Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
probleem käsipiduriga - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: probleem käsipiduriga (/showthread.php?tid=8998)



probleem käsipiduriga - deiv44 - 12-06-2008

olen värske kasutaja siin foorumis ja ei tea autodest suurt midagi.
probleem järgmine,ülevaatuselt ei saanud läbi kuna käsipiduri tõhusus oli 14 % kas on võimalik trossi kuidagi pingutada või on kuskil mingi muu jama.
tean veel, et eelmine omanik ei olnud just väga suur (jala)käsipiduri kasutaja
ja endal loopis neid klambreid istme alt, käsipidurit vabastades, lahti.
masinaks on siis c180. Loodan, et ei esitanud liiga labast küsimust ja saan siit abi et omal käel asi korda teha.


RE: probleem käsipiduriga - scrat - 12-06-2008

w124 on kõhu all pingutamise võimalus, siis vist oli võimalik ka klotside juurest peale timmida. Kui korras, tasuks ikka kasutada ka, muidu jääb "kinni"


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 12-06-2008

ikka kõigepalt reguleerid klotsid vastu ja alles siis asud trossi pingutama. muidu on nii, et kui trossist klotsid vasta vead, siis ei jõua sa piduripedaalile vajutada.aga jah, kas trossid ikka liiguvad? ja klotsidel katet on?


RE: probleem käsipiduriga - w124 - 13-06-2008

nustu, kui trossid pingule tõmbad, aga ennem klotse ei reguleeri, siis jõuab küll kässari pedaalile vajutada. Ainult ühe või kaks nõksu Big Grin

Aga üldiselt jah, tee nii nagu eelpool soovitati. Vaata, kas klotside kate on rahuldav. (MB ei anna käsipiduriklotside miinimumpaksuse koha pealt mingit numbrit, aga soovitatav on need välja vahetada, kui paksus on alla 2 mm.) Reguleeri klotsid trumlist parajale kaugusele ja siis alles kõhu alla reguleerima. Ja kui eelmine omanik polnud ka suurem kässarikasutaja, siis vaevalt ka trossid väljaveninud on Big Grin


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 13-06-2008

njah, pedaali jõuad pressida, aga kas auto ka seisma jääb, seda ei juhtu. ja ega muud vahet ei olegi kui et kui trossist reguleerid, siis pead auto pidama jätmiseks käsipiduripedaalile suuremat jõudu rakendama... aga noh, jalatunde asi.


RE: probleem käsipiduriga - deiv44 - 14-06-2008

ma ise mõtlesin kaa et klotse vaadata ja vajadusel vahetada aga samas mul loopis trossi lahti koguaeg mingitest kinnitistest. kas võib olla väljavenimise tunnus.
igastahes kontrollin klotsid üle.


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 14-06-2008

ei saa küll täpselt aru mis kinnititest jutt on, aga arvan et nendest mis teda põhja alla paigal hoiavad et mööda maad ei jooxex. mujalt muteada ei ole võimalik trossil lahti tulla. need kinnitid on aga ilmselt lihtsalt ise aastatega väsinud. aga asi nii, et ükskõik kui väljaveninud see tross ka ei ole, õige reguleeringu korral töötab ta ikka samamoodi. iseasi on see kas trossid kinni ei ole. aga üldreegel on nii, et trosse vahetad siis kui nad on kinni, või katki. muul ajal piisab reguleerimisest täiesti.

ja väljavenimise koha pealt veel, et selleks et reguleerida trossi enam ei saa peab tross olema veninud mitu sentimeetrit. ja nii väljaveninud trosse ei ole mina küll kohanud oma elu jooksul mitte kunagi.


RE: probleem käsipiduriga - väikemees - 15-06-2008

Pedaali juures on ka üks pingutamise võimalus!


RE: probleem käsipiduriga - deiv44 - 07-07-2008

piisas klotside juurest timmimisest..aga tänud info eest


RE: probleem käsipiduriga - deiv44 - 07-07-2008

Nustu826 Kirjutas:ei saa küll täpselt aru mis kinnititest jutt on, aga arvan et nendest mis teda põhja alla paigal hoiavad et mööda maad ei jooxex. mujalt muteada ei ole võimalik trossil lahti tulla.


kinnitid kui niisugused asuvad w202 tagumise istme all kus pedaali tross läheb kaheks...need rohkem nagu klambrid.võibolla seletasin lihtsalt segaselt...


