MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid (/showthread.php?tid=9826) |
MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 11-09-2008 Tere. Uus tulija siin. Sai soetatud esimene MB endale. '87a. 300D automaat. Kuna kuskilt eriti service manuale ei leida, siis masina tundmaõppimiseks vaja teiste laevajuhtide abi. 3'ne diisel on muidu suht mõnus, kuid suitseb veidi. Küttefiltrid said vahetatud. Õhufilter väga hirmus polnud veel. Abi vajaks päris mitme küsimusega. 1. Sellel aparaadil reguleeritavaid klappe pole vms ? Ehk kui midagi klõbiseb, siis detailide vahetusega loota, et saab korda. 2. Alguses rool vibreeris päris tublisti. Tuli välja, et parem esimene piduriketas oli kõver. Sai siis ära vahetatud. Samuti ka mõlemad tagumised ning käsipiduriklotsid. Nüüd pidurdab sujuvalt, kuid väike värin on ikka sees kui rool lahti lasta. Käed roolil pole tunda enam (algul oli päris hull asi). Mis häirib on see, et masin kisub paremale. Enne ketaste vahetust kiskus veel rohkem, kuid see probleem jäi. Milles võib jama olla ? Kuna all on mingid vanad ja kulunud rehvid, siis ehk balanseerimata ? Tähelepanekuks see, et vasakpoolsed rooliotsad on vahetatud (mõne eelmise omaniku poolt) Parempoolseid pole puudutud. Samas parem ketas oli kõver. Millele sellised tunnusmärgid viitavad ? Sillaregull aitaks ? Tahaks võimalikult odavalt probleemi lahendatud saada, ehk siis leida õige põhjus kohe üles. 3. Kesklukk ei toimi. Ehk siis see vaakumpump tagaistme all ei anna mingit effekti. Juhipoolse ukse sees olevasse lukustussüsteemi pistikusse testriga mõõtes mingit pinget ei tulnud. Taga pumba juures olid mingid kahtlased numbrid. Millest peaks seda probleemi otsima hakkama ? Oleks selle mudeli kohta mingi skeem v õpetus, siis ehk teaks mida üldse otsida. 4. Lihtne küsimus. Kuidas "kellade" plokk armatuurist välja käib ? Üritasin niisama tõmmata, ei tahtnud nagu tulla. Mingid kinnitused kuskil ? Odomeeter ei funksi ning süüte sisse keerates ei lähe väga paljud näidikud üldse põlema. Huvitab, kas seal üldse pirn on sees või on kuskilt midagi välja tõmmatud. Tulukestest süttib vaid käsipidur(kui on peal), laadimise tuluke (aku), abs ja eelsüüde. Kõik muu on "tumm". OK. Esialgu aitab. Neid asju on muidugi veel, mida kõike teada tahaks, kuid ei hakka korraga üle pingutama. Tundub veidi õnnetu isend esialgu. Kuid mis meele rõõmsaks teeb on see, et kerel on roostet nii umbes 5cm jagu. All tungraua kohtade juures ja veidi avastasin ka tagumiste tulede kõrvalt pagasnikust seespoolt. Ülejäänud aga oleks nagu eile tehasest välja veerenud. Ehk siis, kui veermik korda saab ja mootor ka ilusti toimima (kui just rõngaid vahetama ei pea hakkama), peaks olema väga tore pill. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Wiha - 11-09-2008 clm Kirjutas:Tere. Tere tere vastan siis oma kogemustest, kuna sõidan sama pilliga...... 1. Klappe reguleerida ei anna...hüdrotõukurid... ainult vahetus.... 2. piduritest niipalju et... kas ostsid ketta lammarist või uue? kui lammarist siis võib ka see kõver olla.... kui kettal paksust veel on siis lase mõnel treialil üle treida... aga usu kui uued osta on endal muret vähem.... kakkumise kohapealt... suport või klotsid võivad kinni olla ja ei rakenda täit jõudu pidurdamisel....suporti kolbe peab saama näpga sisse lükata....ja klotsid peavad ilusti liikuma.... 3. Kas vaakumpumbale pinge jõab? Proovi otse vaakumpumbale 12V anda....kui töötab ja juhipoolset uksenuppu vajutades uksed sulguvad siis otsi viga juhtmetest.... kui ei siis vaakumpump õhtal... või siis kui pump töötab ja uksed ei sulgu....kuskilt vaakum voolik(ud) lahti.... ei jõua kinni imeda...ja muidugi ei tee paha kaitsmeid kontrollida.... 