MB w124 300D '87 kesklukk ei toimi - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: MB w124 300D '87 kesklukk ei toimi (/showthread.php?tid=9869) |
MB w124 300D '87 kesklukk ei toimi - clm - 15-09-2008 Kopeerin siia ka teksti teisest teemast, kuna probleemi olemuselt sobib see elektroonika alla. Häda siis selles, et kesklukk ei tööta MB'l mis soetasin mõni aeg tagasi. Alustan algusest nii nagu ise tegin. Esiteks tahtsin välja uurida kas vaakumpump üldse töötab. Ühendasin juhtmetega pistiku otsad otse aku peale. Viskas sädet, seega oli midagi lühises. Siis kiskusin ta osakesteks laiali. Kuni moori endani välja. Ühendasin siis ainult mootori otse aku peale. Ikka viskas sädet. Selge. Kakkusin mootori molekulideks. Sees vigu ei paistnud olema. Sai kõik ära puhastatud ja ilusti kokku tagasi. Proov - töötab. Ju oli siis mootoris mingi kala esialgu. Igatahes sain mootori ringi käima. Nüüd jootsin selle elektroonikaosa mootori juhtmetele uuesti külge. Jällegi katsetus. Otse aku külge kogu see kompott. Niisama ei teinud midagi (mis peaksi õige olema). Seal sees on kaks väikest releed Lülitasin neid siis näpuga. Ühega hakkas mootor tööle. Seda kas ta ka teisega peaks hakkama ma ei tea. Aga loogika ütles mulle, et nii peakski asi toimima. Kesklukku peale pannes antakse sellele releele pinge, mis siis paneb tööle mootori, mis omakorda teeb siis vajaliku töö (tekitab vaakumi). Ok, asja veel karpi ei toppinud. Proovime kas taga istme all oleva pistiku otsas ka asi toimib. Vastus aga - EI. Näpuga releed lülitades või uksi lukku keerates ei toimi midagi. Mõõtsin siis pinget seal pistikus. üle 11.2V ei näitand. Kui pumbasüsteem järgi ühendada, siis näitas ainult 3V - 7V. Ehk siis kõikus see asi. Siin saab minu elektrikuharidus otsa. Olemas on küll mingisugune elektriskeem keskluku süsteemi jaoks, kuid ma ei tea mõne asja asukohta mis skeemil on. SKEEM Seletus: 1. Battery 2. Ignition switch 6. Fuse box (Kas üldises kaitsmeplokis ? Tähised FA ja FC ?? Muidu plokis tähed ja numbrid) 96. Supply pump 95. Special equipment connector block (misasi see on ja kus see asub ??) 97. LH Front door actuator 98. Luggage compartment actuator 99. RG Front door actuator 100. Warning buzzer switch Üritasin kaitsmeplokist leida selliste tähistega asju. Ja kus asub see ühendusplokk (nr 95.) ? Testriga mõõtes oli pumba juures oleval kolme juhtmega pistikul (skeemil parempoolsed 213) kõigis juhtmetes ka pinge 8V - 11V. Vasakpoolne 321 on siis peajuhe suure pistikuga. Skeemi järgi läheb pumpa kokku 6 juhet. Tegelt on viis. See 0.75sw/ge puudub. Siinkohal ongi minu mõistus veaotsingul otsas. Miks ei tule pumba juurde piisav pinge (aku pealt mõõtes on pinge 12.5V) ning miks langeb pumbasüsteemi järgi ühendamisel seal ühendusklemmidel 3V'ni. (Kõikus see number 3-7V vahepeal). Kes aru sai kogu sellest jutust ja oskab aidata, siis kõik vastused oodatud. Ei taha veel elektriku kätte viia, esialgu DIY. RE: MB w124 300D '87 kesklukk ei toimi - hannes_s - 16-09-2008 proovi kuskilt kellegi töötav vaakumpump sebida et korraks proovida, siis selge, et kas pumba või muu juhtmestiku viga RE: MB w124 300D '87 kesklukk ei toimi - Nustu826 - 16-09-2008 ühenda vaakumpumba asemel proovilamp ntx 21w pirn pumba ahelasse ja mõõda siis pinget. pakun siiski, et kusagil lihtsalt kehv ühendus. klemmid kuskil pistikus oksüdeerunud vms. et kui tarbimist pole siis ping ok, aga kui tarbija järgi, siis tõmbab pinge maha, sest kuskilt ei pääse vool edasi. massi poolt saad proovida proovilampi otse keresse ühendades. |