RE: probleem käsipiduriga - argonaut - 15-07-2008

endal ka mure, et mingi hetk lihtsalt enam ei võtnud. pedaal läheb pehmelt põhja välja. kakkusin trumli lahti, reguleerida sealt midagi ei oska. Kas on normaalne, et trumli peal see pind, kuhu pidur vastu läheb, on sügavam(paar milli), kui kõrvaline pind, või peavad nad tasa olema üksteisega? klotsi kulumispinnaga on siis nii, et kui 2 milli kanti, on juba jama, jah ? Smile


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 16-07-2008

jah, see on normaalne, et klotsi vastupuutepind on sügavam kui kõrvaline pind, sest klots vasta käies kulutab ju trumlit ka. aga kui juba paar milli, siis on asi kahtlane.

kui trumli maha võtad, siis mitte sealt kohast kus tross sisse tuleb, vaid selle vastasküljes, ehk siis klotsi teises otsas on kahe klotsi vahel u 5 cm pikkune jämedam toru moodi pulk, millel sa näed hammasratast. seda hammasratast tuleb keerata. ühtepidi lükkab klotsid laiemale, teistpidi laseb koomale. sealt reguleerid klotsid vastu kui annab ja asi korras jälle.

tehnilisest küljest tuleks sul ilmselt kettad/klotsid taga ära vahetada aga peaks ka niisama saama. reguleerimisel jälgi et pulk mida pikemaks keerad liiga pikaks ei lähe ja välja ei tule teise osa seest.


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 16-07-2008

ja klotsi kohta, et kui on taga sul ketaspidur, siis saab selle 2 mm -ga käsipiduriklotsidel veel hakkama aga targem mõlemad ää vahetada.


RE: probleem käsipiduriga - argonaut - 30-07-2008

kuidas nende klotside regullimisega on ? kas ma reguleerin need siis vastu, kui pedaal üleval ? kui vastu ma neid reguleerima pean ? nii, et oleks tunda, et pidur käib juba õnalt vastu või nõks enne seda? aga tossi pingutamine ? seda keeran nii palju, et pedaal kuskilt keskeltpoolt võtma juba hakkaks, eks ?


RE: probleem käsipiduriga - w124 - 31-07-2008

Haynesi manual väidab et regullid klotsid vastu trumlit, nii et enam käega ei jõuga trumlit keerata ja siis keerad hammakat 5 nõksu tagasi. Aga see on BS minu arust, sest siis jäid klotsid ikka liiga peale. Mina regullisin tunde järgi, et ratas vabalt jookseks, võibolla õhk õrnalt puutusid klotsid vastu trumlit...aga eks see ka kulub pikapeale ära ja siis enam ei puutu. Ja kui klotsid regullitud, siis regullid kõhu alt trossi niimoodi, et käsipidur rakenduks täielikult, kui sa vajutad kässari pedaali alla mingi 6-7 nõksu. Siis peavad täielikult blokki võtma. Kui pedaali on juba esimeste nõksudega raske vajutada, siis on klotsid liiga peale timmitud.


RE: probleem käsipiduriga - Nustu826 - 31-07-2008

pedaal vabastatud asendis regullid klotsid vastu. kui paned uued klotsid siis regulli nii, et jõuad käega veel trumlit ringi ajada aga raskelt. kui regullid vanu klotse ligemale siis peaks klotsid kergelt vastu käima jääma.

ja enne valetasin sulle krt. rant klotside vastupuutepinna ja kõrvalise osa vahel on tõesti suht suur ja see tehasest nii. see ei ole tingitud kulumisest.


RE: probleem käsipiduriga - argonaut - 01-08-2008

oh sind. ma juba suutsin uued kettad ja klotsid osta. õnneks kommiraha eest. nüüd juba õpetuse järgi üks pool paika saadud, teisel, raisk murdus 2 kinnitusvedru ära ja maksid pea sama hinda, mis klotsid


RE: probleem käsipiduriga - w124 - 03-08-2008

irwww, need vedrud on jah pehmekesed. Mul murdus ka üks klotsi fikseerimisvedru ära. Sain ühest väiksest autopoest uue. Ühekaupa müüvad. 5 eeku tk :lol: Vist keegi kohalik vorbib neid. Siiamaani on pidanud Confusedhocked: