Pidurivõimendi tööpõhimõte? - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Pidurivõimendi tööpõhimõte? (/showthread.php?tid=6286) |
Pidurivõimendi tööpõhimõte? - martin471 - 03-10-2007 Mul on endiselt probleem pidurivõimendiga, mis niiöelda "imeb" ise pidurid peale. Vaakum jääb nagu sinna sisse ja ei lase pidureid maha. Kui keeran vaakumpumba ja pidurivõimendi vahelise toru võimendi küljest lahti, siis pääseb õhk susinal võimendisse ja pidurid on hetkega maas. Peale seda toimingut saab mõnda aega ilma probleemita sõita. Ühesõnaga linnas muutub see päris tüütuks ja samas kuluvad ka klotsid/kettad ja kogu see rattaosa kuumeneb üle. Niisiis huvitab mind mis põhimõttel see võimendi siis ikka täpselt töötab. Enam-vähem ma tean ka, aga vea kõrvaldamiseks oleks vaja asjast täielikku ülevaadet. Saan aru, et pedaali vajutamisel sulguvad mingid õhukanalid ja võimendi rakendub tööle, vaakumi abil liigutatakse membraani ja nii siis asi toimima peakski. Aga mis detail seal siis ikkagi jamada saab, et vaakum ei "pääse võimendist välja". Ma oleks väga tänulik detailse joonise eest. Olen otsinud igalt poolt, aga seda mida vaja on, pole leidnud. RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - Andres65 - 03-10-2007 Kui mootor töötab ja pidurit ei vajutata, on vaakum mõlemal pool membraani. Pidurile vajutades lastakse välisõhu rõhk membraani taha (piduripedaali poolsesse külge) ja kuna peasilindri poolses osas on endiselt vaakum, siis see rõhkude vahe aitabki pidurdada. Ehk ei sulgu see klapp, mis välisõhu juurdepääsu sulgeb...? RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - martin471 - 03-10-2007 Paar korda olen naljakat asja tähele pannud, nimelt sõidan umbes 7km, pidurid peal ei ole, käin näiteks korra poes ja sõidan edasi, siis on auto pidurid iseenesest peale läinud. Saa siis aru :S Et siis nagu võimendi tõmbab töösooja mootoriga pidurid peale siis kui auto mootor ei tööta. Asi muutub juba küllaltki arusaamatuks minu jaoks. RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - Andres65 - 03-10-2007 martin471 Kirjutas:Paar korda olen naljakat asja tähele pannud, nimelt sõidan umbes 7km, pidurid peal ei ole, käin näiteks korra poes ja sõidan edasi, siis on auto pidurid iseenesest peale läinud. Saa siis aru :S Seda vaakumit jagub peale mootori väljasuretamist veel paariks kolmeks pidurduseks. Ilmselt siis ikkagi jamab see klapp, mis välisõhu sinna membraani taha laseb - ehk siis ei sulge pedaali poolset kambrit. RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - martin471 - 03-10-2007 Võtsin korra võimendi maha ka. Teha ei olnud sellega midagi, sest see on kinni pressitud ja kui tahaks lahti saada, siis tuleks see lihtsalt lahti kangutada. Aga kas ta pärast hermeetiliseks ka jääb, seda ei tea ju. Välja näeb see küll nagu poe riiulilt võetud, nii seest kui väljast (nii palju muidugi kui sinna sisse näeb). Tõenäoliselt muud üle ei jää, kui pean selle ikka laiali lammutama, eks näis kas siis asja ka saab. Aga joonisest ei ütleks sellegi poolest ära RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - kait - 03-10-2007 aga palun. kellel inglise keelega probleemi pole, siis siin peaks kõik olemas olema :http://auto.howstuffworks.com/power-brake1.htm RE: Pidurivõimendi tööpõhimõte? - martin471 - 03-10-2007 Tänud igatahes Natuke sain ikka targemaks. Nüüd tuleb siis välja mõelda, milline detail seal streikida võib. Üldjuhul on ikka nii et pidurid ei tööta jne, aga seda asja, et auto hakkab minu eest pidurdama, kogen ma küll esimest korda |