Postitused: 518
Teemad: 76
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
Modedele: Kui see teema peab olema mujal siis palun see ära tõsta, ise ei osanud seda muu teema alla paigutada.
Kuna olen siin viimasel ajal palju uurinud seda etanooli/metanooli kasutust kütusena, tahaksin ka reaalselt pihta hakata, et oleks enne kevadet mingi pilt juba olemas , ehk tahaksin leida auto ja see ehitada piiritusele ümber.
Küsimus siis kõigile, millist autot soovitaksite, ise olen mõelnud järgmistele asjaoludele.
Võiks olla MB kuna kogemused näitavad, et vanem mb mootor on tugev (piiritusel vääne suurem), küllalt lihtne, temperatuuridele vähem tundlik ja jupid suht odavad.
Võiks olla R4 bensiini mootoriga, et piisavalt vähe kolbe mida vbl vahetada
Kuna aju ei oska näppida siis võiks olla mehhaaniline pritsung
Võiks olla manuaal, et mootori käitumist paremini tunnetada
Üle 5K ei tahaks esimese projekti autopeale kulutada ka
Kuna ma MB maailma spetsialist pole, siis küsiksin, et kas mõni 190 ei sobiks äkki, see on lihtne, odav jne?
W463 ja W212
Postitused: 99
Teemad: 6
Liitus: Jan 2010
Maine:
0
03-02-2010, 02:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2010, 02:31 AM ja muutjaks oli estmersbenz.)
soovitaks leida nn FlexFuel-tüüpi mootor, mis on kohandatud töötamaks bioetanooliga. Mina isiklikult ei soovita sul sellise "suvalise mootori" aretusega "lambist" tegelema hakata. Etanooli vähene sisaldus (10...15%) mootoribensiinis mootori sisepindadele erilist kahju ei tee. Puhta etanooli kasutamine mootoris mõjub viimasele ikka eriti korrodeerivalt. Olen ise käinud Statoil Nynäshamn määrdeainete tehases, kus nad üritasid leida sobivaid mootoriõlisid just etanoolil töötavatele mootoritele. Pilt, mis minule avanes oli nii kohutav, et ma mäletan nende mootorite seisukorda tänaseni nagu eilset päeva. Seega arvan, et 5k sinu ambitsioonika projekti puhul ei vea kohe kuidagi ja kuhugi välja. Etanooli kasutamisest saab olema mõjutatud mootori materjalivalik, silindrimaterjalivalik, tihendid, voolikud, torud, pihustid, küünlad, klapid, filtrid jne. Sinu teadmised keemiast peaksid olema professionaalsel tasemel ja piiramatu ligipääs varuosadele ning muule projekti käigus ootamatult ilmnevale on projekti õnnestumiseks määrava tähtsusega.
Postitused: 518
Teemad: 76
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
03-02-2010, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2010, 12:00 PM ja muutjaks oli karuanton.)
estmersbenz Kirjutas:soovitaks leida nn FlexFuel-tüüpi mootor, mis on kohandatud töötamaks bioetanooliga. Mina isiklikult ei soovita sul sellise "suvalise mootori" aretusega "lambist" tegelema hakata. Etanooli vähene sisaldus (10...15%) mootoribensiinis mootori sisepindadele erilist kahju ei tee. Puhta etanooli kasutamine mootoris mõjub viimasele ikka eriti korrodeerivalt. Olen ise käinud Statoil Nynäshamn määrdeainete tehases, kus nad üritasid leida sobivaid mootoriõlisid just etanoolil töötavatele mootoritele. Pilt, mis minule avanes oli nii kohutav, et ma mäletan nende mootorite seisukorda tänaseni nagu eilset päeva. Seega arvan, et 5k sinu ambitsioonika projekti puhul ei vea kohe kuidagi ja kuhugi välja. Etanooli kasutamisest saab olema mõjutatud mootori materjalivalik, silindrimaterjalivalik, tihendid, voolikud, torud, pihustid, küünlad, klapid, filtrid jne. Sinu teadmised keemiast peaksid olema professionaalsel tasemel ja piiramatu ligipääs varuosadele ning muule projekti käigus ootamatult ilmnevale on projekti õnnestumiseks määrava tähtsusega. Tänan soovituste eest aga olles lugenud nii Rootslaste kui Brasiillaste kogemusi ei ole see pilt nii hull midagi, sellega on lihtsalt vähe tegeletud ja kes on tegelenud, nende uuringute tulemused üldiselt kuhugile peidetud. Loomulikult tuleb palju detaile vahetada ja paljudega katsetada kuid selles see mõte mul ongi leida mingi optimaalseim variant ja saada kogemusi. et positiivsete tulemuste korral ehitada G selliseks. Puhast etanooli/metanooli ei kavatse (vähemalt esialgu ) kasutada, arvan et hakkan pihta 50% sisaldusega + 50% bensiini.
5K poele projekti maksumus vaid auto mida selleks soetada, palju projekti maksumuseks võib kujuneda seda ei tea keegi.
Muide FlexFuel autode kasutegur E85 -ga sõites on halvem kui ainult E85 või etanoolile optimeeritud autodel, sest FlexFuel autod peavad ka bensiiniga sõitma, loomulikult kui keegi pole rakendanud mingit 'dünaamilist kompressioonitehnoloogiat'
Lisan veel, et olen natuke seda teed juba käinud, kunagi sai samakaga arvan, et mingi 80% -ga õidetud mõnisada km, autoks oli karbussiga Renault 25.
Pealegi niikaua kuni sellest tulu või kahju ei sünni võib seda hobiks nimetada
W463 ja W212
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Mul oli plaan oma SEC teha E85 kõlblikuks, just eelkõige turbo olemasolu kaalutlustel. Kahjuks aga meil seda võlujooki tanklast saada enam pole ja siis pole mõte enam kuigi erutav.
Ma ise arvan, et mehaanilise pritsega pole mõttekas aretada. Pigem ikka seadistatav juhtaju. Kütusesüsteemi pead hoolikalt ümber ehitama. Pihusteid pakutakse isegi "E85 ja methanol compatible".
Pindamata alumiiniumi ei pidavat saama kasutada, see tuleks ära anodeerida jne.
Mina teen omale igaljuhul "alko" valmidusega kütusesüsteemi.
Ahjaa, õlivahetused peaksid ka regulaarsemad olema.
Postitused: 42
Teemad: 6
Liitus: Aug 2007
Maine:
0
03-02-2010, 12:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2010, 12:41 PM ja muutjaks oli Mx125.)
Youtubes oli kuskil mingi video kus räägiti sel bioetanooli teemal ja seal kasutatav auto oli "non-FlexFuel" mootoriga ja oli sõitnud üle 100000 miili probleemideta.
http://www.youtube.com/watch?v=HuOs1yap8mU
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Hm, küsimus oli, et mis sobiks.
Ma väidan, et katsetamiseks pole vahet. Pritse või karburaator - pritset on lihtsam pulkadeks võtta Ning selle asendamine programmeeritavaga on lihtsam, kui sama asja aretamine karburaatormootorile.
Mina võtaks suvalise ettejuhtuva R4bensuka, mis ostuhetkel bensiiniga viisakalt käib. 5 kEEK eest võiks valikut täitsa olla.
Projekti maksumuseks võiks kujuneda 20 kEEk kuni mitu milli, olenevalt lõppeesmärgist.
Aga anna takka, saamegi teada, mis kõigepealt kooleb ja mille suremine alkoholis osutub linnalegendiks.
Aga kui ostid siit kütusesäästu või rahalist kokkuhoidu, siis seda ei tule ega hakkagi olema. Küll aga on metanooliga mürades võimalik rikkuda enda (või kellegi teise!!!!) tervis - seda tasuks meeles pidada.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Ja siis tulen tagasi MÄÄRDEAINE teemade juurde. FAME ja alko puhul on vaja tiba teist mootoriõli, või siis olemasolevat tihedamini vahetada. Kõiksugu happed ja muu keemia hakkab tekkima - pikk jutt. ACEA-08 normid alles kohustavad õlitootjaid arvestama 5 % FAME sisaldusega.
Postitused: 88
Teemad: 24
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Tervist.Kui seda etanool kütust veel statolilis müüdi,siis ostsin nii eksperimendi korras 25 l. Proovisin seda W123 230CE-ga ja asi toimis täiesti edukalt .Minek oli natuke uimasem ja külma ilmaga esines käivitus raskusi ,puterdas natuke algul .Sai katsetatud seda ollust muruniidukiga aga see ei nõustunud käivituma .
MB C123 230CE, 190D 2.5, 190E 2.3
Postitused: 518
Teemad: 76
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
Tundub, et 5k ei saa ikkagi toonorit , kui juba peab kallima võtma siis mis arvate W124 2,3?
W463 ja W212
|