28-06-2009, 12:53 PM
Olen teemat esitlenud auto-moto foorumis, kust tuli ka soovitus infot selles seltskonnas siin jagada.
Lugu järgmine. Aasta tagasi ostsin MB esindusest uue Sprinteri. Pisivigadel ei peatu, need on saanud edukalt kõrvaldatud. Kuni poolteist kuud tagasi (odomeetri näit nii 13K km juures) hakkas aeg-ajalt põlema õlitaseme märgutuli. Kontroll õlivarda abil tegi suht nõutuks, kuna õlitase oli praktiliselt ülemise lubatu lähedal. Nõuanded telefoni teel piirdusid teenindusse tuleku soovituse ja õli vajalikul määral lisamisega, mida ka tegin. Abi ei olnud ja pöördusin teenindusse, kus probleem esialgu lahendamata jäi, viitega tehase tehnikaosakonnale, kes asjale kiirelt lahenduse leiab. 2-3 nädala pärast uurisin, siis anti teada, et minu sõidu iseärasuste tõttu tekivad õlitussüsteemis teatud vajakajäämised ja probleemi esimeseks lahenduseks on õlivahetus. Kuna tegemist on kliendi sõidustiilist sõltuva probleemiga, siis õlivahetus loomulikult kunde kulul. Aga see paneb mõtlema. Auto võidusõitudel osalenud ei ole, rasketes teeoludes sõitnud ka mitte. Põhiliselt linnasõit (lühikesed otsad) ja nii korra nädalas 150-300 km pikema otsaga. Kas siin foorumis on ka teistel sellist probleemi esinenud ja millised on olnud lahendused? Hea, kui teaks, mida oodata. Esindusele esitatud pretensioonile tuli pikk vastus, mis sisaldas muuhulgas sellist huvitavat soovitust (tsitaat kirjast): " Probleemi vältimiseks edaspidi edastame tehasepoolse soovituse lühemate linnasõitude vahele iga 500 km tagant sõita pikem distants mootori ühtlasel koormusel (maantekiirusel ca. 20-30 minutit või 50 km), mille käigus saab ilma tõrgeteta toimuda kübemefiltri järelpõletusprotsess". Ehk siis omahinda kalkuleerides tuleb MB kasutamisel 10% planeerida lisakuluks auto korras hoidmiseks. Mida arvate asjast?
Lugu järgmine. Aasta tagasi ostsin MB esindusest uue Sprinteri. Pisivigadel ei peatu, need on saanud edukalt kõrvaldatud. Kuni poolteist kuud tagasi (odomeetri näit nii 13K km juures) hakkas aeg-ajalt põlema õlitaseme märgutuli. Kontroll õlivarda abil tegi suht nõutuks, kuna õlitase oli praktiliselt ülemise lubatu lähedal. Nõuanded telefoni teel piirdusid teenindusse tuleku soovituse ja õli vajalikul määral lisamisega, mida ka tegin. Abi ei olnud ja pöördusin teenindusse, kus probleem esialgu lahendamata jäi, viitega tehase tehnikaosakonnale, kes asjale kiirelt lahenduse leiab. 2-3 nädala pärast uurisin, siis anti teada, et minu sõidu iseärasuste tõttu tekivad õlitussüsteemis teatud vajakajäämised ja probleemi esimeseks lahenduseks on õlivahetus. Kuna tegemist on kliendi sõidustiilist sõltuva probleemiga, siis õlivahetus loomulikult kunde kulul. Aga see paneb mõtlema. Auto võidusõitudel osalenud ei ole, rasketes teeoludes sõitnud ka mitte. Põhiliselt linnasõit (lühikesed otsad) ja nii korra nädalas 150-300 km pikema otsaga. Kas siin foorumis on ka teistel sellist probleemi esinenud ja millised on olnud lahendused? Hea, kui teaks, mida oodata. Esindusele esitatud pretensioonile tuli pikk vastus, mis sisaldas muuhulgas sellist huvitavat soovitust (tsitaat kirjast): " Probleemi vältimiseks edaspidi edastame tehasepoolse soovituse lühemate linnasõitude vahele iga 500 km tagant sõita pikem distants mootori ühtlasel koormusel (maantekiirusel ca. 20-30 minutit või 50 km), mille käigus saab ilma tõrgeteta toimuda kübemefiltri järelpõletusprotsess". Ehk siis omahinda kalkuleerides tuleb MB kasutamisel 10% planeerida lisakuluks auto korras hoidmiseks. Mida arvate asjast?