Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 (/showthread.php?tid=9)



Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 16-11-2005

Nii, võtsin siis natuke aega ja lisan tsipa infot selle masina kohta.

Autoks siis Mercedes-Benz 380 SEL

Mootor: 3,8 V8
Võimsus: 150 KW, 205 hobust
Keretüüp: Sedaan W126
Aastaarv: 1984 lõpp
Pikkus: 5014
Mass: 1608
Värvus: Smoke grey (helebeez hallika tooniga)
Lisavarustus:
1x el. iste, 2x soojendusega istmed, 4x elektrilised aknad, el. peegel, soojendusega peeglid, konditsioneer, elektriline katuseluuk, airbag, turvavööde eelpingutid, ABS pidurid, esitulede pesurid, esitulede kojamehed, puitdekoor -pähklijuur, valuveljed 15" MB originaal, el. antenn(hetkel rihm maas), püsikiirusehoidja, käetugi esiistmel ja ka tagaistmel, 4x peatoed, CD stereo (Sony Xlode MP3/CD)

Muu informatsoon:
Tegu siis pikendatud kerega, sellest siis SEL, mis tähendab seda, et tagumine iste on tagapool ja istujal rohkem ruumi. Autot ostes ei mõtlenud ehk kõige selgema peaga, kuid ei kahtle hetkekski. Pisivigasid oli ja on, kuid aegapidi saab need kõrvaldatud. Meeldis kohe see, et veermik on ülikorralik ja ka käigukast vahetas käike ideaalilähdaselt. Puuduseid on hetkel veel kerel, kus on üksikud defektid, kuid mingi aeg saab ka need kõrvaldatud.

Ostes oli mootor iseenesest töötav, kuid lonkas ja polnud päris see, mis oleks võinud olla. Sai siis Silberautost uued küünlad ostetud ja paar küünlajuhet välja vahetatud ning ka mootor töötab nagu päris.

Probleeme tekitab (tas) liigne kütusekulu, millele üritan tasapisi piiri panna. Käisin ka Diagnostikas, kus pandi küttesgud paika, mis jäid originaalilähedaseks, kuid kütusekulule mõju ei avaldanud. Nüüd vahetasin ära Juhtrõhurgullaatori ja hoian põialt, et see oligi kurja juur.

Peale selle jubina vahetust pean ikkagi ka diagnostis uuesti ära käima, sest vaja uuesti küttesegu paika panna.

Sisu on tumehall blüüs ja võiks öelda, et ülikorralik üksikute defektidega - nende tüüpviga on vist see küljepostidelt hargnema hakkav nahalaadne asi - just selle turvavöö kinnituse juurest. Vaja tegelt liimida.



Plaanid:
Kindel on see, et "Pornot" tegema ei hakka, samas 100% originaaliks ka ei jäta. Kindlasti tulb vahetada esi ja tagaklaasid, ning lasta toonida suur ring. tooniks nagu ka eelmisel masinal tuleb Quantum vahekorras 10/50/100 (juhiuksed/tagauksed/tagaklaas)
Kindlasti tahaks suvevelgedena all näha 17" AMG Monoblock kas originaal või Replicia, siis kindlasti peab natuke vaeva nägema muusikasüsteemi ehitusega.
Kui veel juurde lisada keretööd ja ka Xenoon esituled, siis võib vast asja lõpetatuks lugeda ja hakata W140 peale mõtlema.

Loodan, et kunagine UUS omanik saab minu käest hea auto


Pildid tulevad lähipäevil, proovin selleks ajaks natuke kobedama kaamera sebida, praegune 2,1 Mb pole just kõige etem.



RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 25-01-2006

Pilte veel ei tule, aga...

Ükspäev peale summutaja keevitamist hakkas kõrvu kostma kole klõbin klapikambri kaane all. Samuti polnud juttugi V8 mootori häälest ja minekust. Mõtlesin (me) õlivahetusele - sai siis õlid ja filtrid ostetud, ning läks vahetuseks.

Mööda minnes tahtsime ka kambrikaaned maha võtta ja vaadata, mis seal all toimub. Kuna esmapilgul olid nukad ikka üsna kehvas seisus - kraabulised ja kulunud, samuti nookurid olid jubedad, siis tuli hakata vahetusele mõtlema.

Sai siis kiirelt öösel veel Kesk-Eestisse sõidetud ja peaaegu tutikad nukad sebitud. Kui juba vahetuseks läks, siis sai ka jurde võetud veel väga korralikud tõukurid, nookurid, samuti siis juba ka pihustid ja pritsungipea. Homsega peaks jõudma asjad kokku laptud ja siis saab edasi rääkida, kas oli väiksest investeerngust ja enda tööst tolku.

Hiljem tuleb tehnilise osa alla ka väike ülevaade V mootori nukkade vahetuse kohta. Seal mõned nõksud, mida jälgima peab, muidu asi imelihtne.

