Postitused: 368
Teemad: 62
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Tere!
Soovitan tungivalt vältida Onroad akulaadijate kasutamist oma autodel.
Seadmete lubatud kasutusvoolud võivad erineda kordades tegelikkusest.
Näiteks 55A laadimisvooluga Onroad akulaadijal oli sees kuni 10A maksimaalse nimivooluga toiteseade.
Kasutasin sellist asja tihti 100-120Ah akude peal, kuni ühel päeval märkasin, et rikutud on lisaks akudele ka autode elektroonika.
Olles ise elektroonikala ekspert, võtsin seadme lahti ja tegin ekspertiisi.
Laadija toiteseade oli 5,5 korda väiksem lubatud maksimaalsest voolust.
Seadmel puudub kaitse vahelduvvoolu edastamise eest auto elektroonikasse.
Puudub vahelduvvoolu silumine.
Puudub liigvoolu automaatne kaitse.
Seadme sisekaabeldus oli tehtud liiga väikse ristlõikega juhtidest, mistõttu need sulasid seadme sees omavahel kokku.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 39
Teemad: 20
Liitus: May 2011
Maine:
0
ctek laadijad on parimad, muud on pilukate katsed cteki kopeerida...
Postitused: 32
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
0
(29-07-2020, 11:26 AM)MAV Kirjutas: Tere!
Soovitan tungivalt vältida Onroad akulaadijate kasutamist oma autodel.
Seadmete lubatud kasutusvoolud võivad erineda kordades tegelikkusest.
Näiteks 55A laadimisvooluga Onroad akulaadijal oli sees kuni 10A maksimaalse nimivooluga toiteseade.
Kasutasin sellist asja tihti 100-120Ah akude peal, kuni ühel päeval märkasin, et rikutud on lisaks akudele ka autode elektroonika.
Olles ise elektroonikala ekspert, võtsin seadme lahti ja tegin ekspertiisi.
Laadija toiteseade oli 5,5 korda väiksem lubatud maksimaalsest voolust.
Seadmel puudub kaitse vahelduvvoolu edastamise eest auto elektroonikasse.
Puudub vahelduvvoolu silumine.
Puudub liigvoolu automaatne kaitse.
Seadme sisekaabeldus oli tehtud liiga väikse ristlõikega juhtidest, mistõttu need sulasid seadme sees omavahel kokku. Heh elektroonikaala ekspert võiks käivitusabil ja max laadimisvoolul ikka vahet teha. Samuti uuri, mis põhimõttel akuvaba käivitusabi töötab ja miks sinna ei olegi tingimata vaja 55A nimivooluga toidet
Aga selles suhtes sul on täiesti õigus, et tegemist on totaalse prügiga.
Tegeliku laadimisvoolu kvaliteet on enamikel odavaotsa laadijatel väga kehva. Isegi palljud nn "täisautomaatsed" laadijad, mida lubatakse pikaks ajaks ilma järelvalveta külge jätta on palju akusid manalateele saatnud. Endal on kogemus mitme mootorratta aku tuksi keeramisega, sest need odavad laadijad kipuvad vahelduvat voolu ka läbi lekkima.
Enda puhul võtsin seda kui karistust selle eest, et händimännist laadija ostsin
Postitused: 368
Teemad: 62
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Tsitaat:Heh elektroonikaala ekspert võiks käivitusabil ja max laadimisvoolul ikka vahet teha. Samuti uuri, mis põhimõttel akuvaba käivitusabi töötab ja miks sinna ei olegi tingimata vaja 55A nimivooluga toidet
Tegemist oli siiski 55A laadimisvooluga, mitte käivitusabiga. Selline käivitusabi sobib võibolla ainult muruniidukile. Nii laadimine, kui ka käivitusabi töötab nii, et otse läbi dioodsilla lastakse üht väga karvast 14V pinget ja vool loomulikult sõltuvalt koormusest. Aga, kui seadme siseinstallatsioon üle 10A vastu ei pea, siis on sekundite küsimus, et kuskilt suits välja tuleb. Ilma akuta tapaks see karvane asi elektroonika kiiresti.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 3,895
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Korralik kuni 50A laadija. Maksab ilmselt rohkem kui koorem onroadi nimelist prügi.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 32
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
0
(30-07-2020, 10:42 AM)MAV Kirjutas: Tegemist oli siiski 55A laadimisvooluga, mitte käivitusabiga......
Ok, ma ei ole kursis, et sellise prügi-kaubamärgialt selliseid suuri jurakaid laadijaid toodetakse, mis ka lausa 55A laadimisvoolu toodavad. Ilmselt olin siis ennatlik oma järeldustega.
Kiire googel näitas selle kaubamärgialt toodet, mis lubab kuni 10A laadimisvoolu ja kuni 55A stardiabi.
https://www.shoppa.ee/p/onroad-akulaadij...5a/3664725
ilmselt sa ei mõtle siis seda aparaati?
Sinu poolt väljatoodud aparaadi sisse ei ole näinud, aga mõndade teiste sisse olen vaadanud. Tavaliselt booster lülitatakse alles koormuse ajal järgi ja alaldus tehakse läbi eraldi türistoride, nii, et laadija osa ei puutu üldse asjasse. Sealhulgas tootjapoolt lubatud maksimaalset voolu lastakse tihtipeale väga lühiajaliselt.
Kas see onroad laadija on oma mõõtmete ja raskuse poolest sarnane sellele Telwini mudelile, mis lubab pisut tagasihoidlikumalt kuni 50A laadimisvoolu?
https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...a-max-400a
Teet
Postitused: 1,083
Teemad: 150
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Miks üldse keegi peaks ostma midagi sellist kui on teda mis on hea ,ma pole elus ühtegi noname asja julgenud osta,igatsorti super ja nano kiri hoiatab ,et tuleks eemale hoida.
Onroad ütleb ise ,et ilmselt on see vaid tõesti tee peal kasutamiseks mitte pidevaks laadimisek.Tore ,et keegi viitsib selliseid asju lahata ja annab ka teada teistle kaaskannatajatele
www.arcar.eu
odavad rendiautod al.10 euri päev
56291000 Allar
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Vene ajal õpetati, et Aku laadimisvool amprites võiks olla umbes kümnendik aku mahutavusest.
Ehk siis kodustes tingimustes kasutatav akulaadija max voolutugevus võikski olla ca 10A.
Kuna see Onroad laadija maksab alla 100 euro, siis ilmselt ta ei peagi akut laadima suurema vooluga kui 10 A.
Töökodades kasutatavate akulaadijate parameetrid on hoopis teised.
Näiteks Bosch BAT 690 (voolutugevus 90 A) mis ühendatakse autole külge, kui on näiteks vaja juhtplokke programmeerida.
Tema hinnaklass on ka hoopis kõrgem, jäädes sinna 1300 euro kanti.
Kuna mul endal kogemus Onroad laadijaga puudub, siis ei oska teda kiita ega laita.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(31-07-2020, 07:21 PM)kaupo51 Kirjutas: Vene ajal õpetati, et Aku laadimisvool amprites võiks olla umbes kümnendik aku mahutavusest.
...
Kuna mul endal kogemus Onroad laadijaga puudub, siis ei oska teda kiita ega laita.
See oli pliiaku tervise huvides ja üldiselt peab endiselt paika.
Mul on üks sooduspakkumisest ostetud Onroadi "nutilaadija". Pingenäit paneb puusse ja akut lõpuni täis ei laadigi: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid489823
Samas ei maksnud ka sittagi (mina soetasin selle käki 14,90 eest ajutiseks laadijaks) ja akut elus hoida jaksab küll.
|