igas autos olema ). Põhjuseks: Nissani enda omad ei võtta korralikult sodi kinni.
- Kütusesüsteemi tüüpiline viga: Paagil olev torustikud, õnneks olid päästetavad ja tehtud korda
- Uued geelakud peale
- 2'' Terrain Tamer tõste (amordid + vedrud)
- Kõik muu tõstega kaasnev: Pikad stabikapuksid, lääbapuksid, diagonaalvarraste pikendused jne
- 35'' Goodrich MT rehvid
- Jack Wheeler 15'' kroomveljed
Praegu kuidas välja näeb:
Sisust ka natuke - saate näha ka armatuuri, mis võrreldav toasooja sulavõiga:
Mis tulevik toob? Seda me veel näeme. Kindlasti tuleb lähikuudel palju ägedaid lisatuuninguid, edasiarendusi ja palju muud, et auto oleks võimalikult ekspeditsioonivõimeline. Põhjus, miks otsustasin siia teha postituse, mitte kuhugi mujale on kahel põhjusel:
1) Nissani ZD30 diiselmootor on tuntud granaat. Kui see lähiajal võtab suuna orbiidi poole, siis kindlasti tuleb vahele Mercedese OM mootor.
2) Mercedese foorum on südamelähedasim. Siin inimesed armastavad romantiseerida lugusid oma autode üle ja seetõttu sobib ka mulle siin olla. Võrreldes teise foorumitega tunduvad mulle MB foorumi postitused sügavamad, arutlevamad ja põhjalikumad - Eks olla Mercedese omanik tähendab olla brändisaadik ja tunda end osana suurest liikuvusest, mis sisaldab täis ajalugu, arutelusid ja entusiaste.
Lõpetuseks pilt kus kaks mint Patrolit koos:
Ilusat kevadet kõigile!