Nagu näha, ei viitsi Sa ise otsida ja ootad mõnda minusugust lolli, kes oma sõnadega mingit umbluud ajaks. No proovime siis...
Karterituulutust on vaja. Kolvi peal on ju surve kuni paarkümmend MPa, kolvi all normaalrõhk. Loogiline, et sealt midagi läbi lekib. Samuti tekitavad liikuvad detailid karterisse rõhulaineid, mis omakorda muudavad karterirõhku dünaamiliselt. Kõige selle kompenseerimiseks peab karter hingama. Et seda teha "loodussõbralikult, saadetakse karterist väljuv gaas sisselaske kaudu läbi mootori.
Et karteris olev õliudu kaasa ei läheks, on seal õlipüüdesüsteem (lihtsamal juhul pelk metall- või kapronsasi, keerukamal juhul labürintsüsteem), mis peaks kõik õhust raskema kinni püüdma ja tagasi karterisse nõrutama. Teatud aja see ka toimib. Aga lõpuks ummistub (eriti kenasti neil mootoritel, millel "säästlik" omanik laseb õlivahetused üle, kuna õli veel on...
).
Kindlasti ei tohi see lägane olla. Aga teiselt poolt ei viitsi enamus autoomanikke selliste pisiasjadega tegeleda ja ootavad ära esimese külmumise - siis oksendab mootor õli välja. Ka vana MB teeb seda, kuna õlivarda toru on allpool õli tasapinda.
Mida hõredam on mootor, seda tugevam on hingeldamine...
Kooner paneb selle toruotsa lihtsalt maha tilkuma. Keskkonnateadlik pistab potsikusse, mida aeg-ajalt tühjendab.
Õige oleks kindlasti lahti võtta ja puhastada. Kui puhastamine enam ei aita, siis vahetada.
Olen kuulnud, et teatud mootoritel olevat vahetatav paberfilter seal. Minu teada MB seda ei kasutanud...