Mootor labaselt hõre, küünlad ei toimi, pritse hiline ja pihustid ka kusevad - veaotsing on koduste vahenditega täiesti tehtav.
Loe vanu diiselmootorite teemasid või osta teenus mõnest töökojast sisse. Nutitelefoni ega diagnostikatarkvaraga selle auto juures sittagi teha ei ole, tuleb vana kooli meetodeid rakendada.
Harva on vanal pommikindlal diislil üks viga, mis käivitumist raskendab.
Üks võimalik stsenaarium: kogu mootori peale oli üks tihedam silinder, milles toimiv küünal suutis starterit sedapalju abistada, et vedas katla käima. Nüüd see küünal kooles ja ilma selleta ei jaksa antud silinder enam starterit aidata. Aga kulunud starter üksi ei jõua mootorit piisavalt kiiresti ringi ajada, et hõreda kolvigrupi toodetav lahja surve suudaks liighilja suurte piiskadena eelpõlemiskambrisse purtsatava diislikütuse süüdata.
Kas mootor käivitub longates silinderhaaval ja esimestel minutitel puterdab-väriseb-suitseb? Külmalt on asi halvem, soojalt pole väga viga?
Millise värvi ja lõhnaga on suits?
Palju mineraaõli mootorisse juurde tuleb valada õlivahetusvälba 7500 km jooksul?