Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
250DT vs 300DT
#1
Sihuke dilemma siis. Kuna endal kogemust pole, uuriks targemate käest.

Täpsustuseks siis niipalju, et huvitab 5- ja 6-silindrilise turbodiiselmootori võrdlemine. Turbota mootori vastu on huvi jahedam, kuid ka selline info võib kellegile kasulikuks osutuda, seetõttu olge lahked :help:

Mind huvitab just see lisakW ja eelkõige lisaNm tegelik mõju. Loomulikult on kolmene särtsakam ja sitkem (kui turbomootori kohta nii öelda üldse saab). Aga kas tegelikult ka keegi on saanud proovida mõlemat ja oskab ehk võrrelda? Tehnilistest faktidest enam huvitab mind just see "tagumikutunne"...

Tehniline vastupidavus on neil ilmselt võrdne.
Kütusekulus peaks olema pisike eelis kahepoolese kasuks.
Pihusteid ja hõõgküünlaid on kahepoolsel vähem:cool_rsvd:
Kolmene on raskem - rikub kaalujaotust.
Kolmene on võimsam - vähem piinamist käru ees ja muretumad möödasõidud.
Kuuesilindrilise mootori käik on ühtlasem.

Veel midagi?

:question:
Vasta
#2
rida viie suur häda on, et kõrgsuve pumbad ei pea vastu . . . hakkavad lonkama ja vahele jätma.

3,0 td on nagu vastupidava . . . kuid eks alati ole erandeid ka 2,5 mootori seas.
Vasta
#3
Seoses turbo tööpõhimõtte ja iseärasustega pean seda vidinat oma sõitude iseloomu juures suht kiirestiriknevaks osaks auto küljes ja miskit issanda püssi oleks diislist raske tahta, siis autot ostes otsustasin vabalthingava kasuks. Põhjenduseks siis selle kiirestiriknevuse kohta, et turbo normaalpöörded peaksid jääma kuskile 20000-30000 pöörde kanti ja enamikel turboautodel on soovitus enne mootori väljasuretamist seda miski 5-10 minutit tühikäigul käia lasta. See võimaldab turbol nö rahuneda - temperatuur langeb aeglaselt ja pöörded jäävad väiksemaks. Nimelt ei ole sellele rauakolakale hea, kui ta aetakse 800 kraadini kuumaks ja siis jäetakse kohe välisõhu temperatuurile jahtuma. Samuti ei mõju talle ka hästi, kui miski 20000 pöörde juures ühtäkki mootori suretamisega surveõlitus ära võetakse.

Arvamus on isiklik ja ei väljenda tööandja seisukohti :biggrin:
Andres 5169200
MB E300T DIESEL -94

www.andresreisid.ee
Vasta
#4
kes on tööandja ja miks neid pöördeid nõnna palju on Big Grin
...
Vasta
#5
Andres Kirjutas:kes on tööandja ja miks neid pöördeid nõnna palju on Big Grin

Need on turbo mitte mootori pöörded.
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Vasta
#6
Olen nõus, et turbo on kiirestiriknev kaup. Samas tõstab see oluliselt mootori kasutegurit ja muudab selle iseloomu mulle "meeldivamaks". Ja 30 000 on pigem alumine tööpöörete piir. Originaalturbo on üsna pisike ja seetõttu pöörleb kiiresti. Ei imestaks, kui 50 krpm ära tuleb...

Aga ikkagi: kas seegi on äkki mõlemat omanud või kasutanud nii, et oskaks võrrelda?

Põtrade foorumist on välja koorunud, et automaatkastiga võtavad mõlemad suhteliselt samas koguses kütust (kolmene mingid 0,2 l/100 km rohkem)... Selle valguses oleks kolmene ju "meeldivam" - mõningane võimsusvaru kulub alati ära:evil: Kütust saab raha eest ikka...

Julgemini, härrased ja prouased!

Edit: kirjavigad...
Vasta
#7
OT aga kus selline turbode hirm tuleb, et kindlasti läheb kohe katki nje.
varem oli sama paanika automaat kastide ümber, nüüd hakkab maha rahunema. Kui masin on milli läbi kimanud siis enamus asju õhtal turbo kaasa arvatud. Õigel ajal õiget õli ja probleeme pole. Pole veel ühtegi autot lasknud sõidust tulles veerand tundi tiksuda, käib niipalju kui paika manööverdamiseks kulub ja kõik. Turbod siiani elusad.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
Turbode hirm tuleb kasutajate lollusest... Ägeda andmise ja odava õliga saab turbost kiiresti jagu...

Aga see on muidugi õige, et vabalthingav diiselmootor on igiliikur. Õhtale saab seda vast ainult mahladeta sõites... Kui puid langetada, siis kipub ka katki ära minema.

Turbot ma ei karda ega ka ülista. Aga minu järgmine peaks (võib-olla ei leia sobivat, kes teab) ikkagi turboga olema, ilma on natuke nutune - noore mehe asi, vahel koju naise kaissu kiire :biggergrin:

Vasta
#9
niisiis, ma omanud igasugu diiselmootoritega 124-sid nii kepi- kui autkastidega (diisleid just sellepärast, et sõitmist päevast päeva rohkem kui arvata oskaksite) ning minu kiitussõnad ainult 6-silindrilistele. 108 kW 3,0 turbokaid omanud 3 tk + posu tavakolmeseid ning kõik nad hagu ja orjust saanud minu talla all nii suviste kuumadega kui talvel käreda pakasega läbi hangede. Pole jahutanud ei sõidust tulles, ega soojendanud ennem sõitu minekutki korralikult, kuna pole selleks tavaliselt aega :biggergrin: Ja no tõesti tõesti...hämmastav kui "tank" on MB R6 disla, mis jääb alati mu eelistuseks 4 ja 5-silkuste ette. Minu kogemuste näol on vastupidavuselt ka turbod 5+

Minekult on R6 108kW turbiin vägagi asjalik arvestades nende vanakooli tehnikat + aut.kast (ainult autumaadiga toodetigi), kui trehvab kobeda mootoriga eksemplar siis 10-11sek 100-ni kiirendus pole küsimus ning maantee-sirgel 200 kellale vajutada samuti mitte (korduvalt omal nahal kogetud). Vabalthingavad ikke löögile ei saa ütleme nii :wink: kui siis 100kW R6 124 facelifti tavadislad manuaalkastiga, mis liiguvad ka küllaltki "ebatraktorlikult". Proovi kindlasti 300-seid ja olen kindel et ei taha enam 200-seid :bigsmile:
setud sõitsid seciga
Vasta
#10
Väike update kah teemasse.

Never say never - saigi endale just vabalthingeldav 5-pauk hangitud.

Esmamuljed kahenädalasest kasutamisest: uimane. Aga ökonoomne: kliima, automaat ja reibas sõidustiil, linn/maantee 30/70 - kütusekulu 8l/100:biggergrin:

Kui mootor korda teha, saaks ilmselt odavamaltki. Ning kindlasti kaoks liiter, kui ei kipuks piirkiirusel sõitma ning lüliks kliima välja.

Käru veel vedada pole proovinud. Ise natuke kahtlen, kas 66 kW ikka liigutab rohkem, kui kaht tonni... Samas: kunagi sai 1,3 Talbotiga ~600 kg küttepuid Tartusse veetud ja polnud kah häda midagi.

Aga kahetonnise maasturi sikutas käima ilma mingite emotsioonideta... Just nimelt emotsioonideta - enne mind oli asja kallal olnud esiveoline ja suitsu ning jälgi oli üksjagu maha jäänud. MB lihtsalt tõmbas külma rahuga monstrumi liikvele ja edasi tegi inerts juba oma...:cool_rsvd:

Ridakuus oleks ikka ilusama ja ühtlasema käiguga: see 5-pauk on ikka sihukese "puuduliku" käiguga...

Loomkatse jätkub.
Vasta
#11
Tsitaat:Ise natuke kahtlen, kas 66 kW ikka liigutab rohkem, kui kaht tonni...
Vabalt, kui sul sinna sisse arvestatud juba auto kaal mitte aint 2t käru.Ma oma 55kw sain edukalt hakkama, kuigi arvasin et auto ei suuda selle raskuse all ültse liikuda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne