Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KE Jetronic-u õhulugeja asendi anduri vahetus ja reguleering.
#1
Väike DIY gaasipedaali asendi anduri (Airflow Sensor Potentiometer) vahetusega seoses.
Sümptomid: Raske käivitus, ebaühtlane tühikäik/tugevalt kõikuvad pöörded, tagasilöögid summutist.
Probleemi põhjuseks VÕIB OLLA vigane õhulugeja asendi andur.
Anduri takistusriba kulub ajapikku ära, enamasti gaasipedaali esimese otsa käigu järgi kuna seal vahemikus on kõige rohkem liikumist.
[Pilt: IMG_1323.JPG]

Vahetus on enamasiti lihtne töö (välja arvatud 190E 2.3 16v millel on väga raske ligipääseda) ja antud andur on sama pea kõigil 80ndate keskelt kuni 90 alguseni toodetud ke-jetronic-uga varustatud mersudel.
Boschi toote number on 3437224035. Kahjuks Bosch seda ise enam ei tooda. Seega on raske uut originaali leida. Õnneks leidub ebays aftermarket versioone.
Endale sain asja 51$ eest koos transpordiga ja sinna lisandus veel ca 12€ tollimaksu ja Eesti posti teenustasu.
Mina siis vahetasin enda M103-l seda.
Vaja läheb:
* 10mm padrun - Õhufiltri korpuse eemaldamiseks
* Peenikese otsaga kruvikeeraja
* nr17 mutrivõti
* L kujuline Torx võti (T15 oli vist)
* Multimeeter + kahesooneline peenike juhtme jupp

[Pilt: IMG_1322.JPG]
[Pilt: IMG_1330.JPG]

Esimese asjana tuleb siis eemaldada õhufilter koos korpusega.
Ja selle all, õhulugeja korpuse mootori esimese otsa poolsel küljel,
asubgi andur.

[Pilt: IMG_1312.JPG]

Edasi eemalda anduri pistik ja keera lahti pritsepeast tulev kütusevoolik, et tekitada ruumi anduri poltide lahti keeramiseks.
Mõtekas on alguses asetada sinna miski kalts või muu vedelikku imav riie/paber kuna pritsepeast tilgub natuke kütust välja.

[Pilt: IMG_1315.JPG]

Seejärel kanguta ettevaatlikult peenikese kruvikeeraja otsaga anduri korpuses olevad plastikaaned välja. Nad ei tule sealt heameelega ära.
[Pilt: IMG_1314.JPG]

Nüüd keera torx võtmega anduri poldid lahti ja välja. Tasub ettevaatlik olla ja neid mitte mootori vahele kukutada!
[Pilt: IMG_1317.JPG]

Eemalda vaikselt andur ja tihend. Tihendit uuega kaasa ei saa, seega tee kõik et vana tihendit ei rikuks lahtivõtmisel.

Metallharjad mis takistiriba peal libisevad vastavalt õhulugeja plaadi asendile.

[Pilt: IMG_1326.JPG]

Aseta uus andur paika ja keera poldid sisse. Keera poldid ainult nii palju kinni, et nad oleks anduri pinnaga kontaktis kuid ei suruks andurit korpuse vastu kinni.

Seejärel ühenda juhtmejupp millele on õiges mõõdus aasad otsa tehtud anduri klemmidele 1 ja 2 ehk siis kaks ülemist klemmi.Veendudes et klemmid ei ole lühises ühenda tagasi pistik. Juhtme teise otsa ühenda tester mis on seatud mõõtma alalisvoolu.
[Pilt: IMG_1333.JPG]
[Pilt: IMG_1334.JPG]

Käivita mootor ning lase soeneda töötemperatuurini.
Kui mootor on oma temperatuuri saavutanud, siis anduri korpust liigutates peab saama voltmeetri näiduks 0.7V (+-0.1V) Tegemist on üsna täpse reguleeringuga seega iga väiksemgi liigutus juba mõjub üsna tugevalt. Seega kannatlikult ja ettevaatlikult. Kui oled näidu paika saanud siis pinguta mutrid üle, sealjuures jälgides et pingutamisel asend paigast ei nihkuks.
[Pilt: IMG_1336.JPG]

Kui kõik tehtud ja korras siis paigalda tagasi mutri katted ning õhufilter.


Muretuid kilomeetreid!
Ing.k juhend Bosch CIS-E Airflow Sensor Potentiometer Replacement and Adjustment
Vasta
#2
Väga hea teema vahetuse kohta!Thumbsup

Lisaks vast niipalju, et enne tellima-lammutama asumist oleks mõistlik sellesinase multimeetriga kontrollida kahtlusaluse poteka takistust - kui mahavõetud pistiku klemmidelt mõõtes taldriku liigutamisel ei muutu takistus mitte sujuvalt, vaid seal on sees "hüpped" (ükskõik, kas katkestus või lühis), siis tasub hakata jandama.

Kui takistus muutub ühtlaselt, siis on potekas korras. Mis omakorda tähendab, et viga on mujal...

Ning seda ei tasu segi ajada gaasipedaali asendianduriga (TPS).
Vasta
#3
Teemaalgataja väide, et Bosch enam ei tooda 3437224035, pole päris tõene. Lihtsalt number on muutunud. Uus tootekood on F026T03021. kätte saaks selle paari tööpäevaga. Hind on päris kallis.
See oli niisama infoks. Remontimise juhend oli põhjalik, tubli töö!Eusa_angel
Vasta
#4
My bad jah.
Leidsin uue tootekoodiga asja üles. Võrreldes minu ostetud hiina junniga on originaali hind ikka julm.
See eelnev kontrolli jäi mul kah mainimata. Ei tasu niisama lammutada.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 21 28,037 28-01-2024, 11:26 PM
Viimane postitus: iseteenjasaan
  Mb c124 mootori vahetus om628 4.0cdi v8 Madisv 4 3,079 20-02-2019, 11:12 PM
Viimane postitus: Madisv
  Viano kondi pumba rihmaseibi vahetus erak19 3 3,147 10-12-2018, 09:17 AM
Viimane postitus: erak19
  w124 Kojamehe mootori vahetus RivoA 5 14,662 31-05-2018, 11:18 AM
Viimane postitus: Eero_S
  KE-Jetronicu pritsepea tihendide vahetus. (rebuild) MarekV 7 6,966 06-07-2017, 03:40 PM
Viimane postitus: hents99
  Tagumise rattalaagri vahetus (w124) MarekV 5 8,542 07-05-2017, 01:58 AM
Viimane postitus: MarekV
  Automaatkäigukasti vaakummodulaatori vahetus ja 722.3xx-722.5xx käiguvahetustel libistamise ravimine v6sa 7 16,066 02-08-2016, 08:20 AM
Viimane postitus: v6sa
  W210 piduritorude vahetus. nordrainbow 0 4,256 27-06-2015, 02:38 PM
Viimane postitus: nordrainbow
  Automaatkäigukasti õli vahetus madis71 3 7,151 06-02-2015, 06:30 PM
Viimane postitus: onu_siim
  w210 salongifiltrite vahetus: junn 3 11,227 07-12-2014, 11:19 PM
Viimane postitus: killer666



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne