Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M120 V12 mootorist
#1
Mitmest teemast on läbi käinud sõnum, et V12 on kallis hooldada/üleval pidada.

Mida see konkreetselt tähendab? Kas kuluvidinad on kallid, elektroonika lõpetab töölepingu või hoopis mootori mehaaniline kulumine(silindri hülsid)?

Mul käib ikka peast läbi mõte, et võiks sellise mootori paigaldada S124 keresse, kasvõi W126 keresse, vahet pole. See mootor kuidagi kutsub proovima.


Minu eesmärk on muidugi ta programmeeritava juhtajuga tööle panna, st originaalsest elektroonikast ei kasutaks eriti midagi.

Küsimus ongi pigem suunatud mehaanika poolele. Kellel on kogemusi või mida on keegi kuulnud mootori kolvigrupi kohta. Kas hülsivigastused on otseses loogilises sõltuvuses läbisõiduga?

Huvitavate müügis olevate MB`de teemas oli üks odavam doonor (mida muuks vist ei kõlbakski kasutada?) pakkuda ja mul ei andnud süda rahu.

Kuna ma ise pole ühtegi V12 mootorit lähemalt näppinud, siis kas käigukast on V8 omast kinnituste poolest erinev? Iseenesest peaks 722.3 neljakäiguline kast ka valikus olema vanematel pillidel.

Mõte oleks teha ITB`dega (igal silindril oma drosselklapp) kiirepöördeline mootor ja manuaalkastiga kooslus......teen veidi eeltööd.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#2
Tervist

Minu auto ajaloos on mul kasutada olnud nii BMW v 12 isend kui MB v12 isend. Tohutud elajad on jah igal juhul. Minu loll mõistus võttis kinni et tegelikult on kaks rida kuus mootorit kokku pandud ühe väntvõllipelale tööle. Tean seda et on juhuseid olnud et need kummist känakud enne sisselaset. Seal on esinenud suurest kuumusest pragusid. Ja siis on tolmu sisse imend ja huülssidele ai ai teinud. BMW v12 kippusid mootoriplokid pooleks minema kui on kõvasi kuuma saand. MB ei oska seda õelda. Aga hents proovi ära. See saaks paras projekt olema. Mäletan kui seda BMW v12 surnuist üles äratasime, siis puutusime kokku ikka imeliste lahendustega, mid ineseneerid on välja mõtlend et V 12 töötaks.


Tervitades Siim
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#3
Kunagi ja kuhugi ma kindlasti ühe V12 mootori paigaldan, see on kindel. Mõned asjad vajavad veel selgeks tegemist selle mootori juures.

Bemmil on sisuliselt nagu 2 eraldiseisvat mootoripoolt, omad ajud, andurid jne. Ja siis üks osakond, mis neid kahte poolt sünkroonib. MB`l uuringute järgi päris nii pole.
Ja bemmil on ka neid mootoreid 2 varianti. Malm ja alumiinium plokiga.

Ideaalis võiks leida kusagilt 560SEL`i, millele V12 paigaldada.....

Aga ootaks veel infot mootori küsimuste kohta.
Rootsis üks tegelane lahkas oma S600 kapotialust, vahetas valusalt palju mootori juppe ja kõikide tegemiste kohta on ka pildimaterjal olemas, sealt saan ka veidi infot.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#4
V12 on keeruline turbot paigaldada. Smile
ok. niisama norin, saaks kindlasti jälle huvitava lugemise.
Edu projekti otsingul juba ette!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
M120 7.3L AMG versiooni kasutab muide ka superauto Pagani Zonda:

http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw

Iga kord tuleb kananahk ihule kui seda vaatan-kuulanEusa_clap

Minuteada MB V12 suht töökindlad mida aga ei saa öelda BMW V12 kohta-vähemalt nende mida kasutati 850 peal-pidid sama töökindlad kui Alfa Romeo olemaRetard
Vasta
#6
V12 ja V8 käigukastikinnitused pidid erinevad olema. Aga automaati sa ju nagunii ei taha panna.
Kindel see, et nende mootoritega autodega pole nii palju kilomeetreid maha vuratud kui näiteks mõne poole lahjemaga. Aga kuidas hooldatud on, seda ei tea keegi ju.
Aga eks seal kapoti all väga kitsas kipub olema ja mõne vidina vahetamiseks tuleb ehk mootor maha kiskuda.
Vasta
#7
Paar mõtet.Unibrow

Hents, anna minna. Huvitav oleks näha, MIDA Sa sellest välja võluda suudad.Ninja

R6 on pikk. V12 on 2xR6... Seega, pikk, lai ja mahukas kolakas. Kitsas kapotialuses on tal päris soeSmirk

Mehh. osa vaevalt peavalu põhjustab. Pigem elektroonika (ja biolagunevad juhtmedPuke). Üldiselt suudab MB oma mootorid vastupidavaks ehitada. Tõsi, seda siis erivõimsuse ja erksuse arvelt.

V12 on uuena gurmaani (või liiga palju raha omava ignorandi) jaoks. Sisulist vahet pole, mõlemad lasevad hooldusi teha by the book. Seega, kortsusõidetud esimese ringi autolt pärinev mootor võiks olla väga hea toorik. Samas liigub meil palju sellist kräppi mida küprokimehed on hoolega tapnud. Sellest vist peale üksikute varuosade suurt loota ei ole. Samas, ega neil hinda ka ei ole.
Vasta
#8
(28-02-2012, 01:04 AM)hents99 Kirjutas: Mitmest teemast on läbi käinud sõnum, et V12 on kallis hooldada/üleval pidada.

Mida see konkreetselt tähendab? Kas kuluvidinad on kallid, elektroonika lõpetab töölepingu või hoopis mootori mehaaniline kulumine(silindri hülsid)?

Mul käib ikka peast läbi mõte, et võiks sellise mootori paigaldada S124 keresse, kasvõi W126 keresse, vahet pole. See mootor kuidagi kutsub proovima.


Minu eesmärk on muidugi ta programmeeritava juhtajuga tööle panna, st originaalsest elektroonikast ei kasutaks eriti midagi.

Küsimus ongi pigem suunatud mehaanika poolele. Kellel on kogemusi või mida on keegi kuulnud mootori kolvigrupi kohta. Kas hülsivigastused on otseses loogilises sõltuvuses läbisõiduga?

Huvitavate müügis olevate MB`de teemas oli üks odavam doonor (mida muuks vist ei kõlbakski kasutada?) pakkuda ja mul ei andnud süda rahu.

Kuna ma ise pole ühtegi V12 mootorit lähemalt näppinud, siis kas käigukast on V8 omast kinnituste poolest erinev? Iseenesest peaks 722.3 neljakäiguline kast ka valikus olema vanematel pillidel.

Mõte oleks teha ITB`dega (igal silindril oma drosselklapp) kiirepöördeline mootor ja manuaalkastiga kooslus......teen veidi eeltööd.

miks siis 126 kerele?mis see parem siis võib juba samale kerele ju jätta!?
Vasta
#9
to: MBw140

Arvatavasti mönevörra väiksema kaalu pärast.
Vasta
#10
(28-02-2012, 12:18 PM)MBw140 Kirjutas:
(28-02-2012, 01:04 AM)hents99 Kirjutas: Mitmest teemast on läbi käinud sõnum, et V12 on kallis hooldada/üleval pidada.

Mida see konkreetselt tähendab? Kas kuluvidinad on kallid, elektroonika lõpetab töölepingu või hoopis mootori mehaaniline kulumine(silindri hülsid)?

Mul käib ikka peast läbi mõte, et võiks sellise mootori paigaldada S124 keresse, kasvõi W126 keresse, vahet pole. See mootor kuidagi kutsub proovima.


Minu eesmärk on muidugi ta programmeeritava juhtajuga tööle panna, st originaalsest elektroonikast ei kasutaks eriti midagi.

Küsimus ongi pigem suunatud mehaanika poolele. Kellel on kogemusi või mida on keegi kuulnud mootori kolvigrupi kohta. Kas hülsivigastused on otseses loogilises sõltuvuses läbisõiduga?

Huvitavate müügis olevate MB`de teemas oli üks odavam doonor (mida muuks vist ei kõlbakski kasutada?) pakkuda ja mul ei andnud süda rahu.

Kuna ma ise pole ühtegi V12 mootorit lähemalt näppinud, siis kas käigukast on V8 omast kinnituste poolest erinev? Iseenesest peaks 722.3 neljakäiguline kast ka valikus olema vanematel pillidel.

Mõte oleks teha ITB`dega (igal silindril oma drosselklapp) kiirepöördeline mootor ja manuaalkastiga kooslus......teen veidi eeltööd.

miks siis 126 kerele?mis see parem siis võib juba samale kerele ju jätta!?


Peamine põhjus on emotsioon, miks üldse midagi teha. Mulle meeldivad vanemad st 1980-1990 aastate kered disaini poolest rohkem.
Mass ei puhu mingit pilli, massi vastu aitab jõud, st kui dünaamika on eesmärk.

Üldiselt kui võidusõidu pärast autot ei ehita, siis eesmärk on ikkagi tegemise rõõm või teisisõnu, proovida, mida suudad.
Seepärast ka igasugu keerulised kombinatsioonid lisavad vürtsi.
Sest lõppkokkuvõttes autode aretamine ei ole kusagilt otsast mõistlik, ometigi me seda teeme.

Ok, käigukasti osas sain ka selgust, tegelikult on ATM ikkagi hea. Kui Jürgen selle progetava kastiaju ära proovib ja korralikult tööle saab, siis ei ole enam küsimustki, kumba eelistada.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#11
Enda kogemustest võin öelda, et olen näinud nelja Mb V 12 mootorit millel hülsid ja kolvigrupp on kõvasti viga saanud, ning ühel jooksis kett laiali, samas täpset põhjust, miks on nii juhtunud, ei julge väita. Kui minigt ühist omadust nende juurest otsida, siis võibolla ainult see, et kõik on olnud pre facelift mudelid ja ega seda läbisõitu nüüd ei julge küll öelda palju neil oli. Nendel pre-facelift mudelitel on olnud samas kõigil ka probleem lagunenud mootori juhtmestikuga. Uuematel samaspole selliseid vigasi veel täheldanud.
põhimõtteliselt on ju tegu kahe M104 mootoriga millel on mõlemal omad andurid ja ajud, seega sama nagu bemmil.
Ja sinu küsimusele, et miks räägitakse, et v12 on kallim ülal pidada on vast see, et töö on kordades kallim. Lihtsalt ligipääs kõigele, isegi 140 kapoti all, on päris vaevaline, muidugi juhul kui iga teise mootori juures tehtava töö juures on vaja maha võtta kõigepealt peaegu 1ruutmeetri suurune alumiinium sisselaskekolle, mis on omakorda päris suure hulga poltidega kinni. Ühesõnaga on 400cdi on selle kõrval veel hästi ligi pääsetav mootor.Eusa_whistleEusa_whistleEusa_whistle
----------------------------------------------------
Lesven OÜ Mercedes-Benz autode remont , hooldus ja diagnostika Suur-Sõjamäe 30f Tallinn 39-€/h.  www.lesven.ee
5232198
Vasta
#12
Hents, mõni õhtu igav on, loe (mõttega) läbi, siin kogu see teema läbi käidud R107 näitel.
http://www.peachparts.com/shopforum/perf...tures.html
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#13
Ka MBl on M120 sisuliselt kahe mootori siiamikaksik. Vähemalt elektroonika poolest, nii mulle Märten seletas kunagi. Ma muidugi ei kujuta ette mis aju seda asja sul juhtima hakkab - kas VEMS saab sellega hakkama? Pihusteid ja küünlaid ju omajagu.

Alles mõned päevad tagasi nägin V12 mootorit mille esimese silindri surve oli ülejäänutest tunduvalt nõrgem.

Kui kastist rääkida, siis peaks ikka 722.6 eelistama, kuid jah see on vaja mul esmalt tööle saada. 722.3 on kuidagi laisk ja suur osa jõudu kulub hüdromuhvi ära.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#14
Kui tahad kindlasti V12-t ja ehitada ning aretada pakun sulle veel ühe variandi välja.

Paljud nüüd kindlasti kirtsutavad nina, et julgen MB foorumis midagi mitte MB poolt toodetut soovitada aga üx küllaltki kompatne v12 on Toyota 1GZ-FE (5L, 48 klappi, u 230kW), mida 190rev foorumis üx kasutaja W201-e kapoti alla hakkab mahutama.

http://190rev.net/forums/showthread.php?...12&page=10

Sama mootor koos kahe turboga Subaru Liberty (Legacy) kapoti all:

http://www.youtube.com/watch?v=6BAURw-PJ...re=related

Jaapanist võib selle mootori isegi üsna soodsalt leida, aga koos transakuludega võib asi kallimax minna kui siit mõni M120 osta. Ex selle peax tõsisema huvi korral järele uurima.

Sõltub muidugi ka mida sa täpselt taga ajad. Kui lihtsalt võimalikult suuri numbreid, siis on M120 oma suurema litraaziga ja rohkemate kW-dega kindel valik. Kui tahad V12-t, aga et auto ka hästi juhitav olex on 1GZ-FE ka päris arvestatav valik, kuna 1GZ-FE peax kaaluma umbes sama palju kui M104, nii et kaalujaotus ja kogukaal autos saab parem kui M120-nega.
.

You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#15
Just nimelt, mis on eesmärk.

Tegelt eesmärk on otseselt sellesamuse M120 mootoriga, mitte nii väga kerega. St kere on ülimalt teisejärguline. Huvitav oleks lihtsalt MB V12 mootorit proovida.

Mis on M120 eelis - töömaht. Nagu kõik teavad, siis töömahtu ei asenda miski, see on fakt, kui räägime otto-mootoritest.

Aga noh, kõik taandub konkreetsetele võimalustele mootori soetamiseks. Otseselt vajadust pole, aga kui keegi pakuks hea hinnaga, siis tekitaks mingi projekti. Esialgu nokitseks pukis mootorit, siis otsiks kere, kuhu ta tõsta.

Miks just V12 ja suure töömahuga mootor - töömahu kohta kirjutasin eelpool ja teine asi on see, et kindlasti jääks V12 ülelaadimata. Ja nagu teate, siis kõige kallim hobujõud tuleb ilma ülelaadimiseta mootoril. Kui on ülelaadimata, siis tuleb võtta suurima võimaliku töömahuga mootor.
Muidu läheks asi ulme kalliks.

Et põhirõhk oleks siiski mootori endaga tegeleda. Sisuliselt võib esialgu olla ka katkine mootor, st hülsirikkega (üks kontakt on, kes võib reaalselt sellist mootorit müüa, küsin lähiajal) või mõne muu kahjustusega. Pukis saaks aretada sisselaskeid, teha reguleeritavad nukarattad, et saaks nukkvõlle kraadida + sada muud imelist asja.

Nii et kui keegi teab, kes müüb soodsalt mistahes mootorit ja mistahes komplektsuses, andke julgelt teada. Kui keegi otsib oma V12 mootorile näiteks elektroonikaosi, siis võib teha ka kahepeale ostu, sest mul elektroonikavidinaid vaja poleks.


Edit: Petri, ja üleüldse Jaapani tehnikat ei taha ma enam üldse näha, jube....Aga hea on vahepeal midagi muud näppida, siis saab aru, et MB insenerid ei olnud papist poisid ja tegid ikkagi parimat tehnikat.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#16
Hehhee, see Supra on ikka mõru maigu suhu jätnud?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#17
(28-02-2012, 01:04 AM)hents99 Kirjutas: Huvitavate müügis olevate MB`de teemas oli üks odavam doonor (mida muuks vist ei kõlbakski kasutada?) pakkuda ja mul ei andnud süda rahu.
http://www.avariilised-autod.ee/vehicles...p?id=15167
kas ostsid selle doonori ära või ostis keegi teine?
Vasta
#18
Ei ostnud mina.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#19
Siin üks Jaapani audio-video-navi sisuga juba tükimat aega müügis olnud 1/1996 (FACELIFT) 2500.-:

http://www.auto24.ee/used/981208
Vasta
#20
Kas M120 otsa istuvad ka mingid uuemad ajudega kastid? Et asja korralikult tööle saaks?

Taluma pisut rohkem väänet, kui originaalis näiteks. Viimane käik võiks ka suht pikk olla.

Mis variandid oleks? Ilmselt midagi 1:1 otsa ei istu, aga mida võtta doonorkastiks?
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Om606 mootorist eenupeenu 2 2,648 26-02-2019, 06:31 PM
Viimane postitus: fubuq
  Jaapani Auto OÜ (722.621 käigukasti+M120 mootori+roolivõimendi+tagasilla õlivahetus)? nostromo 11 12,624 05-05-2009, 11:40 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne