Postitused: 12
Teemad: 4
Liitus: May 2017
Maine:
1
30-03-2022, 11:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-04-2022, 02:08 AM ja muutjaks oli kalest.)
Enne kui Välisturu R129 ARK'i ette näitad, veendu et sul oleksid õiged tuled. Võib-olla sobivad ka olemasolevad välisturu omad, loe altpoolt edasi. R129 tulesid on ca 60 erinevat koodi.
Esimese postituse ostumüügi-teemast jututeemaks muutmise loo moraal on selles, et tasub olla kursis kehtivate seadustega, mitte kuskilt-kuulsin eelarvamustega teadmistega hakata midagi organiseerima. Vast keegi tõstab teema müügifoorumist õigesse kohta.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
30-03-2022, 05:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-04-2022, 10:43 AM ja muutjaks oli dinowalk.)
[edit] Vastus muudetud kuna teemapüstitus muudetud
Postitused: 12
Teemad: 4
Liitus: May 2017
Maine:
1
30-03-2022, 11:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2022, 11:38 PM ja muutjaks oli kalest.)
Oleneb kelle otsa sattuda. Üldiselt vaadatakse teise mandri autode puhul tuledel ka tähiseid. Vähemalt Tallinnas.
Kui ma UK'st CLK A208 tõin endale, siis laenasin ka euroopa tulesid internetist, kuid arkis vinguti et tulede kinnitused on katki (mõlemil 1) ning ei lastud läbi... ostsin tutikad tuled ja väga ilusa/uue mulje jättis see-eest autole. Paraku CLK ja SL uute tulede hinnavahe on ca 10x.
Mul on Xenonid hetkel üldsegi, ei taha hakata stanget lõhkuma, et tuledepesurid aretada + juhtmesik ja nupp (ja paak). Kummaline on see, et mul on tehasest juba xenonid, kuid ilmselt keegi on kunagi stanget vahetanud ja tuledepesureid hetkel pole. Pole süvenenud kas muu on olemas. Müüja jutu järgi on USA ja EU xenonitel samad tähised. Ise pole kursis, ei oska öelda kas viimane lause on tõde. Tulede tootekoodid on erinevad igastahes.
Samas kui keegi korralikku stanget koos pesurite ja juhtmestikuga pakub olen ka nõus.
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
RAM Varuosad, müüvad nii uusi kui kasutatuid varuosi, originaalid.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
31-03-2022, 11:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-04-2022, 10:45 AM ja muutjaks oli dinowalk.)
(30-03-2022, 11:13 PM)kalest Kirjutas: Oleneb kelle otsa sattuda. Üldiselt vaadatakse teise mandri autode puhul tuledel ka tähiseid. Vähemalt Tallinnas.
[edit] Vastus muudetud kuna teemapüstitus muudetud
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Tagasi saadavad, kui avastavad. Avastavad, kui kontrollivad tähiseid või valgusvihku. Ühel meie autol tuli vihukontrolliga välja, et remontijad olid possukit teinud.
Ja õigusega saadavad - neid pimestavaid autosid on niigi liiast.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
(31-03-2022, 12:19 PM)v6sa Kirjutas: Ja õigusega saadavad - neid pimestavaid autosid on niigi liiast.
Kas valges sõites ka pimestab? Pimedale maanteele uunikautoga metsloomade tõttu väga asja pole ja kaskot minuteada siinmail vanuritele endiselt ei pakuta.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
On näha, aga nägemist väga ei häiri. Natuke suhtumist küll.
Kust peaks ülevaataja teadma, milline kaarik sõidab vaid valges ja mida kasutatakse aastaringselt? Ja kas peakski? Määrus 42 keht8b kõigile.
Vabandan teemaalgataja ees, et arutelu tekitasin....
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
(31-03-2022, 01:51 PM)v6sa Kirjutas: On näha, aga nägemist väga ei häiri. Natuke suhtumist küll.
Kust peaks ülevaataja teadma, milline kaarik sõidab vaid valges ja mida kasutatakse aastaringselt? Ja kas peakski? Määrus 42 keht8b kõigile.
Selle loogika järgi vastutab kõigi tehniliste probleemide eest liikluses ülevaataja. Et kõik pimestavad, tossavad, plärisevad, kolisevad ja muidu ehku peal kulgevad sõidukid on JOKK sõiduki kasutaja poolelt vaadates. Suhtumine on selline, et lähen vigase sõidukiga ülevaatusele. Aga kes ei läheks? Ja millisel vanuril vigu poleks? Kui mul joppab ülevaatajaga, siis olengi järsku legaalne pimestaja. Ei õigustaks seda, tahaks olla hooliv kaasliiklejate sutes, kuid selline on olemasolev süsteem, kas pole?
Liikleja suhtumist näitab pigem see, kui pimedas udutuledega sõidetakse. Sest seda saab valikuliselt sisse-välja lülitada.
Offtopic, sorry
Postitused: 12
Teemad: 4
Liitus: May 2017
Maine:
1
02-04-2022, 01:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-05-2023, 02:26 AM ja muutjaks oli kalest.)
Kui juba jutustamiseks läks, siis ma kuulutan tuledeotsingu lõppenuks ja ajan ise ka offtopicut edasi.
Käisin täna ARK'is ära, et vaadata mida üldse nõutakse 1999a USA auto puhul ja mis neile meeldib ja mis ei meeldi. Selgus et esituldega oli kõik korras. Sattusin väga pädeva ja mitte kiusliku angaarimehe otsa. USA xenonid on meil lubatud, sest USA omadel on D2S tähis samuti peal. Kuna tuledepesureid pole tehasest paigaldatud, siis "ei saa nõuda seda, mida tehas pole ette näinud". Elagu vanakooli xenon-autod! Kõrguseregulaator on neil põhja all veermikuga ühendatud läbi aktuaatorite ees ja taga. Siin pilt siis lubatud xenonist, kui keegi peaks tulevikus otsima hakkama:
Ka suunatuled sobisid, sest see kollane kiirgab õigesti ettepoole vms. Ei saanud täpselt aru kuidas ja miks, aga juu siis on nii kuidagi. Veidike kartsin nende suunakate pärast, sest mulle tundusid nad "liiga kollased st usa omad", kuid nad rohkem vaatasid "reflektoreid" ja kuidas näha on tuld, mitte selle tooni.
Tagatuledega sama lugu - kuna kõik toonid olid õige koha peal, eelkõige pildil vasaku tule kõige vasakpoolsem punane ala viiest - sest vahest on mingi helkur tagatiival stange ülemise otsa juures eraldi, ning selline lahendus ei sobi, siis peaks uue tule otsima. Igastahes see tuli sobis:
Kas sain läbi? Ei. Oma hooletus? Pigem ajapuudus. Auto jõudis Eestisse samal päeval kui mul angaari oli aeg pandud. Sõitsin otse treila pealt angaari praktiliselt, olles jõudnud autoga 2h sõita. Olid lollid vead nagu tagurdustuled ei jää põlema, esimesed udukad ei tööta (kõik mis küljes peab töötama).
Ning kolmas pidurituli. Pagassiluugil Mercedes-Benz logo kohal. Alates 2000a on see kohustuslik. Kuid 1999a pole. Minul on ta lihtsalt mustaks värvitud ega ei töötanud. Kuid sellel plastikul on "tulede tähised" peal ikkagist ehk siis keegi on tule mustaks värvinud ning see ei sobi. Tuleb kas tööle panna punase tooniga, või must suvaline plastik osta, kuna 99a pole nõutud kolmandat pidurdustuld tüübikoodi järgi.
Mis veel? Alates 1998a "teise turu" autodel on nõutav meie kohalik müra mõõtmine jms värk ühesõnaga avaldus, mõõtmine, arvelevõtt selles järjekorras on kokku 400€ riigile ja 500€ mõõtjale ehk kokku 900€
Ühesõnaga 1998+ ei ole tavaline 192€, nagu oleks kuni 1997/12 auto arvelevõtmine.
Ühtlasi on autod nii vanad, et kes teab mis kättesaadavaid juppe vahepeal külge on pandud teise ja kolmanda omaniku jooksul ning üllatusi võib alati tulla ette ja tasub enamvähem üle vaadata mis tuled autol kus küljes on. Tegelikult see tuledeanarhia mulle ka ei meeldi - et iga üks ise vaatab mis tule kuhu ette leiab ja ka näiteks pannakse parempoolse liikluse tulesid autodele müügiks külge vasakpoolse liikluse riikides ilma ütlemata juhtumid, kuid kaasliiklejate õnneks peaks see TÜV ajal välja tulema kord aastas või veits harvem.
Laenasin sõbralt proovinumbreid ja sõitsin ringi mõned tunnid. Esmamulje autost ja M113 225kw mootorist on väga hea - kohene vääne ja jõud. Vaikne ja pehme. Üldsegi mitte kiire auto, kuid siiski õrnalt gaasipedaali puutudes jõuline ega teistele jalgu ei jää. Panin isegi uued rehvid alla, sest mõtlesin et vanad on liiga kulunud, et tõmbab kohe ratta ringi ilma esp'ta, aga ei - tutikatega sama lugu kui kohapeal gaas põhja vajutada - samas väljas on +33'F ainult ehk siis mitte kõige parem temperatuur suverehvi haakuvusele.
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Oct 2021
Maine:
0
(02-04-2022, 01:10 AM)kalest Kirjutas: Kui juba jutustamiseks läks, siis ma kuulutan tuledeotsingu lõppenuks ja ajan ise ka offtopicut edasi. /-/
Mis veel? Alates 1998a "teise turu" autodel on nõutav meie kohalik müra mõõtmine jms värk ühesõnaga avaldus, mõõtmine, arvelevõtt selles järjekorras on kokku 400€ riigile ja 500€ mõõtjale ehk kokku 900€. Ühesõnaga 1998+ ei ole tavaline 192€, nagu oleks kuni 1997/12 auto arvelevõtmine.
Kas seda nimetataksegi tüübikinnituseks või on see miski uus ragulatsioonne leiutis?
Tänud põhjaliku ülevaate eest!
Postitused: 12
Teemad: 4
Liitus: May 2017
Maine:
1
(02-04-2022, 11:00 AM)dinowalk Kirjutas: (02-04-2022, 01:10 AM)kalest Kirjutas: Kui juba jutustamiseks läks, siis ma kuulutan tuledeotsingu lõppenuks ja ajan ise ka offtopicut edasi. /-/
Mis veel? Alates 1998a "teise turu" autodel on nõutav meie kohalik müra mõõtmine jms värk ühesõnaga avaldus, mõõtmine, arvelevõtt selles järjekorras on kokku 400€ riigile ja 500€ mõõtjale ehk kokku 900€. Ühesõnaga 1998+ ei ole tavaline 192€, nagu oleks kuni 1997/12 auto arvelevõtmine.
Kas seda nimetataksegi tüübikinnituseks või on see miski uus ragulatsioonne leiutis?
Tänud põhjaliku ülevaate eest!
Ma neid termineid täpselt ei tea, aga vist on jah üksiktüübikinnitus, mitte uus kohalik regulatoorne leiutis.
Küsisin ka, miks mu UK parempoolse rooliga 2001a A208'l seda vaja ei läinud või noh "tehti tasuta arki poolt" ja öeldi, et UK autod on Euroopa turu omad.
Postitused: 349
Teemad: 88
Liitus: Jul 2006
Maine:
0
03-04-2022, 08:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-04-2022, 08:32 AM ja muutjaks oli andres23.)
Tervitus,
kuna paar päeva tagasi käisin Ark-is enda r129-ga , siis värske kogemus autoga mis tulnud Ameerikast.
Autod mis on kuni 12/1997 - parktuled ei tohi põleda suunatules vaid peavad asuma põhitules.
- tagumine udutuli PEAB olema, aga Mercedestel on ta juba üldjuhul olemas ..
- rehvid peavad olema "pilka" peal antud mõõdus ja vähemalt 3mm + koormusindeks õige.
Autod mis on alates 01/1998 - KÕIGE VÄHEM KExxxI on siis kui auto saabub ümberasujaga, siis ei tule tegeleda mingi woodooga ega paberitega.
- üldjuhul EU sertifikaat ca 500.- ( mis sisaldab vajalike dokkide kontrolli ja mõõtmisi ), milles siis määratakse kas on vaja ka vahetada näiteks esituled. NÄiteks : r129 tavaline eurooplase esituli maksab 600.-/tk ja xenon tuli 2000.-/tk.
Protsess on umbes 3x pikem ajaliselt, kui euroopast toodava autoga.
Edu ja jaksu murega kodanikule !
Kõike paremat,
Andres.
Postitused: 1,379
Teemad: 87
Liitus: Nov 2007
Maine:
5
(03-04-2022, 08:26 AM)andres23 Kirjutas: Autod mis on kuni 12/1997 - parktuled ei tohi põleda suunatules vaid peavad asuma põhitules.
Andres.
Viimase 3-e aasta jooksul aitanud arvele võtta umbes kümmekond W126 isendit, mis tulnud USA-st.
Kõigil suunades park ja kõik arvele saadud.
Liiklevad siiani...
Edud.
Janek.
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Postitused: 593
Teemad: 37
Liitus: Oct 2015
Maine:
1
Huvitav, minu 1998a SL500-l, mis USAst toodud, polnud küll müra ega muid mõõtmisi teha. Vaid 500 euri maksta mingile võllile kuskil X firmas, kes paar pilti tegi ja nädala pärast Maanteametisse meili saatis, et ok on. Saa siis aru
|