Hiljem ka väike pildimaterjal ilustamaks kogu tööd


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - marek - 26-01-2006

seda tegid õigesti et kogu kompoti võtsid, kui ainult nukad oleks võtnud oleks vanad nookurid nuka ära rikkund. tegelikult oleks võind veel nukkade õlitustorude need plastikust "stutsid" ka võtta igaks juhuks. kas surved said mõõdetud?


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Rolz - 26-01-2006

pildimaterjal siis ajast lähemalt.....


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 26-01-2006

marek Kirjutas:seda tegid õigesti et kogu kompoti võtsid, kui ainult nukad oleks võtnud oleks vanad nookurid nuka ära rikkund. tegelikult oleks võind veel nukkade õlitustorude need plastikust "stutsid" ka võtta igaks juhuks. kas surved said mõõdetud?


Surveid pole mõõtnud, aga proovin seda esimesel võimalusel teha. Panen asja enne kokku.

Võtsin juurde ka need õlitustorud ja uued plastikust vidinad.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 03-04-2006

Nii, nüüd on jälle natuke aega mööda läinud ja üht-teist korda saadetud.

Peale ülemise kompoti vahetust saime auto jälle töökorda - algselt pakutud 5 tunnist tööst sai 5 pikka tööpäeva ja koos ta oligi.

Et vahetatud said siis nukvõllid, nookurid, tõukurid, pihustid, pritsungipea ja kõik tihendid, mis kuskile vaja olid said ka uued.


Mootor hakkas tööle, kuid viimase aja probleem oli aju, mis mingil hetkel lakkas töötamast. Praeguse seisuga see viga kõrvaldatud ja asi töötab nagu päris.

Surved said ka ära mõõdetud ja kõik olid seal 13.5-14 vahel - et siis minu arvates väga hea iseenesest.

Suvine veljeprobleem on ka lahendatud, nüüd siis 16" monoblocki meenutusega mõnusa randiga velg olemas ja ootamas sõitmist.

Lahendust vajab veel tagavedrude vahetus, esiklaas ja teiste klaaside toonimine. Keredefektid saab ka kõrvaldatud, siis võib juba asja enamvähem valminuks nimetada.

Eks kunagi veel ka pildimaterjali autost


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 17-05-2006

Lisaks siis paar pilti ka.

hetkel kere veel natsa kehva, kuid suve hakul saab see ka korda tehtud

Need siis uuemad pildid uute velgedega

   

Sellel kapoti äära natsa kõrgel, kuna see vahesein polnud tol hetkel paigas, kole kohe vaadata

   

   


Natuke vanemaid pilte ka
   

   

   


Kui keretööd tehtud ja natuke muud ka, siis uued pildid


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 25-05-2006

Nii, peale väikest lahusolekut oma SEL ist sain ta nüüd lõpuks tagasi, ehkki palju kehvemas seisus, kui ta enne oli.

nyyd saab siis hakata edasi ehitama ja raha kulutama.

Kuna tööd on juurde tulnud päris palju, siis läheb ka palju aega, et asi lõpuks täiesti korda saab, kuid kui ükskord ka sealmaal asi on, siis võib vast autoga mõneks ajaks rahule jääda.

Mingi aeg panen ka pildid ja täpsema info üles, mis vaja teha on ja kusmaal asjad ka on hetkel.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 29-05-2006

Lõpuks saan siis nüüd ka mootoriga rahule jääda. Alguses võib tunduda küll imelihtsa mootoriga, kuid siiski vigade leidmine ja parandamine pole eriti kerge.

Probleeme tekitas just pöörete kõikumine ja suur kütusekulu. Peale mõningast mässamist sain asjad enamvähem normi. Nüüdseks siis pöörded nii, nagu peavad - sooja mootoriga P asendis 750 ja D asendis 550 p/min. tagasi sain ka mulle kohutavalt meeldiva V8 mootori hääle ja ka kütusekulu hakkab tasapisi looma.

Sai siis maanteel sõidetud ja 35 l kütusega sain liikuda 320 km - kusjuures kiirus oli vastavalt liikluseeskirjadele +-10km/h. Lisdaks ka paar kikdowni.

Tulemusega maanteel võib juba rahule jääda, ehkki vaja veel Jaanise juures ära käia, et asi veel võimalikult täpselt tööle panna - nimelt pole veel CO paigas ja ka süütenurk on umbes hääle järgi paika pandud.

Aga enne ei taha selle asjaga tegeleda, kui pole summutaja korras, sest pläriseva helialandajaga on raske diagnosti teha.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Vilumaa - 29-05-2006

Mul on üks küsimus.
Kui sa sõidad nt. umbes 90-100km/h kui kõrgel on pöörded ? Mul sama kiirusega on 3000-3100. sõbral kellel on ka Mercedes-Benz arvas et see ei tohiks nii kõrgel olla. Kui sul ka madalamad pöörded on siis tean vähemalt kust viga otsida, kuigi praegu pole aega ja raha et diagnosti minna.



RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - marek - 29-05-2006

Vilumaa Kirjutas:Mul on üks küsimus.
Kui sa sõidad nt. umbes 90-100km/h kui kõrgel on pöörded ? Mul sama kiirusega on 3000-3100. sõbral kellel on ka Mercedes-Benz arvas et see ei tohiks nii kõrgel olla. Kui sul ka madalamad pöörded on siis tean vähemalt kust viga otsida, kuigi praegu pole aega ja raha et diagnosti minna.
alusta ikka sellest, et mis mootor, mis auto! pealegi natuke vale teema selle arutamiseks.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 29-05-2006

Vilumaa Kirjutas:Mul on üks küsimus.
Kui sa sõidad nt. umbes 90-100km/h kui kõrgel on pöörded ? Mul sama kiirusega on 3000-3100. sõbral kellel on ka Mercedes-Benz arvas et see ei tohiks nii kõrgel olla. Kui sul ka madalamad pöörded on siis tean vähemalt kust viga otsida, kuigi praegu pole aega ja raha et diagnosti minna.

Minul 90-100 ga sõites on pöörded kuskil 2000 maal, 90 ga isegi vähem.

Kui sul sama mootor, siis tundub, et automaatkast ei anna sulle 4 käiku sisse - mul just 3 ndaga on kuskil sealmaal, kus sinulgi praegu


RE:   Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Vilumaa - 29-05-2006

[/quote]
alusta ikka sellest, et mis mootor, mis auto! pealegi natuke vale teema selle arutamiseks.
[/quote]

http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=109
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=409&page=1


RE:   Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Vilumaa - 29-05-2006

Indrek Kirjutas:
Vilumaa Kirjutas:Mul on üks küsimus.
Kui sa sõidad nt. umbes 90-100km/h kui kõrgel on pöörded ? Mul sama kiirusega on 3000-3100. sõbral kellel on ka Mercedes-Benz arvas et see ei tohiks nii kõrgel olla. Kui sul ka madalamad pöörded on siis tean vähemalt kust viga otsida, kuigi praegu pole aega ja raha et diagnosti minna.

Minul 90-100 ga sõites on pöörded kuskil 2000 maal, 90 ga isegi vähem.

Kui sul sama mootor, siis tundub, et automaatkast ei anna sulle 4 käiku sisse - mul just 3 ndaga on kuskil sealmaal, kus sinulgi praegu

Mul ei ole küll sama mootor aga jah pöörded ei ole just madalad.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - marek - 29-05-2006

Vilumaa Kirjutas:Mul ei ole küll sama mootor aga jah pöörded ei ole just madalad.
2,8 w126 ongi kuskil 3000rpm. mul w124 300E-24 oli ka kuskil 3000rpm kandis(kütusekulu maal ca9). V mootoritel ja 5käigulistel on madalamad.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Rolz - 29-05-2006

Veel vanematel 3,8-tel on differ teine ja ülekanne ka teine, sama asi, 3000rpm@100km/h...uuematel on juba "õige ülekanne"


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 31-08-2009

Nonii, palju palju aega on möödas viimasest postitusest.

SEL mul ikka veel alles, ehkki siin viimane aasta otsa on seisnud. Täna siis laetud aku peale ja võiks öelda, et paugupill - ehkki kohe ei läinud, kahtlustasin juba ammu kütusepumpa, aga oli hoopis relee viga.

Homme siis läheb kastivahetusse ja ehk veel nipet-näpet et asi korralikult liikuma saaks.

Aga sõita oli ikka sigalahe, no on ikka mõnus autokene


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - siimruz - 31-08-2009

Ma just hiljuti mõttlesin et kas sul see veel alles et miks seda näha pole olnud.


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - Reddog - 01-09-2009

Indrek Kirjutas:Nonii, palju palju aega on möödas viimasest postitusest.

SEL mul ikka veel alles, ehkki siin viimane aasta otsa on seisnud. Täna siis laetud aku peale ja võiks öelda, et paugupill - ehkki kohe ei läinud, kahtlustasin juba ammu kütusepumpa, aga oli hoopis relee viga.

Homme siis läheb kastivahetusse ja ehk veel nipet-näpet et asi korralikult liikuma saaks.

Aga sõita oli ikka sigalahe, no on ikka mõnus autokene

Lõpptulemusena... hakame sind nägema rohkem SELi roolis ja paned siis CLK seisma Nod


RE: Minu MB 380 SEL, 1984, W126 - indrek - 01-09-2009

Noh eks näis jah, SEL ikka mugav, aga krt küttekulu on ikka suurem ja minek ka kehvem. Aga noh eks vaatab jah, ju saab mõlemaga kruiisida