28-05-2022, 02:49 PM
Tekkis küsimus, kas kuidagi on usaldusväärselt võimalik kontrollida, kas auto odomeetri näitu on tagasi keeratud?
Kui auto on väidetavalt väikese läbisõiduga, hooldusraamat sissekannetega puudub ning auto on toodud välismaalt, siis on reaalne võimalus, et odokas keritakse tagasi ning küsitakse siinsel turul kõrgemat hinda.
Erinevad teenused nagu AutoDNA, CarVertical ja muud ei pruugi näidata välisriigist toodud auto puhul erinevaid hooldusteenuse ja läbivaatuse andmeid, kus registreeritakse muuhulgas läbisõit (hoolduste info vist avalikesse registritesse ei jõua, aga ülevaatuse andmed ju peaks??). Hiljuti tegin päringu auto kohta, mille esmane registreerimine on tehtud 11.2009 ning Eestis on väljastatud 04.2019. Auto on toodud Saksamaalt. Saksamaa aegadest hooldusraamatu kanded aga puuduvad (kuigi väidetavalt on hooldused tehtud). Eestis olles näitab Maanteeamet esimeseks läbisõidu infoks 04.2019 ning läbisõit 74 820 KM. Tegin päringu AutoDNA-sse, mis näitas, et 11.2018 on registreeritud odomeetri näit 74 800 EUR (kas 5 kuu jooksul sõitis ainult 20 km?). Enne-pärast sissekandeid ei ole. Kuupäeva järgi pidi see siis toimuma mõned kuud enne Eestisse toomist. Tegin ka päringu ühelt välismaa andmebaasist nagu VINSpy, kus odomeetri lõigu all oli tulemus: "Data is classified or hidden by the owner". Ehk siis ei ole abi.
Hiljuti avastas sõbranna, et kui tema autol käidi kaabliga diagnosti tegemas, et auto odomeetri näit on tagasi keeratud. Väidetavalt jõuti selleni nii, et kuidagi pääseti ligi varasematele diagnostika tulemustele, mis näitasid auto läbisõitu ajal, kui mingisugused vead fikseeriti. Siit ka küsimus: kas diagnostikat tehes või üldse elektroonikaga möllates on võimalik tuvastada varasemate diagnostika puhul kuvatud vead ning kas nende sündmuste juures on võimalik kuvada ka odomeetri näitu, mis autol nende vigade avastamise juures oli?
Hea meelega kuulaks veel mõtteid-ideid, kuidas avastada tagasikeeratud odomeetri näitu, et mitte hinna ja oodatud kvaliteedi osas üle saada. Üks võimalus on muidugi ka analüüsida auto sisu ja seisukorda, kus ehk saab aru, kas tegemist on 100 000 km või 400 000 km sõitnud autoga (kulunud salong vms). Mõtted on teretulnud.
Kui auto on väidetavalt väikese läbisõiduga, hooldusraamat sissekannetega puudub ning auto on toodud välismaalt, siis on reaalne võimalus, et odokas keritakse tagasi ning küsitakse siinsel turul kõrgemat hinda.
Erinevad teenused nagu AutoDNA, CarVertical ja muud ei pruugi näidata välisriigist toodud auto puhul erinevaid hooldusteenuse ja läbivaatuse andmeid, kus registreeritakse muuhulgas läbisõit (hoolduste info vist avalikesse registritesse ei jõua, aga ülevaatuse andmed ju peaks??). Hiljuti tegin päringu auto kohta, mille esmane registreerimine on tehtud 11.2009 ning Eestis on väljastatud 04.2019. Auto on toodud Saksamaalt. Saksamaa aegadest hooldusraamatu kanded aga puuduvad (kuigi väidetavalt on hooldused tehtud). Eestis olles näitab Maanteeamet esimeseks läbisõidu infoks 04.2019 ning läbisõit 74 820 KM. Tegin päringu AutoDNA-sse, mis näitas, et 11.2018 on registreeritud odomeetri näit 74 800 EUR (kas 5 kuu jooksul sõitis ainult 20 km?). Enne-pärast sissekandeid ei ole. Kuupäeva järgi pidi see siis toimuma mõned kuud enne Eestisse toomist. Tegin ka päringu ühelt välismaa andmebaasist nagu VINSpy, kus odomeetri lõigu all oli tulemus: "Data is classified or hidden by the owner". Ehk siis ei ole abi.
Hiljuti avastas sõbranna, et kui tema autol käidi kaabliga diagnosti tegemas, et auto odomeetri näit on tagasi keeratud. Väidetavalt jõuti selleni nii, et kuidagi pääseti ligi varasematele diagnostika tulemustele, mis näitasid auto läbisõitu ajal, kui mingisugused vead fikseeriti. Siit ka küsimus: kas diagnostikat tehes või üldse elektroonikaga möllates on võimalik tuvastada varasemate diagnostika puhul kuvatud vead ning kas nende sündmuste juures on võimalik kuvada ka odomeetri näitu, mis autol nende vigade avastamise juures oli?
Hea meelega kuulaks veel mõtteid-ideid, kuidas avastada tagasikeeratud odomeetri näitu, et mitte hinna ja oodatud kvaliteedi osas üle saada. Üks võimalus on muidugi ka analüüsida auto sisu ja seisukorda, kus ehk saab aru, kas tegemist on 100 000 km või 400 000 km sõitnud autoga (kulunud salong vms). Mõtted on teretulnud.