Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tulevikuauto Fuel-Cell
#1
Aasta paar tagasi andis Mercedes-Benz välja tärmini 2015, millest alates ükski liksusklassi Mercedes-Benz ei tule välja nafta baasil töötava mootoriga.

Eks siis nii mina kui ka paljud teised mõistatasid, mis mootoriga t egu võis olla. Selge oli, et see pidi olema loodussäästlik ja ökonoomne.

Jah, roheline energia kogub populaarsust ja usun, et sellest ei pääse keegi, iseasi, kes selles osas otsa lahti teeb.

Toyota on juba ammu oma hübriidiga välja tulnud ja teised samamoodi, samas kütuseelemendiga pole veel kuskil levinud, ehkki Saksamaal taksodeks on mersusid juba mõnda aega toodetud.

Põhimõtteliselt toodab auto ainult vett - ülejä'änud läheb siis juba liikuma ajamiseks. Kütuseelemendiga auto on tegelikult väga põnev arendus ja eks seda peab mõistma, panen ka allapoole ühe video, mis selle täpsemalt lahti kirjutab.

Kes inglise keelt ei mõista, siis võin kiire ülevaate ka teha.

Põhimõtteliselt on tegu siis elektrimootoriga sõidukiga, mis juba tuttav teistelt hübriididelt on, samamoodi on autol ka akud, mis mootorit toidavad, samamoodi pidurdades toodetakse elektrit.

Küll aga ainult akudest ei piisa ju, kuskilt on vaja taastuvat energiat vaja. Selleks tuleb appi siis vesinik H2, mis lastakse läbi vastava seadme lisades mingis otsas ka hapnik, mida meil piisavalt on ja eraldi lisama ei pea.

Sellest tulenevalt tekib elekter ja järele jääb tavaline vesi. Seega vesinikku ei kasutata sisepõlemiseks, mida paljud on ennustanud, vaid hoopis elektri tootmiseks.

Vesinikku hoitakse ja tangitakse nagu bensiinigi, ehkki meetod on jah oluliselt karmim, kuna paakides on rõhk ca 700 atmosfääri. Karm ma ütlen, samas niiviisi suudetakse mahutada piisavalt vesinikku, et selle masinaga kannatab sõita umbes 400 km.

Kui neid tanklaid ikka tekib ja hind on soodne, siis näen selles suurt tulevikku. Põhiline on see, et see on roheline, seda on piiramatult ja ta võiks olla odav ja ilma saastetasuta. Loomulikult peaks arvestama mingi lisatasuga riigipoolt, mille eest võiks teid remontida.

Igatahes järgmine dekaad on ülipõnev nii autonduses kui ka tehnikas, tuleb lootma jääda, et varsti muudetakse ka autorallides selline energialiik kohustuseks, siis alles algab tõeline tootearendus.

head vaatamist igatahes:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bWOoq9hcyRI[/youtube]
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#2
Selle isendi hind pidi kusagil 350...400K EUR-i olema praegu, peaaegu saksa käsitöö.
Aga muidu jah sõidab nagu elektriauto.
Vasta
#3
Ei see on huvitav. Mul üks hea rahaks sõber rootsis käib kogu aeg pinda et hakkame elektri autot ehitama pidi üsna lihtne olema.Oleme taga iga sugu erinevaid videoid vaadanud. Eelarve on muidugi sama suur kui uus väike klassi auto. Samas ise sõidan ka igapäevaselt päris palju kilomeetreid maha. Hetkel säästu pill passatiga 1,9 diisel. Siis ei taha nagu mõeldagi et kui oleks masin mis võtab kuni 10 liitert sajale bensu või diiselt. See tunduks jubeda ressursi raiskamisena. JA see juhtub kunagi nagunii , et nafta hakkab lõppema ja tuleb leida uued energia allikad. Muidugi teine asi on elekter. Kui see ära kaob siis jääb praegune info ühiskond päris seisma. Eelmine nädal alles kogesin seda. Mingi maja põles seal alevis kus mul töö koda saub ja siis elekter oli ära kogu selles piirkonnas isegi mobiili mast oli väljas. Tee mis tahad küttet tankida ei saand. kaardeiga maksta ei saanud helistada ei saanud. Põhimõtteliselt ainult jalgratas ja ei raadiot ei interneti. Siis pani muigama küll.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#4
JAh, probleem on lihtsalt selle, et kust vesinikku saada. Praegu on ta veel keemiatööstuses niiöelda jääkidena üle. Kuid vee lõhustamiseks vesinikuks ja hapnikuks läheb päris tublisti energiat vaja. Kui saadakse käima tuumasünteen, siis võiks juba sellistest asjadest rääkida, sest praegu paneme kivisütt ahju, teeme elektrit, elektriga lõhustame vee ja siis paneme ta uuesti kokku - tohutu raiskamine.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#5
Eks eredaid näiteid ole mujaltki võtta. Nafta asemel rapsiõli kasutamine näiteks. Ometi pole ma näinud arvutusi mitu liitrit kulutatakse põllumajanduses traktorite kütet teatud hulga rapsi kasvatamiseks ja hilisemalt sellest 1 liitri õli tootmiseks + muud kulud sinna juurde.
Võime rääkida gaasidest (H2, CH2CH3CH2, C2H2 jne) piiritusest, vesinikust, elektrist... aga iga kütuse tarvis on seda esmalt vaja toota, transportida, hoiustada aga mingil põhjusel ei taheta just neid kulutusi avalikustada. Samuti ei maksa unustada kui suure osa moodustavad käesoleval ajal küttehinnast aksiisitasud (= riiklikud maksud) Siiski pole ma uute mootorite ja kütuste vastane vaid ootan põnevusega kuhu suunas teadus meid juhatab.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB CLK200K (M271) P0170 Fuel trim malfunction kevtal 8 6,627 03-06-2017, 12:07 PM
Viimane postitus: kevtal



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne