Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KUMM vs REHV
#21
See et me kõik siin foorumi elus oleme ning et tõenäoliselt kõik on meist ka kunagi kasutatud rehvi ostnud, ei tähenda ju ometi seda, et uus rehv mõtetu oleks.

Analoogne näide - kellel on turvavööd või OK turvapatja meist vaja läinud. Minul mitte - vöö on mõnikord äkilisemat pidurdusel aidanud kuid laksu pole pannud. Kuid ega ma siis sellepärast jäta teda peale panemata. Panen selle pärast peale, et kui mingi ime läbi peaks teda vaja minema siis on ta olemas.

Sama lugu on rehvidega minu arvates - mõni ütleb et kui on s..t ilm, siis sõidan vaiksemalt - mis on igati loogiline. See aga ei tähenda, et kui libedal ilmal näiteks on vaja kuskil "põdratest" sooritada, et siis sul JUST täpselt nii vaike hoog on, et sa sellest objektist mööda saab. Jutt käib ju ainult riskide maandamisest paremate rehvide näol. Enamasti sõidame ka suvel märjal asfaldil 100 km/h. Kes ikka 65-70 km/h seal jöristab. Aga tehke näiteks proovi vanade juustudega. "SUUREPÄRANE" koht on selleks näiteks Tartu mnt ja Peterburi tee ristmik - tulete silla alt läbi ja keerad Mustamäe poole (niiöeda Statoili kurv). Kurv on seal välja poole vist veidike kaldu. OIOIOI kui libe seal on vihmaga ning juustudega. Ka praegu on mul tegelikult vanad ja kasutatud talvekad all, sest tulin Saksa ja siin ei tohi naeltega sõita mis mul Eestis olid. JUBE kui libedad nad märjal teel on. Minu võrr stardib esimesega märjal asfaldil nii et EPS välja lülitades rehvid põleksid. See ei ole normaalne ju. Linnas ei saa kiiret sõitu harrastada, sest ma libisen kurvist lihtsalt välja.

Ma arvan, et ma ei pane mööda kui ütlen, et uute Nangkangidega on ohutm liigelda kui vanage GoodYearidega. Ja kui kogukulu ka veel sama on!!!!

Hents - sinu poindist saan ma aru ja samas ka mitte. Kui X millimeetrit "põletamist" maksab uuel ja juustul TÄPSELT sama palju, siis isiklikult põletaks ikka uusi Smile Tõesti kui sa 100 krooniga neid saad siis muidugi.
Enda pillil tean, et vahet pole mida ma sinna ostan ikka kulub ta suht kähku ära - aga no kulunud rehviga on tõsiselt OHTLIK võimsama tagaveoga sõita.

Üldiselt ma arvan, et inimene on oma harjumuse ohver. Mõni lihtsalt on harjunud kevadel kummiboksist läbi minema ja leppima sellega mis antud hetkel hunnikus vedelevad. Ei viitsi lihtsalt otsida ja kolada, et kust saaks uue rehvi aga soodsalt. Teatud annus on muidugi ka röövellikkudel rehvihindadel Eestis mis inimesed ära on hirmutanud.
Vasta
#22
Mind tabas vähe teistlaadi üllatus sügisel rattaid vahetades (justnimelt rattaid- veljed koos kummidega, ei mingit peale-mahat)- balansseerimine ja vahetus läkisd 700.- Icon_eek
Jube kirves minuarust. Tavaline putka, see sütiste teel.
Ei pea end küll suureks ihnuriks, a seekord küürutan vist ise Smile
Vasta
#23
Uus asi on tõesti midagi muud kui korra uus olnud asi. Ei vaidle vastu.

Eks ta ole paljuski finantsis kinni. Miks ma üldse aretan oma autosid, ostaks kohe uue Bentley vms. Paraku pole võimalust.

Üldiselt ma ei hoia kokku sealt, kus minu või kellegi teise tervis kannatada saaks.

Kui võtta nüüd rehvid, siis mina ostan tavaliselt kasutatud rehvid just nimelt kutsikale 500-700.- tükk. See on siis vähemalt 5-6mm mustriga ja tavaliselt eelmise aasta mudel, parimate testitulemustega rehv.

Kui võtta nüüd 2tk hind (esimesed ei kulu nii kiirelt) - 2x 600 = 1200.-
Uued - 2x 2300 = 4600.-

Ma olen täheldanud, et ca 2mm mustrit kulub väga kiirelt uuel rehvil, siis olengi samas staadiumis. Paari nädalaga olen kulutanud 2mm mustrit = 3400.-

Ja kui nüüd mõelda, mis kulub uue rehvi tegemiseks....see juba muidugi teine teema.

Mis ma tahan öelda, et minu jaoks pole absoluutselt vahet, kas rehv on 8mm mustriga või 6mm mustriga, kui ma ta ostan. Raja peal ei paraneks aeg ilmselt ka 0.1 sekundit mitte. Mis me siis tänavast räägime. Pidamise probleeme pole iial täheldanud kasutatud rehvi tõttu.
Vasta
#24
hents99 Kirjutas:Eks ta ole paljuski finantsis kinni.
ja nii ongi, mäletan hästi kuidas 10-15a tagasi oli uus rehv täiesti kättesaamatu unistus, ostsin oma c123'le veljed kus olid 4-5mm mustriga bridgestone kummid, vot see oli tase, nagu liimitud tee peale. bentsu sai ka võetud 25-50kr eest ja sõita sai stx. Smile

tänapäeval on enamusele hinnad juba vastuvõetavad (kuna palgatase on tõusnud vähemalt 6-7x) ja 10a pärast ei mõtle enam keegi pruugitud rämpsule (nagu tehakse seda juba praegu arenenud riikides kust prügikonteinerid siia saabuvad Smile ).
Vasta
#25
marek Kirjutas:
voodoo Kirjutas:Pikema arutamiseta ma pakuks, et lihtsalt vahe on ühekordses väljakäidavas summas: kui tegelane tuleb iga kuu ots-otsaga kokku ja tal on valida näiteks 5mm mustriga rehvid 1500kr jooks või jooks 8mm'se mustriga rehve 4500 kr eest, siis langetab ta tõenäoliselt otsuse esimese variandi kasuks.
marek Kirjutas:195/65R15 - 744kr/tk - 2976kr jooks...
http://www.automaailm.ee/index.php?lang=...uct_id=138
uutega saab ka paigalduse tasuta reeglina, seega kasutatud jooksule pane 400-500 veel otsa.

imre16 Kirjutas:Olgu rehvidega kuidas on, aga kummid on mõeldud ikkagi uuena ostmiseks ja ühekordseks kasutamiseks.
kui kondoome võib kummiks kutsuda siis võib ka rehve. uuena tuleks ka rehve osta! mujal maailmas välja praagitud pask on meil okei kasutada?

sa laskud detailidesse praegu. see oli suvaline näide, 3k võib vabalt olla vahe kasutatud ja uutel rehvidel...
Vasta
#26
marek Kirjutas:
hents99 Kirjutas:Eks ta ole paljuski finantsis kinni.
ja nii ongi, mäletan hästi kuidas 10-15a tagasi oli uus rehv täiesti kättesaamatu unistus, ostsin oma c123'le veljed kus olid 4-5mm mustriga bridgestone kummid, vot see oli tase, nagu liimitud tee peale. bentsu sai ka võetud 25-50kr eest ja sõita sai stx. Smile


Justnimelt, ja kindlasti on ka praegu inimesi, kes ostavad kasutatud rehve ja 50.- eest benssu... Seega ei saa kohe kasutatud rehvi ostjat mõrvariks tembeldada, ju mõnel ka põhjus on Smile
Muuseas, ka mul oli (on) c123, mis kasutatud rehvi ja tilgakese bensiiniga sõitis Smile
Olid ajad...
Praegu ostan 100 eest penssu ja sõidan ikka uue rehviga (kuigi, kui nüüd mõtlema hakata, on uus rehv uus täpselt nii kaua, kui temaga sõidetud pole)
Vasta
#27
rauntz Kirjutas:Praegu ostan 100 eest penssu ja sõidan ikka uue rehviga
õnneks on linnas igal nurgal bensujaam...Badgrin
Vasta
#28
marek Kirjutas:
rauntz Kirjutas:Praegu ostan 100 eest penssu ja sõidan ikka uue rehviga
õnneks on linnas igal nurgal bensujaam...Badgrin

Tõsi Nod
Vasta
#29
Noh, ega ei peagi ju kaugele kohe sõitama... Ja tõsi ta on, et 7 liitriga sõidab ka maa piirkonnas ühest bensukast teise, seda isegi keskmisest suurema januga masinaga...
Vasta
#30
Siin mõni aeg tagasi oli juttu nendest uutest masinatest ja eluolust. Näide selline, kus mingi kõva jõmm tankis oma tutikat "seitsmest bemmi", vaatas üleoleva pilguga vana E30 MK-motorspordi bemmi(mille tehnika hind on ca veerand uuest seismesest), tuli bensukasse arvet tasuma, muidugi järjekorras trügis ette - ostis kabanossi ja 100-krooni eest bensiini. Vist ei hakanud kõva häälega naerma.... Samas E30 bemmi sai 98-oktaanisega päris silmini tangitud ja kabanossi näriv "põmmpea" vaatas imelikult, et "ronti" tangiti rohkema eest kui tema tutikat seitsmest.

Mis seal ikka. Põmmpea selgelt omab (tegelikult küll pank) kallist tillipikendamise autot, millesse ei jõua bensiinigi osta. Way to go... võõraste sulgedega mina end ei ehi.

Pole küll otseselt rehvidega seotud, aga midagi sarnast võiks võrdluseks tuua.


Ma rõhutan veelkord seda, et isegi kui mul on raha, et osta tutikad rehvid, millel on 2mm rohkem mustrit ca 3000 rohkema krooni eest, siis ma ei teeks seda. See ei anna mulle mitte mingisugustki eelist vähekasutatud rehvide ees. Ei pidamist ega tillipikendust.

Ma ei tilguta bensiini 50-krooni kaupa, ma pole nii rott nagu mu autost esmapilgul tundub. Ma lihtsalt ei näe vajadust, miks ma peaksin tühja kohta nii palju raha matma.

Kui ma ei teeni kuus üle 20k, siis mille kuradi pärast ma peaksin oma p***e lõhki rabama mingite 2mm sügavama mustriga rehvide pärast.
Vasta
#31
Kah omamoodi õige vaatenurk...
Vasta
#32
Igihaljas teema. Kas uus või VÄHEkasutatud asi...Icon_rolleyes

Uus on uus, siin ei vaidle ma mitte vastu. Iseasi, kui palju keegi selle hingerahu eest välja käima nõus on. Mina näiteks mitte eriti palju. Eusa_snooty Mistõttu oma igapäevaauto all on uued ainult talverehvid, suvel pöörleb see, millel on mustrit ja pidamist.

Tegelikult pean oma sõnu söömaIcon_redface, SELli alla olen ainult uusi rehve ostnud. Aga see pole ka minu igapäevaauto.Eusa_whistle

Ma saan aru neist, kes väidavad, et ainult uus rehv on hea. Aga ma ei saa neist inimestest aru, kes sõidavad oma kunagise uue jooksu siledaks. Mis vahet seal on, kas selle rehvijooksu oled ise siledaks sõitnud või on seda teinud keegi Walther või Hans de Joop kusagil Euroopas? Ühtviisi kulunud on rehv ikka ja ühtviisi sant on pidamine märjal teel.

Ma saan aru ka neist, kelle eelarve ei luba uut rehvi osta, aga liikuda on vaja. Seni, kuni seda suhtumist viljeldakse liikuriga, mille turuhind on alla Eesti keskmise palga. Kui pappi ikka pole, siis pole ja oma metsatalust Kükametsa poodi sõidaksin ilmselt ka ise sellega, mis õhku peab ja on piisavalt ümmargune, et ringi käia. Mis vahet seal on, mis oma viimaseid kilomeetreid metsateel vaaruva fordi või opelirisu all on?
Senikaua, kuni see risu püsib eemal maanteedest!

Kui samasugust jura ajab aga poolemillise liisingvankri omanik, siis ei saa seda küll nimetada millekski muuks, kui hämamiseks. Väike näide: keegi mainis varem jooksu naastrehvide hinnaks 11+ kEEK. Mina pole kunagi üle 6 kiloeegu välja käinud. Väga lihtsal põhjusel: mu autodel pole eksootilist rehvimõõtu. Laialtlevinud mõt on alati odavam (ning valik suurem). Kui aga oma autole on vaja alla osta maksimaalselt suured veljed ning sinna peale otsitakse eksootilist mõõtu rehvi, siis võib küll rehvijooksu hind minna huvitavaks...Retard

Tõsi ta on, et kasutatud rehvide müüjad (pean siin silmas poole oma mustrisügavusest kaotanud sõõre) on oma kauba ikka rämedalt üles hinnanud. Ma ei protesti, kui 6 mm sügavuse mustriga aastavanuse rehvi (te ikka teate, et rehvi valmistamise aeg on rehvile märgitud?) eest võetakse pool kuni kolmveerand uue hinnast. Aga küsida kümne aasta vanuse ja vaid 3 mm mustrit omava rehvi eest pool uue rehvi hinnast on ilmselge lollide nöörimine. Ehk rehvimüüja teadlikult üritab lollilt raha välja pumbata. Ja nagu eelpool maniti, siis suhtumise alusel neid lolle ka leidub...

Tööautoga olen saanud uurida kahe rehvijooksu käitumist uuest utiliseerimiseni. Tähelepanekud on siis tehtud klonkswaagen passatiga. Tavalne kodumaine liiklus, ilma ekstreemsõiduta.

Vredesteini T-Trac oli super, kuni muster kulus 3 mm-ni. Siis muutusid vihmaga ikka VÄGA libedaks. Ning KOHUTAVALT lärmakaks. Muutus toimus äkki, ütleksin, et lausa kuu aja jooksul. Kõige vastikum oli see, et pidamine kadus äkki - ei mingit ebakindlat sõitu enne, mis oleks hoiatanud liigsuurest kiirusest antud teeolude tarvis.

Daytona rehvid olid sujuvamad, kuid ka need kaotasid kulumismärgini jõudes igasuguse pidamise märjal teel. Tõsi, muutus oli sujuv ja pidamise kadumisest märjal teel hoiatas rehv ette. Ning huvitaval kombel muutusid rehvid suisa vaiksemaks kuludes...

Nüüd on Wanlid. Esimene suvi on sõidetud. Pidamine on harju keskmine, müratase kõrgevõitu. Ütleks, et Daytonid oma viimastel päevadel olid vaiksemad, kui Wanlid uuena.Eusa_doh Aga loomkatse jätkub, ilmselt algab selleaastane katseperiood nädala pärast...Unibrow
Vasta
#33
v6sa Kirjutas:(te ikka teate, et rehvi valmistamise aeg on rehvile märgitud?)
kes veel ei teand, siis tuleks seda kindlasti jälgida!

paremal all, 15. nädal 2007:
[Pilt: 8732b6e9bee9.jpg]

ja mida ei tohikis kindlasti osta, on lõigatud mustriga rehv:
[Pilt: 8a5309c3b121.jpg]
Vasta
#34
allan1 Kirjutas:Ma olen hetkel paraja dilemma ees - Camskillist saaks tellida 5 k eest tutikad Falkenid (Sport rehv), samas kauplesin 5mm jäägiga bridgestoned 2.5 K eest.

Mure on selle camberiga (ratta kaldega), suveveljega ei anna seda otsemaks ka sättida.
Selle tulemusena kulub rehvi sisemine äär päris hullusti, just esimestel, sest seal on madaldus ca 10 cm.
Kahju on uut rehvi niimoodi rikkuda, samas uus on ikka uus.
Ise just kardan seda et 3000 km pärast on seespoolt niidid väljas aga väljast nagu tutikad.

