Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W201 Kui sul tarvis ASD veovõlli
#1
Kui oled üks õnnetutest nagu mina, kellel läks ASD'ga kutsikal poolass katki või tahad sa kutsikale ehitada ASD'ga difrisüsteemi, siis on sul tarvis veovõlli/veovõlle. Kahjuks on kutsika ASD veovõllid haruldus ning silberis maksab ta rohkem kui su auto. Mina läbisin see nädalavahetus selle tee, mis läks mulle maksma kõigest 35€ ja umbes 8h tööd.

Tarvis läheb:
* Tavalise kutsika veovõll lammutusest
* 2mm paks metalliketas ketaslõikurile
* Määre (mina kasutasin universaalmääret, mis laagritele mõeldud ja kuni 130 kraadise temperatuurini kestev)
* Töötahe
* Käsi mis tööriistu kinni suudab hoida, sest midagi keerulist ei ole.
Soovitatav:
*Kaks uut veovõlli kaitsekummi, kus määre ning õiged vitsad kaasas.

Alusta vana veovõlli maha kiskumisega.

[Pilt: 1.JPG]

Kui oled võlli otsad kätte saanud, siis alusta selle osadeks võtmist. Kuulide nägemiseks käib rattapoole pealt sisemine kaan maha kuhu kaitsekumm peale kinnitub, difripoolsest otsast käib maha välimine kaas. Nii saad välja võtta kuulid ning saad kätte palja võlli. Et saada võlli otsast kätte kuulide vastu toetav sisemine hoidiku hammasratas on selle otsas stopper. Kätte peab jääma vaid paljas võll. Tee sama ka teise, terve veovõlliga.

[Pilt: 2.JPG]

Kui oled mõlemad võllid kätte saanud, siis on näha, et neil ei ole mitte mingit muud vahet, kui et ASD võll on lühem. Sama lühikeseks peab tegema ka teise võlli, aga kuna jupi keskelt välja lõikamise ja toruga peale kokku keevitamisega on vastakaid arvamusi, et asi ei pruugi kesta, siis tuleb asjale läheneda teistmoodi.

[Pilt: 3.JPG]

Pese kõikidelt asjadelt määre bensiiniga maha, sest muidu määrid ennast üleni ära ja kui sul on kaitsekumm katki olnud, siis saad ka võimaliku liiva mehanismi seest välja.

[Pilt: 4.JPG]

Võta oma uus võll ning alusta nuutide tagant oleva randi maha käiamisega kuni ta on nuutidega sama kõrge.

[Pilt: 5.JPG]

Ketaslõikuriga lase vanadest soontest uued sooned võlli sissepoole edasi, et hammasratas peale läheks. Korda sama teise poolega.

[Pilt: 6.JPG]

Proovi kas hammasratas mahub peale ning mõõda kas hammasrattad on samal kaugusel, mis vanal võllil.

[Pilt: 7.JPG]

Kui saad vajaliku mõõdu kätte, siis käia uus stopperi ring.

[Pilt: 8.JPG]

Ülejäänud järgi jääv nuutide osa lõika kettaga maha, et see kuskile vastu ei saaks käia.

[Pilt: 9.JPG]

Lao kõik asjad õiges järjekorras kokku tagasi. Ära muretse, kui sa kõiki kuut kuuli kohe sisse ei saa, siis ära anna alla, minagi esimese korraga ei saanud. Suvaliselt ei saa seda asja kokku panna või tegelikult saab, kuulid saab küll sisse, kuid siis ei hakka liigend liikuma ja tööle. Määri kuulide osa korralikult. Ära koonerda määrdega!!

[Pilt: 10.JPG]

Pane võll autole alla tagasi ja sõida autoga garaažist välja ning naudi oma sadu eurosid järgi jäänud raha! Eks kirjutan kas ja kuidas asi vastu peab, täna alles esimene päev "uue" võlliga. Loodan, et sain kellelegi abiks olla Eusa_angel
Vasta
#2
Kuidas siis vastu pidas (peab)?
Vasta
#3
mitte väga kaua, ma arvan. Ei usu, et on üleni karastatud.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#4
Vaidlen vastu, "uus" võll on päris palju valu saanud ja juba peaaegu pool sellest kolme aasta tagusest ajast ka pea kaks korda võimsama mootori otsas (M104). Läbisõitu on ta saanud arvan, et kuskil 15 000-20 000km. Kuna selle auto otstarve on hetkel "fun", siis saab ta üsna tihti põhjagaasi tunda. Siiamaani on kestnud ja no rahakotile ikka väga palju soodsam kui endal käed otsas on.

Vasta
#5
Selline lähenemine peaks pigem ikka DNDIY alajaotuse all olema...

See on umbes sama, kui see katkine pooltelg mingi torujupi abil kokku keevitada, ma oleks pigem seda teed läinud, kui tõesti kuskilt õiget võtta pole.
Igasugu asju võib ajutiselt teha ja mingi aja isegi ehk kestavad.
(ei ole mingi võllide müüja)
Nii saab, aga see ei ole norm. ja sellega ei peaks vehkima.

.
Vasta
#6
Keevitatud võllist igal juhul etem. Kellelgi teist on ettekujutus kuidas muidu nuudid võllile saavad? Vihjeks võin öelda et samuti lõikamise/freesimise teel mitte küll relakaga aga siiski. Veovõlle termotöödeldakse ikka terves tükis mitte otsi eraldi.
Naftapress.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mb 2.0 55kw w201 turbotamine MMBrogan 16 1,773 13-01-2023, 09:56 PM
Viimane postitus: Lepz
  Õppetus kuidas teha käsitsi sisse lülitatav ASD 124STD 0 3,093 08-02-2016, 08:25 PM
Viimane postitus: 124STD
  Kui oled tüdinenud vanast, kollasest, spidoka valgustusest kaspar 33 37,440 20-03-2015, 12:23 AM
Viimane postitus: mustmantel
  DIY: US Style suunatuled 190e (w201) G2rry 4 6,623 07-12-2012, 05:35 PM
Viimane postitus: G2rry
  W124 ASD testimine ja vea nullimine Sm. Västrik 15 33,894 02-03-2011, 02:11 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne