01-10-2010, 08:49 PM
Aasta paar tagasi andis Mercedes-Benz välja tärmini 2015, millest alates ükski liksusklassi Mercedes-Benz ei tule välja nafta baasil töötava mootoriga.
Eks siis nii mina kui ka paljud teised mõistatasid, mis mootoriga t egu võis olla. Selge oli, et see pidi olema loodussäästlik ja ökonoomne.
Jah, roheline energia kogub populaarsust ja usun, et sellest ei pääse keegi, iseasi, kes selles osas otsa lahti teeb.
Toyota on juba ammu oma hübriidiga välja tulnud ja teised samamoodi, samas kütuseelemendiga pole veel kuskil levinud, ehkki Saksamaal taksodeks on mersusid juba mõnda aega toodetud.
Põhimõtteliselt toodab auto ainult vett - ülejä'änud läheb siis juba liikuma ajamiseks. Kütuseelemendiga auto on tegelikult väga põnev arendus ja eks seda peab mõistma, panen ka allapoole ühe video, mis selle täpsemalt lahti kirjutab.
Kes inglise keelt ei mõista, siis võin kiire ülevaate ka teha.
Põhimõtteliselt on tegu siis elektrimootoriga sõidukiga, mis juba tuttav teistelt hübriididelt on, samamoodi on autol ka akud, mis mootorit toidavad, samamoodi pidurdades toodetakse elektrit.
Küll aga ainult akudest ei piisa ju, kuskilt on vaja taastuvat energiat vaja. Selleks tuleb appi siis vesinik H2, mis lastakse läbi vastava seadme lisades mingis otsas ka hapnik, mida meil piisavalt on ja eraldi lisama ei pea.
Sellest tulenevalt tekib elekter ja järele jääb tavaline vesi. Seega vesinikku ei kasutata sisepõlemiseks, mida paljud on ennustanud, vaid hoopis elektri tootmiseks.
Vesinikku hoitakse ja tangitakse nagu bensiinigi, ehkki meetod on jah oluliselt karmim, kuna paakides on rõhk ca 700 atmosfääri. Karm ma ütlen, samas niiviisi suudetakse mahutada piisavalt vesinikku, et selle masinaga kannatab sõita umbes 400 km.
Kui neid tanklaid ikka tekib ja hind on soodne, siis näen selles suurt tulevikku. Põhiline on see, et see on roheline, seda on piiramatult ja ta võiks olla odav ja ilma saastetasuta. Loomulikult peaks arvestama mingi lisatasuga riigipoolt, mille eest võiks teid remontida.
Igatahes järgmine dekaad on ülipõnev nii autonduses kui ka tehnikas, tuleb lootma jääda, et varsti muudetakse ka autorallides selline energialiik kohustuseks, siis alles algab tõeline tootearendus.
head vaatamist igatahes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bWOoq9hcyRI[/youtube]
Eks siis nii mina kui ka paljud teised mõistatasid, mis mootoriga t egu võis olla. Selge oli, et see pidi olema loodussäästlik ja ökonoomne.
Jah, roheline energia kogub populaarsust ja usun, et sellest ei pääse keegi, iseasi, kes selles osas otsa lahti teeb.
Toyota on juba ammu oma hübriidiga välja tulnud ja teised samamoodi, samas kütuseelemendiga pole veel kuskil levinud, ehkki Saksamaal taksodeks on mersusid juba mõnda aega toodetud.
Põhimõtteliselt toodab auto ainult vett - ülejä'änud läheb siis juba liikuma ajamiseks. Kütuseelemendiga auto on tegelikult väga põnev arendus ja eks seda peab mõistma, panen ka allapoole ühe video, mis selle täpsemalt lahti kirjutab.
Kes inglise keelt ei mõista, siis võin kiire ülevaate ka teha.
Põhimõtteliselt on tegu siis elektrimootoriga sõidukiga, mis juba tuttav teistelt hübriididelt on, samamoodi on autol ka akud, mis mootorit toidavad, samamoodi pidurdades toodetakse elektrit.
Küll aga ainult akudest ei piisa ju, kuskilt on vaja taastuvat energiat vaja. Selleks tuleb appi siis vesinik H2, mis lastakse läbi vastava seadme lisades mingis otsas ka hapnik, mida meil piisavalt on ja eraldi lisama ei pea.
Sellest tulenevalt tekib elekter ja järele jääb tavaline vesi. Seega vesinikku ei kasutata sisepõlemiseks, mida paljud on ennustanud, vaid hoopis elektri tootmiseks.
Vesinikku hoitakse ja tangitakse nagu bensiinigi, ehkki meetod on jah oluliselt karmim, kuna paakides on rõhk ca 700 atmosfääri. Karm ma ütlen, samas niiviisi suudetakse mahutada piisavalt vesinikku, et selle masinaga kannatab sõita umbes 400 km.
Kui neid tanklaid ikka tekib ja hind on soodne, siis näen selles suurt tulevikku. Põhiline on see, et see on roheline, seda on piiramatult ja ta võiks olla odav ja ilma saastetasuta. Loomulikult peaks arvestama mingi lisatasuga riigipoolt, mille eest võiks teid remontida.
Igatahes järgmine dekaad on ülipõnev nii autonduses kui ka tehnikas, tuleb lootma jääda, et varsti muudetakse ka autorallides selline energialiik kohustuseks, siis alles algab tõeline tootearendus.
head vaatamist igatahes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bWOoq9hcyRI[/youtube]
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868