Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Mure selline, et siin nüüd keerulise kevadiga on hakanud minul salongi õhu temperatuuriga jamama. Keeruline kirjeldada, aga ehk saame jagu. Nimelt, autot käima pannes oli õues 17 kraadi päike paistis, ja võib ju arvata mis temperatuur autos oli. See järel sõites oli mul rullikute peal enam vähem 18 kraadi peal ja puhub tuli kuuma, liigutasin rullikud külma asendi peale, siis mõne hetke pärast hakkas külma puhuma. Et kas see on nüüd siis hea nähtus või on viga kuskil. Hetkel küll on mul see süsteem võõras, aga kust ja mismoodi seda kontrollima hakata. näiteks vaadata mis pinge sulenoid klappide peale tuleb jne? või mismoodi need Mercedes-Benz insenerid on seda üldse teinud.
Aitäh ja kena kevadet!
Henry
UK Garaaž
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Kas kindalaeka taga olev õhu pump töötab?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(28-04-2011, 12:29 PM)W2intz Kirjutas: ...
või mismoodi need Mercedes-Benz insenerid on seda üldse teinud.
...
Solenoide juhitakse pulsilaiuse moduleerimise teel (PWM). Ehk neil on kaks asendit, kus on reaalselt mõõdetav pinge:
1) suletud klapil on pardapinge (12,midagi V);
2) avatud klapil pinge puudub.
Vahepealsed temperatuurid saadakse solenoide kinni klõpsides. Digimultimeetriga suurt ei mõõda, osutiriistaga võib täitsa õnnestuda. Iseenesest on praeguste ilmadega see pulss nii paar sekundit
Aga alusta sellest, et võta klapid lahti ja puhasta sinna kogunenud saastast. Ning uuri, kas Lauri viidatud (ja meite säästuka teemas pikemaltki lahatud) imuri ventilaator ikka toimetab. Ilma selleta kipub temperatuurireguleerimine olema natuke äkilisevõitu...
Kolmandaks kahtlusaluseks on rullide söed, rajad ja kinnitus plaadile (külmjoode või jootekoha lahtimurdumine).
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Selge tasub uurida, kuigi talvel ma puhastasin klapid ära, kitkus teine alla jääma ja ei läinud ülesse ( tuli koputada). aga eks ma proovin, talvel sai salongi radikas ära vahetatud, vbl tegin kuskil liiga või jäi miskit ühendamta.
aitäh
UK Garaaž
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(28-04-2011, 12:43 PM)v6sa Kirjutas: Digimultimeetriga suurt ei mõõda, osutiriistaga võib täitsa õnnestuda.
Ma ei ole küll proovinud, aga normaalsetel DMM'del on olemas ju analoogriba + min/max väärtused, ehk siis odava Hiina junniga suurt ei mõõda? Mul korralik DMM on, aga ühtegi w124 pole.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(28-04-2011, 01:09 PM)marek Kirjutas: (28-04-2011, 12:43 PM)v6sa Kirjutas: Digimultimeetriga suurt ei mõõda, osutiriistaga võib täitsa õnnestuda.
Ma ei ole küll proovinud, aga normaalsetel DMM'del on olemas ju analoogriba + min/max väärtused, ehk siis odava Hiina junniga suurt ei mõõda? Mul korralik DMM on, aga ühtegi w124 pole.
Sa ikka pead mind õrritama, jah
Ei suutnud vastu panna.... Analoogriba ja minmaxnäiduga apastraat maksab kui palju? Minu teada alla 60 euri ei saa... Suvalise hiina käki, mis näitab midagi, saab bensukast vist 10 kätte... Ning tõenäoliselt ei oska minusugune seda korralikku aparaati asjalikult kasutadagi. Mistap lihtviisiliselt alalispinge mõõtmiseks on ka kümneeurone hää küll (mis sellest, et indikaatorlambi saab veel odavamalt ning tulemuse annavad mõlemad võrdse täpsusega ).
Mul kah korralikku pole. On miskine 30eurone, mille pingenäit on üllatavalt täpne skaala keskel. Kusjuures temperatuuriga paneb täiesti puusse...