4.kellade plokk käib tõmmates välja... kruve pole... süüte sissekeeramisel peaksid peaaegu kõik lambid all reas süttima poole võimsusega...mootori käivitumisel kustuvad....vbl midagi peetis ja eelmine omanik pirnid välja keeranud.... jõudu tööle.... RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 11-09-2008 Tänud vastamast. Kettad said ikka uued. Klotsid on ka kõik uued terve ring. Vasakpoolse esimese ketta jätsin vahetamata, kuna sellel oli veel paksust tublisti ja korralik. Supportid töötavad. Pidurid iseenesest nüüd töötavad täiesti normaalselt. Pidurdavad sujuvalt. Kuid ilma pidurdamatagi rool veidi vibreerib ja kisub paremale. Proovisin paar päeva tagasi pumba pealt (õigemini juhtmetest mis pumbale lähevad) pinget mõõta. Näitas seal hahtlaseid numbreid. Algul oli 2V ja siis hakkas tasapisi tõusma.. kuni 8V ootasin vist. Proovin ka otse pumbale voolu anda, ehk teeb häält. Kui kõvasti kellade plokki kiskuma peab ? Kas ta tuleb kogu selle kupatusega välja või ainult see nö klaasi osa ? Ma üritasin päris tugevasti tõmmata, ei tahtnud tulla. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - margus - 11-09-2008 No ma ei tea, mul tuleb see kellade plokk suht kergesti ära, aga proovi äärtest mingi kruvikeeraja vms asjaga ja ära tuleb kogu kupatus, mitte ainult klaas. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - w124 - 11-09-2008 Clm, lase enne spidoka tross ka käigukasti küljest lahti, kui välja hakkad spidoblokki kiskuma. Ja sinna serverisse ei saa jah enam ligi, kust ma soovitasin sul neid manuaale tõmmata. Aga ma üritan enda omad ise *.rar pakkida ja kuhugi üles lükata. Eks annan teada sulle siis kui valmis. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 12-09-2008 OK Tänud abistajatele. Kui homme ilm lubab, siis vaatan mis teha saan. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Nustu826 - 12-09-2008 kui sul sõidu ajal kisub paremale, siis mine lase sild üle kontrollida. kas on lõtke. kui ei siis sillastend lase ära teha kindlasti ka tagasild. vedamise koha pealt niipalju, et proovi kodusel teel: vaheta esimesed rattad omavahel ringi. kui pärast seda teisele pole kisub siis on viga esirehvis mis on saanud mõnest löökaugust läbi sõites haiget. ja sõidu ajal roolis olev vibra on tingitud rehvide tasakaalust väljas olemisest või mõnest rehvi kahjustusest või ka kõverast veljest. lase üle kontrollida. ja kelladeplokk käib jah lihtsalt tõmmates välja, aga spido tross võib teda kinni hoida küll. ise ka seda ei uskunud et tal mingeid kinnituskruve ei ole aga mul tuli täpselt samamoodi välja. mul küll oli rooli alune lahti ja sain tagantpoolt lükata. ettevaatust kruvikaga kangutamisel, võid armatuuri servad ja kelladeploki servad ära lõhkuda... RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - w124 - 12-09-2008 Nii, uploadisin siis neljaste jaoks manuale: http://fb.esnips.com/web/asset-MercedesBenz http://www.filefactory.com/file/a5a559/n/MBmanuals_rar RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 12-09-2008 Tänud. Sellel esimesel lingil olev pdf fail on mul juba olemas. Erinevad mudelid jne. 300D muidugi otseselt puudub, aga ega ta palju erinev pole. Eks vaatan mis nende sildade ja rehvidega teha. Veidi suurem ettevõtmine jne. Tänud igatahes. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 14-09-2008 Nii. Sai vahepeal tegeletud keskluku probleemiga. Hea oleks kui nüüd mõni elektrist teadev asjamees seda loeks. Alustan algusest nii nagu ise tegin. Esiteks tahtsin välja uurida kas vaakumpump üldse töötab. Ühendasin juhtmetega pistiku otsad otse aku peale. Viskas sädet, seega oli midagi lühises. Siis kiskusin ta osakesteks laiali. Kuni moori endani välja. Ühendasin siis ainult mootori otse aku peale. Ikka viskas sädet. Selge. Kakkusin mootori molekulideks. Sees vigu ei paistnud olema. Sai kõik ära puhastatud ja ilusti kokku tagasi. Proov - töötab. Ju oli siis mootoris mingi kala esialgu. Igatahes sain mootori ringi käima. Nüüd jootsin selle elektroonikaosa mootori juhtmetele uuesti külge. Jällegi katsetus. Otse aku külge kogu see kompott. Niisama ei teinud midagi (mis peaksi õige olema). Seal sees on kaks väikest releed Lülitasin neid siis näpuga. Ühega hakkas mootor tööle. Seda kas ta ka teisega peaks hakkama ma ei tea. Aga loogika ütles mulle, et nii peakski asi toimima. Kesklukku peale pannes antakse sellele releele pinge, mis siis paneb tööle mootori, mis omakorda teeb siis vajaliku töö (tekitab vaakumi). Ok, asja veel karpi ei toppinud. Proovime kas taga istme all oleva pistiku otsas ka asi toimib. Vastus aga - EI. Näpuga releed lülitades või uksi lukku keerates ei toimi midagi. Mõõtsin siis pinget seal pistikus. üle 11.2V ei näitand. Kui pumbasüsteem järgi ühendada, siis näitas ainult 3V - 7V. Ehk siis kõikus see asi. Siin saab minu elektrikuharidus otsa. Olemas on küll mingisugune elektriskeem keskluku süsteemi jaoks, kuid ma ei tea mõne asja asukohta mis skeemil on. SKEEM Seletus: 1. Battery 2. Ignition switch 6. Fuse box (Kas üldises kaitsmeplokis ? Tähised FA ja FC ?? Muidu plokis tähed ja numbrid) 96. Supply pump 95. Special equipment connector block (misasi see on ja kus see asub ??) 97. LH Front door actuator 98. Luggage compartment actuator 99. RG Front door actuator 100. Warning buzzer switch Üritasin kaitsmeplokist leida selliste tähistega asju. Ja kus asub see ühendusplokk (nr 95.) ? Testriga mõõtes oli pumba juures oleval kolme juhtmega pistikul (skeemil parempoolsed 213) kõigis juhtmetes ka pinge 8V - 11V. Vasakpoolne 321 on siis peajuhe suure pistikuga. Skeemi järgi läheb pumpa kokku 6 juhet. Tegelt on viis. See 0.75sw/ge puudub. Siinkohal ongi minu mõistus veaotsingul otsas. Miks ei tule pumba juurde piisav pinge (aku pealt mõõtes on pinge 12.5V) ning miks langeb pumbasüsteemi järgi ühendamisel seal ühendusklemmidel 3V'ni. (Kõikus see number 3-7V vahepeal). Kes aru sai kogu sellest jutust ja oskab aidata, siis kõik vastused oodatud. Ei taha veel elektriku kätte viia, esialgu DIY. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Nustu826 - 15-09-2008 kui pumba järgiühendamisel on pinge madal, siis ilmselt on kusagil kehv ühendus. kas massi või + poole peal. mõni pistik või kontakt oksüdeerunud. kui tarbimist pole on pinge kõrgem. proovilamp annab vast sellele kõikse paremini lahenduse. ntx 21w pirn mootori asemele panna ja vaadata kas ja kuidas põleb. kui ei põle normaalselt siis ongi kusagil kehv ühendus. massi poolt proovi otse vastu keret ja pistikust. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 14-10-2008 Tervitus. Vahepeal hakkas igav ja kakkusin salongi laiali. Ehk siis istmed välja, keskkonsool molekulideks ning lõpuks põhjakaitse välja, kuna see svamm seal all on läbimärg. Samas tegelesin ka keskluku probleemiga.Kaks päeva nokitsemist ja töötab. Esiteks oli üks juhtmete ühenduskoht oksüdeerunud, mis tuli ümber joota. Teiseks oli pumba elektroonikal üks rada katki. Jällegi jootekolb abiks. Kolmandaks oli ühes tagumises ukses olevas vaakumajamis olevas kummimembraanis nõelapea suurune auk See tähendab, et kui uksed lukku panna, siis ei jäänud pump seisma, sest see kumm lekkis. Silikoon sai asjaga hakkama. Ilmselt oli sealt kogu nali alguse saanud. Väike auk ei hoidnud süsteemi õhutihedana, tänu millele ei tekkinud pumbas piisavat survet/vaakumit, et pump seisma jääks, tänu millele põlesid pumba juures osad vajalikud asjad läbi