Viimati panin alla 6mm jäägiga rehvid millel olid 5 kuuga (ca 3000 km)seespoolt niidid väljas.
Kui uued rehvid peavad 2 hooaega siis isegi tasuks uued võtta vist.

Siiani on parim kogemus Bridgestone potenzaga, dunlop sport  jäi kõvasti alla, nii kulumise kui pidamise poolest. Samas tutikas Bridgestone on ca 3K tükk ka, seda kindalsti uuest peast alla ei raatsiks panna. Kasutatud saab 2,5 K

lase mõni mm jooksu kokku panna,peaks ka aitama.
Vasta
#35
hents99 Kirjutas:Siin mõni aeg tagasi oli juttu nendest uutest masinatest ja eluolust. Näide selline, kus mingi kõva jõmm tankis oma tutikat "seitsmest bemmi", vaatas üleoleva pilguga vana E30 MK-motorspordi bemmi(mille tehnika hind on ca veerand uuest seismesest), tuli bensukasse arvet tasuma, muidugi järjekorras trügis ette - ostis kabanossi ja 100-krooni eest bensiini. Vist ei hakanud kõva häälega naerma.... Samas E30 bemmi sai 98-oktaanisega päris silmini tangitud ja kabanossi näriv "põmmpea" vaatas imelikult, et "ronti" tangiti rohkema eest kui tema tutikat seitsmest.

Mis seal ikka. Põmmpea selgelt omab (tegelikult küll pank) kallist tillipikendamise autot, millesse ei jõua bensiinigi osta. Way to go... võõraste sulgedega mina end ei ehi.

Pole küll otseselt rehvidega seotud, aga midagi sarnast võiks võrdluseks tuua.


Ma rõhutan veelkord seda, et isegi kui mul on raha, et osta tutikad rehvid, millel on 2mm rohkem mustrit ca 3000 rohkema krooni eest, siis ma ei teeks seda. See ei anna mulle mitte mingisugustki eelist vähekasutatud rehvide ees. Ei pidamist ega tillipikendust.

Ma ei tilguta bensiini 50-krooni kaupa, ma pole nii rott nagu mu autost esmapilgul tundub. Ma lihtsalt ei näe vajadust, miks ma peaksin tühja kohta nii palju raha matma.

Kui ma ei teeni kuus üle 20k, siis mille kuradi pärast ma peaksin oma p***e lõhki rabama mingite 2mm sügavama mustriga rehvide pärast.

Seda jääb nüüdse majanduskriisi taustal vast vähemaks Unibrow
See autode järgi arvustamine ja eelarvamused selle suhtes, milline inimene on roolis, vastavas autos, on tegelikult üldse täiesti haige. Kunagi ammu, kui esimest autot valisin, soovisin ka E30 bemmi- lihtsalt juba selle pärast, et pidasin seda heaks autoks ja mul oli savi täiesti, mida keegi peaks arvama selle auto kohta. Olid ajad, olid majad.

Aga rehvide kohapealt olen seisukohal, et uus rehv kindlasti viimasepeal- ei ole mingi plastik. Kuid kui tuleb kätte see hetk, mil on vaja rehvid soetada ning koju on vaja midagi tähtsat osta, siis ma ei mõtle hetke ka kasutatud rehvide ostmise kasuks.
Vasta
#36
see on umbes samasugune jutt praegu siin, et miks te ei osta omale tutikat mersut, vaid sõidate vanadega. uued on palju mugavamad ja ohutumad. miks osta endale 5 aasta jooksul 2 kasutatud mersut kui võiks osta ühe uue jne. ühe mehe vana on teise mehe uus ja kõik.
Vasta
#37
marek Kirjutas:ja mida ei tohikis kindlasti osta, on lõigatud mustriga rehv:

Et parem juba slick osta ja ise muster sisse lõigata. Nii on kõige kindlam Icon_biggrin
Vasta
#38
Midagi sarnast jah Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne