(20-01-2011, 02:30 AM)marek Kirjutas: ... ASR'i aegadest (126/124/202/140) hästi meeles kuidas oma kunagisest töökohast talvel tulema sain, vasaku jalaga pid.tuled põlema ja paremaga täiega gaasi, ainuke võimalus jääs tõusust üles saada.
...
Marek, kas oleksid nõus seletama lollile, kuidas aitab jääl ratta ringilaskmine autol paremini edasi liikuda? Kuidas hõõrdumisest tekkiv veekiht rehvi ja jää vahel haardumist parandab?
Juhi enesetunnet muidugi - ikkagi põhjagaasimees
Sellega olen nõus, et ASR ei pruugi kõigis oludes sugugi adekvaatselt mootorit tappa ja vahel ei piisa haardumise järgi kägistatud mootoril enam jaksu masina liigutamiseks ning väike läbilibisemine tekitab vajaliku vahe minemasaamise ja pulgategemise vahel...
Lumes on küll vahel vaja ratast sobivalt ringi lasta, et mustri sinna kogunenud lumest puhtaks viskaks... Aga ka siis peaks see pöörlemine olema vaid sedavõrd kiire, kui on mustri puhastumiseks hädavajalik. Kuid põhjagaas on ka lumes rumala, asjatundmatu (või liig enesekindla) juhi tunnus.
See aluspinnani põletamise taktika töötab vaid õhukese (mõnemm paksuse) jää puhul. Kui tekkiva lohu sügavus on sentimeetreis, siis sealt enam välja ei roni üheveolise sõiduautoga (rasked veomasinad ja neliveod on natuke teine teema). Ning oioi, kuidas selline asi naelu lõhub...
Teemasse kah - Kas ma saan õigesti aru, et ETS on siis piduritega tehtav difrilukk? Ehk säästuASD?
Ilmselt teemaalgataja masinal ikka midagi toimib, sest tavalisel vabadifril (mida see küür peaks sisaldama) hakkavad haruharva mõlemad veorattad libedal kaapima - ikka kaotab üks enne pidamise ja teine jääb siis seisma (mäletate, diferentsiaal jagan pöördemomenti...).