jne. Juhtmete ühenduskoht oli selle märja põhjamati all, mis soodustas nende oksüdeerumist. Head meelt teeb muidugi see, et põhi on roostevaba Ei leidnud ühtegi serva ega äärt vms, mis vajaks lõikumist/keevitamist. Postituse eesmärk oli tegelt küsida, mis süsteemiga toimetavad tagumised peatoed ? Ees konsoolis on lüliti, kuid peatoed on ülemises asendis ja ei liigu kugugi. Kas toimivad ka läbi sellesama vaakumpumba ? Kas lülitist tõstab üles ja laseb alla, või teeb ainult ühte funktsiooni ? Nupule vajutades kostub tagant vaikne plõksatus ning mõne sekundi pärast uuesti. Pump samal ajal ei tööta. Kas mootori töötamine on oluline selle süsteemi jaoks ? Teine küsimus. Mismoodi saab põhjakatte alla väike pakk vahvleid ? LOL Ahjaa, üks asi vaevab veel peab. Kui väheke jõulisemalt gaasipedaali tallata kohapealt ära minnes asfaldil, siis tagadiffer teeb päris tublit raginat. Kruusateel võtab lihtsalt ratta ringi. Samuti ragises siis, kui pagassis oli ~300kg kaupa. Tol korral läksin tavaliselt ja rahulikult foori alt minema, kuid jällegi käis tubli ragin läbi. Samal ajal nö. vedu ratastel eriti järel ei ole. Kas see tähendab, et hambad viskavad üle diffris ? Või miskit muud On kellegi sellist probleemi veel olnud. Mis seal kõige suurema tõenäosusega kahjustada on saanud ? Või peabki ta nii tegema ? RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Lõoke - 14-10-2008 Tagumised peatoed peaksid ainult langema sellest nupust. Vahvlid kindlasti salakaup. Ei taha uskuda ,et differ ragiseb,pigem ikka veovõlli liigendid või mõni laager. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Wiha - 14-10-2008 tagumised peatoed langevad vaakumiga sellest nupust.... püsti pead ise tõstma... ja vaakumi saab mootoriotsas olevast vaakumpumbast ainult töötava mootoriga.... see mis seal vaikselt plõksub on elektriline klapp mis laseb vaakumi tagumistele peatugedele.... arvatavasti kuskilt peale klappi süsteem lekib.... st ei jõua peatugesid alla tõmmata... RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 14-10-2008 Ok. Arusaadav. Kuid tagantpoolt tulevate helide suhtes ei oska nagu midagi arvata. Muidu midagi niisama ei ragise. Kui oleks mõni laager, siis see teeks koguaeg häält. Ragisema (päris tugevasti kohe) hakkab just kuskil kõva pinna peal(asfalt) kohapealt kiirendades, kui ei jõua ratast ringi ajada. RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Nustu826 - 14-10-2008 pigem jah, ragisevad veovõlli liigendid. kontrolli ega mõni kaitsekumm katki ei ole. ja seda pead laskma kellelgi kuulata kõrvaga kumbalt poolt tuleb ragin kui ise kuskil parklas või platsil autoga ringiratast sõidad RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Karl - 14-10-2008 Hmm, vahvlid..... Kelle toodang ja kas säilivusaeg oli veel kehtiv? Sorry OT RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 14-10-2008 LOL. Säilivusaega polnud peal. Mingid soome omad vist. Väike pakk. Läbi ligunenud Tehases mõni mees salaja söönud töö ajal vist Millega keskkonsooli puitu/lakki selle peal läikima lüüa ? Mingi poleerimispastaga ? RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - Wiha - 15-10-2008 http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=9303 siin natuke lugemist puitliistudega seoses... äkki teemaalgataja avaldab sulle kuidas puitu lihvis poleeris vms.... RE: MB W124 300D '87 küsimused ja probleemid - clm - 12-03-2009 Esitulede reguleerimine toimub vaakumiga või elektriliselt ? Asi selles, et valgusvihk ei muutu, kui nupust reguleerida. Mingid voolikud tulede juures jooksevad. Imelik on see, et üks ühenduskoht on kolmeharuline, kuid ainult kaks voolikut seal küljes. Üks auk läheb eikuhugi. Tuled iseenesest üsna kehvad |