Äkki koopereerute: Sul on DMM ja W2intzil W124...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(28-04-2011, 02:11 PM)v6sa Kirjutas: Sa ikka pead mind õrritama, jah
Ei suutnud vastu panna.... Analoogriba ja minmaxnäiduga apastraat maksab kui palju? Minu teada alla 60 euri ei saa... Suvalise hiina käki, mis näitab midagi, saab bensukast vist 10 kätte... Ning tõenäoliselt ei oska minusugune seda korralikku aparaati asjalikult kasutadagi. Mistap lihtviisiliselt alalispinge mõõtmiseks on ka kümneeurone hää küll (mis sellest, et indikaatorlambi saab veel odavamalt ning tulemuse annavad mõlemad võrdse täpsusega).
Mul kah korralikku pole. On miskine 30eurone, mille pingenäit on üllatavalt täpne skaala keskel. Kusjuures temperatuuriga paneb täiesti puusse...
Äkki koopereerute: Sul on DMM ja W2intzil W124...
Ei ma ei tahtnud sind õrritada, lihtsalt ma pole neid klappe kunagi DMM'ga mõõtnud, ainult kontroll-lambiga kunagi ammu. Ja muidugi mind häiris natuke ka su ütlus, et DMM'ga mõõtmine ei õnnestu!
Üldiselt kui tahad, siis ma tean kust saab hea hinnaga (muidugi natuke rohkem kui su pakutud) "kollaste tähtedega" korraliku DMM'i.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
No jääb veel üle keelega mõõtmine, 12V peaks tunda olema ilusti
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 362
Teemad: 62
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
See imur imeb siis laelambi juures olevast andurist õhku läbi?
Kas ei v6iks seda kuhugi mootori vaakumisse ühendada=?
Mul teeb nii , et päris põhjas tuleb kuuma , päris nullis tuleb kylma. Kui kuskil vahepeal on , siis toimetab täiesti segast. Kyll tuleb kylma ja siis sooja ja vahepeal tuleb isegi päris normaalselt leiget õhku.
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
tõsi, eile pikemalt juurdlemisel, on minul sümptomid sellised et temp on reguleeritud rullikute peal 22. on juhuseid et juhipool on hea leige( arvestatav temperatuur 22 juures) ning kõrvalistuja poolt tuli tuli kuuma. vahest tuleb mõlemalt poolt head leiget, siis on jälle mõlemad avad kuumaõhuga. Rullik kohe külmapeale panna, läheb ikka mitu minutit aega mil hakkab külma tulema, see viimane on ilmselgelt see aeg, mill vedelik radikas jahtub. aga kas see imur siis saab mõlemat eraldi juhtida?
henry
UK Garaaž
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Vilgutajaga testimise juhend:
http://vanco-it.com/benz/climatecontroltesting.pdf
Kohvipaks pakub veaks ikkagi klappe.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(30-04-2011, 01:14 PM)W2intz Kirjutas: ...
aga kas see imur siis saab mõlemat eraldi juhtida?
henry
Imur ja temperatuuriandur on mõlemale ühine. Lihtsalt soojenduse radikaid on kaks ja neid saab eraldi juhtida. Juhtimine ise käib aga üsna jämedalt - võetakse aluseks auto salongi temperatuur (sisepeegli juurest peamiselt) ja vastavalt selle ning rullidest tellitu erinevusele katkestatakse klappidele minevat voolu rohkem või vähem. Ei mingit peent temperatuuri alusel reguleerimist poolte kaupa... Aga huvitaval kombel see süsteem täitsa toimib.
Pea siis meeles, et voolu andmisel klapp suletakse ja voolu kadumisel kütab maksimaalselt!
Postitused: 217
Teemad: 16
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
võtan lähimal ajal käsile, ma katsun alguses selle sulenoid klapid asendada teistega, vaatab mis ta siis teeb, jõle jändisti töötab, kord annab kenasti leiget, ja siis paneb jälle sooja.
UK Garaaž
|