Postitused: 55
Teemad: 10
Liitus: Mar 2008
Maine:
0
tere,
möödunud nädalal otsustasid 1991 a autol tühikäigupöörded ootamatult kõrgeks tõusta.
hoovastik näib olevat kenasti korras.
kust oleks kõige tõenäolisem viga leida?
sama hädaga seoses raskenes ka käivitamine, nii külma kui sooja mootoriga tuleb häirivalt pikalt starterit anda enne kui käivitub.
ette tänades
amatöörautojuht
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Tühikäigu releed võiks proovida vahetada. Ilma tühikäigu releeta on pööre seal 1800-2000 rpm kandis.
Asub ta kõrvalistuja jalge ees vaipade ja paneelide taga vastu tuleseina.
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
Vaata relee kaitset kapoti all, kliimarelee kõrval paremal, klaaskaane all,
mul oli see kaitse läbi kui tühikäik 2000 rpm peal oli
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Kui ülepingereel kaitse läbi on (Millest Secman rääkis, kapoti all, klaaskaanega 10A kaitse), siis on kõik häiritud, kogu CIS'i töö ehk külmkäivitus, tühikäik jne.
Kui käivitus ka raskeks läks, siis on suure tõenäosusega selle kaitse läbi või on "külmakad" sees, see ons uhtelsielt lihtne endal ise üle joota.
Siis tühikäigu tööd juhib "relee" Idle Speed Control Unit, kuigi see kordades targem kui "relee". Asub kõrvalistuja jalge juures, põrandamati vertikaalses osas.
Üldreegiline nendega ei juhtu midagi.
Siis on veel tühikäigu klapp - elektromagnet klapp, vooluga sulgeb. Asub ees otsas, paistab kohe õhufiltri kopsiku ja jagaja vahelt. Tõmba töötava mootoriga sellel juhe korraks tagant ära, kui pööre tõuseb, siis mina eeldaks, et juhtimine toimub ja läbi on see klapp ise, kahjuks need väsivad. (Neid profülaktika mõttes läbi pesta/määrida aeg-ajalt). Kui juhtme eemaldamisel pööre ei muutu, siis hakkaks mina selle juhtimist kahtlustama.
Selle auto puhul on kõige lihtsam, kui tõsiseid teadmisi ei oma, samasugune mudel kõrvale võtta ja proovida vahetada mõned asjad. Seda ahelikku mõjutavad konkreetselt:
1) Juhtpotsessor (Salongis IDLE SPEED CONTROL UNIT)
2) Ülepinge relee (Kapoti all, klaaskaanega 10A kaitse)
3) Klapp ise (Kapoti all, mootori ees servas üleval otsas, IDLE SPEED VALVE)
4) Drosselklapi mikrolüliti (Lüliti asend ja gaasihoovastik peab olema reguleeritud nii, et täissüütega (juhul kui on ASR ehk elektrooniline gaas), peab olema drossel klapi 0-asendi ahel kokku lülitatud, et CIS saaks aru, et auto on tühikäigul. Selle drosselklapi lüliti juhe tuleb kohe sinna tühikäigu klapi kõrvale, kolmene reapistik, keskel on lülitus. ühel pool tühikäik ja teisel pool täisgaas. Vahepealseid lülitusi ei ole, see tasuks ka ära mõõta.
NB! Kindlasti mitte hakata segu keerama pritsungist, mida paljud "tarkpead" soovitavad. Keerad kogu mootori töö paigast. Tühikäik on sellel autol täiesti eraldiseisev iseseisev süsteem.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 55
Teemad: 10
Liitus: Mar 2008
Maine:
0
25-07-2011, 03:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2011, 03:54 PM ja muutjaks oli Telepoiss.)
tere taas,
probleem oli 10A (ülepingerelee?) kaitsmes, mis paikneb pidurivõimu kõrval.
selle vahetmise järel normaliseerus tühikäik ja kustus ABS-i tuli armatuuris.
probleemil võib olla lisaks ealisele iseärasusele tagantjärele tarkust kasutades 2 põhjust:
käivitamine juhtmetega kõrval töötava mootoriga auto akult;
sõidu ajal (käigukangi asend D, kiirus ca 70km/h) mootori väljasuretamine ja siis süüte uuesti sissekeeramine, millega kaasnes mootori käivitumine.
igatahes seekord läks libedalt
veelkord tänud
amatöörautojuht