Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Andmed:
-w124 300d 1991, "pliidinuppudega" temperatuuri juhtimine (pumba lülitusnuppu pole erinevalt kliimaautomaatikust)
-Tsirkulatsioonipump asub aknapesu paagi all. Pump töötab, kontrollitud
-Pump peab tekitama jahutusvedeliku ringluse läbi soojendusradika tühikäigul
-Kaitse nr 7 korras, kontrollitud
-Pistikus olen leidnud pinget 7,5V kuni pinge puudumiseni, st probleem toitega
Küsimused:
-Mis tingimustel pump töötama peab? (kogu aeg, kontrollib jahutusvedeliku temperatuuri jms)
-Kas autol peaks olema kuskil pumba juhtmoodul? Kus?
-Kas juhtimine on on-off (st 12v-0) või reguleeritakse pumbamootori kiirust pingega?
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Juhtimine on ON/OFF, alusta massiühenduse kontrollimisest. Kulunud harjadega pumbad võivad töötada ühes asendis, ent teises mitte- näiteks horisontaalselt toimib ja vertikaalselt mitte.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
19-02-2014, 12:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2014, 12:14 PM ja muutjaks oli Priit.)
Nii nulli kui voolu saab see pump pistikust. 12 V peale andes töötas igas asendis (võtsin kontrolliks pumba maha) Seega probleem kuskil elektrisüsteemis.
Kaitsmekarbis on pinge kaitsmel olemas, aga kuhu juhtmed edasi lähevad (kus juhtplokk asub ja mis tingimustel 12V läbi laseb, pole aimugi). Pole teada ka, kust massi saab, kontrolliks võib muidugi lisamassi panna.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
19-02-2014, 07:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2014, 07:30 PM ja muutjaks oli Priit.)
Veel täienduseks:
- külma mootoriga massi (kere) ja plussi (pumba pistiku +) vahel on 12V (õigemini 11,5) olenemata sellest, kas salongivent seisab või töötab ja kas pliidinupud on ON või OFF
Järelikult juhtimine peaks olema massijuhtme vahel. Külma mootoriga aga massi ja pistiku nulli vaheline takistus on lõpmatu olenemata salongiventika töötamisest ja pliidinuppude asendist. Võib-olla juhtmoodul kasutab ka temperatuuri infot, aga vaevalt seda nii keeruliseks on aetud?
Kas keegi viitsib vaadata, kas tema W124-l hommikul külma mootoriga tsirkulatsioonipump töötab või mitte, kui pliidinupud on põhja keeratud? Kas keegi teab, kust juhtplokki otsida (äkki kuskil pliidinuppude paneeli taga?)?
Teoorias võiks muidugi pumbale lüliti vahele panna, aga pigem paneks tööle, nagu tehas on ette näinud.
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Minu kahe liitrisel dislal hommikuti külmalt süüte sisse keera, siis hakkab pump vaikselt juba urisema. Mis ta töötava mootoriga teeb, seda ei oska öelda, pole kuulanud läbi selle lärmi
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
19-02-2014, 08:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2014, 08:20 PM ja muutjaks oli Priit.)
Leidsin elektriskeemi:
-Kas ma saan õigesti aru, et elektriliste soojakraanide (aku juures) pistikusse tuleb keskmisele klemmile pidev 12v ja äärmised klemmid läbi pliidinuppude reguleerivad klappide avanemist?
-Soojakraanide keskmiselt klemmilt tuleb elektrilise pumba plussi juhe ja miinuskleemilt läheb edasi "musta kasti" e kogu kütte juhtimisplokki klemmile 4, millel peaks peale olema joonistatud transistorimärk. Kus see kütte juhtimise moodul 124-l asub? (saaks testriga kontrollida, kas juhe katki või moodul ise ussitanud)
EDIT: ise küsin, ise vastan
-On küll pidev 12V
-Otsitav karp asub ilmselt pliidinuppude taga.