Head:
1) Väga hea juhitavusega tänu oma multilink tagasillale. W201 oli esimene auto, millel MB selle kasutusele võttis (üldse esimene seeriaauto maailmas) ja hiljem on kõigil järgnevatel mudelitel praktiliselt muutmatul kujul sama lahendust kasutatud ja ka muud margid on selle üle võtnud, näitex BMW.
2) Sama turvaline kui W126 S-klass tänu MB arendustööle ja oluliselt turvalisem kui E30 BMW või Ford Sierra samast ajastust.
3) Jupid ei ole väga kallid (mõnevõrra kallimad küll kui sama ajastu VW või Opeli omad aga odavamad kui uuemate autode omad) ja kasutatud juppe liigub palju. Silladetailid kestavad üldiselt päris hästi. Silma tasub peal hoida esimestel amordipatjadel ja pragude tekkimise korral need välja vahetada, muidu võib üx hetk padja katki minemisel amort kapoti mõlki lüüa. Samuti tasub šarniirid üle vaadata ja kahtluse korral välja vahetada, kuna sõidu pealt purunenud šarniir võib põhjustada üle katuse käimist või kraavi sõitmist, aga see kehtib kõikide autode korral.
Vead:
1) Kere kipub meie kliimas roostetama seega tasub ostul otsida kõige korralikuma kerega isend ja see korralikult ära konserveerida kui tahta autot palju aastaid kasutada. Vaadata tasub karpide korrasolekut (faceliftil tuleb sellex karbiplastikud maha võtta), aku alust piirkonda, tagaistme alust ja ka eesmiste tiibade all võib kere roostetada, aga seda on ostul keerulisem kontrollida. Vee äravoolutorud ja kanalid tasub alati puhtana hoida kuna enamjaolt on roostetamine tingitud umbes kanalitest ning vee ja mustuse kogunemisest sinna, kuhu ta kogunema ei peax.
2) Vanusest tingituna võib elektroonikavigu esineda, aga enamjaolt on need lahtiloksunud massijuhtmed, halvaxläinud joodised elektroonika komponendil (elektroonik saab lihtsalt üle joota ja toimib jälle), katki läinud juhe või lihtsalt mehhaaniliselt ära kulunud detail (kui pole õigel ajal määritud) või kohendamist/vahetamist vajavad kaitsmed. Näitex tasux kojamehe mehhanism täiesti lahti võtta ja seest ära puhastada (kuna vana määre on ära kuivanud ja meenutab liimi) ja uuesti määrida, siis kestab ta järgmised 20 aastat muretult. Vastasel juhul võib ta mingi hetk kojamehemootori maha põletada või seest midagi ära lõhkuda, kuna koormus läheb liiga suurex.
3) Vanusest tingituna võivad kapoti all olevad kummi- ja vaakumvoolikud olla pragulised ja kõvad põhjustades õhu ja vaakumilekkeid ja sellega seoses ebaühtlast mootoritööd. Süütesüsteem tasub ka üle käia, kuna see mõjutab samuti päris tugevalt mootori head toimimist.
Mehhaaniliselt on mootoritel ressurssi maa ja ilm kui seal vähegi eelnevalt õli vahetatud on. 300 000 on MB mootoritel korraliku hoolduse korral sisuliselt alles esimene sissesõit. Igasugu rõhu- ja temperatuuri andurid võivad ka tänu vanusele hakata otsa saama, aga neid on lihtne vahetada ja need ei maxa ülearu kallist hinda. Jahutusvedeliku temperatuuri andureid on bensumootoritel tavaliselt 2-3 tükki. Üx on kellale armatuuriplokis, teine on mootori juhtajule ja kolmas lülitab ventika tööle.
Diislid on eriti lollikindlad ja kui nendes korralikult õli vahetada ja enne talve kütusefiltrid ära vahetada, ei tohix probleeme olla. Siiski tasub autos varu hõõgküünalt, kütusefiltrit ja 0,5l pudelit diisliga hoida (et uus fiter täis valada, muidu võib jäädagi käiama), siis saab kõik tekkida võivad mured jooxvalt lahendatud.
4) Termostaadi korpuse plastikkaan väsib aja jooxul ära, tekivad praod ja hakkab lekkima. Uus plastikkaan maxab mingi 3-4EUR-i, aga hobiautole soovitan ma panna R6 mootoritel kasutatava metallkaane, mis sobib 1:1-le ja millele on vaja vaid lisax banjo kinnitust koos poldiga paisupaaki jooxva vooliku tarbex. Metallkaan maxab u 12 EUR-i ja kuskil foorumis olid ka kaane ja banjo tootekoodid.
5) Pidurid toimivad üldiselt hästi, kuid nagu teistelgi autodel võib esineda liugurite või kolbide kinni jäämist. Sel puhul aitab lahti võtmine ja puhastamine, määrimine või kui kolb on kahjustada saanud (tükk väljas või kroompind rooste poolt söödud) välja vahetamine (kolbide hinnad jäävad sinna 7-10 EUR-i kanti).
Seisupiduri mehhanism kipub ka kinni roostetama kui seda pole eelnevalt korralikult hooldatud, määritud ja kui seda väga harva kasutada. See tasub alati enne ülevaatust üle vaadata ja vajadusel peale keerata. Ma siia teemasse kirjutasin seisupiduri hooldamisest, reguleerimisest (see on enamikel mersudel sama süsteem):
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid194630
6) Kütuse taseme andur võib puhastamist vajada, kui ta aiateibaid näitama hakkab. Puhastamisega tasub siiski hästi ettevaatlik olla, kuna seal sees hästi peenikesed traadid, mis võivad üsna kergelt katki minna.
7) Tagaistmel ei ole väga palju ruumi ja pikemal inimesel hõõruvad jalad vastu esiistet. Facelift mudelitel on vist veidi rohkem ruumi tänu muudetud esiistmetele, kuid mitte märkimisväärselt. Pagasnikus võixid olla avad ja võrgud asjade kinnitamisex, kuna muidu lendavad need mööda pagassi ringi ja raskem teravam ese võib ka tagatiiva seestpoolt väljapoole mõlki lüüa. Need saab vast kuskilt autoosade poest juurde osta ja külge kruvida.
Kokkuvõttex võib öelda, et kui leiad väga korraliku auto ja selle eest hästi hoolt kannad, ei pea võib-olla aastaid selle juures eriti midagi remontima ja kui ongi midagi remontida vaja, siis enamik töödest on vastavate tööristade ja mõningase loogilise mõtlemise korral väga lihtsalt kodus teostatavad. Foorumitest on võimalik mõningase otsimise peale leida üles vajalik info, kuna nüüdsex on peaaegu kõik vähegi võimalikud probleemid kellegi poolt juba kogetud ja kirja pandud. Lisax meie foorumile tasub W201 huvilisel/omanikul ka külastada neid foorumeid:
Inglise foorum:
http://mercedes-190.co.uk/index/
USA foorum:
http://190rev.net/
Neis foorumeis on liikmeid erinevatelt maadelt ja väga, väga palju kasulikku infot.
Samuti tasub vaadata selle mehe poolt koostatud õpetlikke videoid vanade MB-de tüüpprobleemidest ja nende kõrvaldamisest, vältimisest:
http://www.youtube.com/user/mercedessource
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!