27-06-2016, 04:13 PM
Tervist MB klubi,
Teen ka esimese tõsise postituse. Sai selle aasta märtsikuus ostetud esimene auto ja ühtlasi ka esimene MB. Autode teemal olen rangelt algaja ja õppimisruumi on rohkem kui küll.
Autoks:
1993a, E250 D, 83kw, 4-käiguline automaat
Esitan nüüd murekohtade jada, lootes vanematelt ja targematelt abi saada,
1) Õlirõhk - Lugesin siit samast foorumist, et õlirõhk on külma mootori korral 3 ja sooja mootori korral <2. Minu autol on õlirõhk kiirusel >70 km/h kogu aeg 3 ja alla selle hakkab tasapisi langema. Gaasi vajutades viskab olenevalt kiirusest õlirõhu 3 peale(ilmselt OK?). Koha peal tundub ka olevat korras. Kuid küsimus selline, et kui sõidan 90nese tunnikiirusega ja lasen gaasi lahti, kas õlirõhk peaks ka kohe langema?
2) Käivitamine - Auto külmalt käima pannes, hakkab mootoris kolisema (nagu kolvimüra), natuke koliseb ja lõppeb mõne aja pärast. Ilmselt on jama pihustiotsades, aga foorumis keegi tark ütles, et kui need läbi, siis peaks käivitusel viskama korraks valget/halli suitsu, mul viskab törtsu musta. Kas võib veel mõni muu probleemi koht olla? Eelsüüte küünlad on samuti plaanis ära vahetada.
3) ABS'i tuli - Pole kindel kas oluline eelinformatsioon, aga lisan ikkagi - Peale auto pesu jätsin auto hoovi peale, rattad välja keeratuna, seisma ja kui järgmine päev sõitma asusin viskas armatuuris ABS'i tuli põlema ja kustus mõningad minutid hiljem. Nüüd peale käivitamist põlebki mõningad minutid ja kustub. Ideid, kogemusi?
4) SRS tuli - Peale armatuur-tulede välja vahetamist viskas tulukese põlema. Kas on võimalik, et kahjustasin ise midagi hooletuse tõttu või SRS airbag lakkab ise aja tõttu funktsioneerimast?
5)Käigukast - mida külmem mootor, seda suurema "pauguga" vahetab käiku. Rohkema gaasi korral on samuti paugu-tõenäosus väiksem. Olen saanud sõidu sõidetud ka nõnda, et käiguvahetus on smooth as fu*k. Alla vahetab korralikult välja arvatud, kui seda teha manuaalselt. Vaakumijuhe tahab vahetust? Kas selline käiguvahetus mõjub kastile halvasti ehk vajab kiiret parandust või ei ole midagi väga hullu ja võib rahuliku südamega sõita (üks hetk ma parandan nii-kui-nii)?
Lõpetuseks üks küsimus veel, mis ei ole murekoht, vaid lihtsalt teatud akadeemiline huvi. Kui kellelgi veel sarnane auto, siis mis te olete saanud tema keskmiseks kütusekuluks? Ma sõidan enamasti maanteed, kuid tuleb ka linna ette ja olen praegu saanud keskmiseks vahemikuks 7,3-7,9 l/100km.
Teen ka esimese tõsise postituse. Sai selle aasta märtsikuus ostetud esimene auto ja ühtlasi ka esimene MB. Autode teemal olen rangelt algaja ja õppimisruumi on rohkem kui küll.
Autoks:
1993a, E250 D, 83kw, 4-käiguline automaat
Esitan nüüd murekohtade jada, lootes vanematelt ja targematelt abi saada,
1) Õlirõhk - Lugesin siit samast foorumist, et õlirõhk on külma mootori korral 3 ja sooja mootori korral <2. Minu autol on õlirõhk kiirusel >70 km/h kogu aeg 3 ja alla selle hakkab tasapisi langema. Gaasi vajutades viskab olenevalt kiirusest õlirõhu 3 peale(ilmselt OK?). Koha peal tundub ka olevat korras. Kuid küsimus selline, et kui sõidan 90nese tunnikiirusega ja lasen gaasi lahti, kas õlirõhk peaks ka kohe langema?
2) Käivitamine - Auto külmalt käima pannes, hakkab mootoris kolisema (nagu kolvimüra), natuke koliseb ja lõppeb mõne aja pärast. Ilmselt on jama pihustiotsades, aga foorumis keegi tark ütles, et kui need läbi, siis peaks käivitusel viskama korraks valget/halli suitsu, mul viskab törtsu musta. Kas võib veel mõni muu probleemi koht olla? Eelsüüte küünlad on samuti plaanis ära vahetada.
3) ABS'i tuli - Pole kindel kas oluline eelinformatsioon, aga lisan ikkagi - Peale auto pesu jätsin auto hoovi peale, rattad välja keeratuna, seisma ja kui järgmine päev sõitma asusin viskas armatuuris ABS'i tuli põlema ja kustus mõningad minutid hiljem. Nüüd peale käivitamist põlebki mõningad minutid ja kustub. Ideid, kogemusi?
4) SRS tuli - Peale armatuur-tulede välja vahetamist viskas tulukese põlema. Kas on võimalik, et kahjustasin ise midagi hooletuse tõttu või SRS airbag lakkab ise aja tõttu funktsioneerimast?
5)Käigukast - mida külmem mootor, seda suurema "pauguga" vahetab käiku. Rohkema gaasi korral on samuti paugu-tõenäosus väiksem. Olen saanud sõidu sõidetud ka nõnda, et käiguvahetus on smooth as fu*k. Alla vahetab korralikult välja arvatud, kui seda teha manuaalselt. Vaakumijuhe tahab vahetust? Kas selline käiguvahetus mõjub kastile halvasti ehk vajab kiiret parandust või ei ole midagi väga hullu ja võib rahuliku südamega sõita (üks hetk ma parandan nii-kui-nii)?
Lõpetuseks üks küsimus veel, mis ei ole murekoht, vaid lihtsalt teatud akadeemiline huvi. Kui kellelgi veel sarnane auto, siis mis te olete saanud tema keskmiseks kütusekuluks? Ma sõidan enamasti maanteed, kuid tuleb ka linna ette ja olen praegu saanud keskmiseks vahemikuks 7,3-7,9 l/100km.