Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Tervist. Küsimus asjatundjatele, kas 123 2.4 diislile saab turbo külge kruvida ilma suurema leiutamiseta? Turbo siis oletatavasti 3.0 mootorilt. Ja kas sellise leiaks ka kuskilt mb varuosadest või turult?
Lihtsalt see 25 sek sajani on väsitav. Noor mees ikkagi ju
Lisaks ka peaks paranema/jääma samaks kütusekulu mõne lisahobujõu juures.
Selline küsimus/legend ka. 4 käiguline manuaal on w123mel ökonoomsem kui 5ne. Saab see tõsi olla? Et 53 kw on tõesti 1,4 t jaoks liiga vähe ja 5nda käigu ülekanne on nii julm et hakkab pooma/asjatult tahmama?
Siis veel, et kas külm w123 diiselmootor käivitub peale eelsüüteküünlaid pöördest või on selinne 1- 3 sekundit käiamine täitsa ok? Tiba sinist suitsu ja liinibussihaisu Ning täitsa külmalt ka tahab tiba gaasi liikumiseks. Soojalt loomulikult poolepöördemats.
Ette tänades.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Igale mootorile saab turbo aretada. Iseasi on selle tegevuse mõttekus, eriti 2,4 mootori puhul. Ei kesta see mootor, ei... Niikuinii ei taha sa korralikult teha, vaid odavalt.
Kõige pikema kunnijuti krooni kohta annab 83 kW OM602.912 paigaldamine. Ehk 124 kahepoolese turbomootori külgekruvimine. Selline aretus võiks isegi paberite poolest läbi minna, võimsaim 123 diisel on ikkagi 92 kW.
Turbotamist tasub alustada mootori kapremondist, siis korralik turbo (soovitavalt uus), vahejahuti, kõrgesurvepumba remont ja häälestus (seda Eestis keegi tegema ei hakka). Siis on lootust, et see mootor kestab ka kasutamist ja ei koole esimese paarutamise tulemusena maha.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Ma arvan, et seda kas seal turbo on või ei ei taipa need ülevaatusepoisid märgata. Passi seda ju ei kanta kas turbo või mitte. Ütled, et TD ongi turbodiisel Ja kilovatte and ei mõõda. Ning tahma suurem mootor nüüd rohkem ei tee.
Aga käivitumist ei kommenteeri keegi võrdluseks või nii?
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
kontrolli hõõgküünlad ära ja mittetöötavad vaheta ära , ja niisamuti pihustiotsad tuleks ka lasta kontrollida/vahetada. see mõjutab kindlasti käivitumist. kolmas asi on starter, mis mõjutab käivitumishetke. kui starter nõrk(või aku) siis läheb ka kehvemini käima
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
hõõgküünlad on suhteliselt uued (aasta või tiba rohkem, aga kontrollin). Aku ja starter teevad ka pauku. Aga kuidas ma kontrollin pihustiotsa kui mul survestendi pole? Kisun välja ja lasen pumbal lüüa ja vaatan kas pihustab ilusti lehvikusse? Või vahetan kõik lihtsalt uute vastu?
Endal on ka idee, et mõõta surveastet. Autol ikkagi 300k ees, äkki on jama õliga sõidetud ja mootor lihtsalt tiba kulunud. Kodustes tingismustes ilma spetsriistata aga survet vist ei mõõda
Postitused: 848
Teemad: 40
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Rollo Kirjutas:Autol ikkagi 300k ees, äkki on jama õliga sõidetud ja mootor lihtsalt tiba kulunud. Kodustes tingismustes ilma spetsriistata aga survet vist ei mõõda
...ja siis hakkad kodustes tingimustes traadi ja kruvikaga turbot vahele aretama v? Oh, ma ei saanud kohe kommenteerimata jätta...
Kui minekut tahad, siis ei ole 240D see auto, millega pead sõitma. MB mudelivalikus on olemas ka võimsamaid mootoreid.
To v6sa: kõige võimsam W123 on 136kW (142kW???), ja ARK vaatab mudeliseeriat, mitte diisleid/bensiine eraldi. Õnneks.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Khm, turbot terves tükis või mootorit koos kastiga oskab iga jope vahetada kes kunagi tööristakasti vaadanud on. Kõrgsurvepumbad ja pihustite katsestend on aga asjad millega igaühel kogemusi ei ole. "Mineku jaoks" on mul jah teine auto. 240TD on stiilne kaubaauto siiski. Ja sellest hoolimata tahaks, et see liiguks.
"Kodused tingimused" isearetajal on siiski enamus normaalseid tööriistu, korralikud keevitused ja vajalikud tööpinnad. Ja "naabri Mati" ka kellelt saab asjalikku nõu või tööriista laenata.
Tegelikult oli algusest peale küsimus, et kas 2.4 ja 3.0 diislid on ploki poolest sarnased, et pääseks ainult turbo külgekruvimisega või.... teiepoolsed asjalikud ettepanekud Lustakad ilkumised lubage kuskil naljafoorumis
Postitused: 848
Teemad: 40
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Ploki poolest ei ole sellesmõttes samad, et 240D on 4sil ja 300D on 5sil, seega on vaja ehitada kollektorid, neid üks-ühele ümber tõsta ei saa. Konkreetselt, kui üks silinder, kui selline, vaatluse alla võtta, siis on samad. Kunagi isegi arvutasin ja tuli justkui 1 sil kubatuur võrdne 240 vs 300.
Alustada siiski soovitaks toitesüsteemi korrastamisega, seda pead turbotamise puhul nii või naa tegema. Pumba tuunimisega saab ka minekut päris palju juurde, kahju ainult, et Eestimaal seda keegi ette ei võta.
Postitused: 13
Teemad: 3
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Vaatasin ja võrdlesin mootorite kolbe ja varuosi netipoes. Tundub nii jah, et 240 on 300se "kohitsetud" variant. Kolvigrupp ja laagrid peaksid iseenesest pisikest tuuningut probleemideta kannatama.
Vaadake seda http://www.youtube.com/watch?v=czV3fwZ73...re=related
Päris nii hullu asja vaja ei ole Teeks lihtsalt nii, et suure tendiga käru ka vabalt veab.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Saab 3,0D turbo panna. Põhimõtteliselt võid sinna ka mõne traktori turbo panna.
Suuremast ehitusest sa ei pääse. Rahalist võittu ei tule, võidad ainult teadmiste ja kogemustega. Küsisin tuttavalt kes saaks hakkama kollektorite keevitamisega, nii teras kui ka alumiinuim, siis hind tuttavale oli ikka kusagil 10k. Loomulikult saab ka ise aitorust keevitada mingi aja ikka kestab.
Tunduvalt odavam ja lihtsam on vahetada mootor võimsama vastu.
Kui sa arvad, et ülevaatusel ei panda turbot tähele siis see näitab seda, et sa pole diisliga ülevaatusel käinud. Esimene asi mida diisli suitsu "nuusutaja" küsib on: kas mootor on ülelaadega!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Turbo olemasolu küsitakse sellepärast, et siis on lubatud rohkem tahma heitgaasis.Iseasi, kas teatakse mis on turboga mis mitte.
|