Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem (/showthread.php?tid=54945)



W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - melw124 - 19-09-2025

W210 universaalkerega autol (1997a) on hüdrauliline tagavedrustus (SLS) mis automaatselt hoiab tagaosa vastaval kõrgusel.
Probleem on selles, et kõrvalistuja poolne tagaosa vajub 7mm alla võrreldes juhipoolse tagaosaga peale seda kui auto seisma jätta.
Kui mootor tööle panna siis tõstab kõrvalistuja poolse tagaosa jälle üles ja on paralleelsel kõrgusel võrreldes juhipoolse tagaosaga.
Hüraulikaõli paagis pole vähenenud, õli lekkeid pole märganud, sõites on tagavedrustus pehme ja ei raputa.
Ilmsel on kuskil ehk õhuleke?
Kas keegi on W210 universaali tagavedrustuse remondiga kokku puutunud või oskab soovitada remondimeest Tartus või lõuna eestis?

Lisaks on auto küljevaates näha, et esiosa on kõrgemal kui tagaosa (esiratta koopast mõõdetuna on auto 2,5cm kõrgemal kui tagaratta koopast mõõta. Ühes ingliskeelses foorumis keegi soovitas kõik vanad tagasilla puksid ära vahetada ja siis tema auto tagosa tõusis 2,5cm selle tõttu ülespoole, et ta ei pidanud nivoo reguleerimishooba puutuma)
Kas keegi on sellega kokku puutunud?

Ette tänades.

[Pilt: 45753-380a7800-9256-4c96-8d72-cbf0957bf50c.jpeg]


RE: W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - Heinar - 19-09-2025

Seal on kolmik vahel,seega on kummagil pool sama rõhk nivoo süsteemis.
Seda mittevajuvat poolt tasuks uurida.


RE: W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - Rolz - 19-09-2025

Kui on rõhuaku membraan kutu, võiks sama asi tekkida.
Töötava mootoriga saab surve kätte aga seisvaga ei hoia rõhuaku rõhku vastavas amordis.
Kui auto tagaotsa õõtsutad (käega füüsiliselt nn), peaks vedrutuse käitumise vahe tuntav olema.


RE: W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - Heinar - 19-09-2025

See rõhuaku ikka rohkem hüdrofoori mõttel seal - kui kutu siis ei vetru.


RE: W210 hüraulilise tagavedrustuse probleem - v6sa - 21-09-2025

Kolm mõtet.

Esiteks mahub rõhuakusse umbes 0,4 l vedelikku. Siis on anum täis ja selle poole amort enam sissepoole ei vetru. Väljapoole küll, mille tulemusena  auto hakkab lamavate mentide jms. kühmude peale hüppama.

Teiseks nagu Heinar ütles, on süsteem paralleelne peale kraani. Ehk kõik rõhukaod seisva mootoriga mõjutavad mõlemat poolt korraga.

Kolmandaks tuletan meelde kurba tõsiasja, et S210 kuulub rohepöörde esimese laine toodete hulka, mida meie teedele "libeduse tõrjeks" laotatav sodi mõnuga järab. Muu hulgas tagumise stabikavarda külge U-klambriga kinnituvat nivookraani juhthoova õlakut. Sellest tasub esimese asjana otsida põhjust, miks on auto ninakas. Kas hoob on kujus, kas hoob varda küljes on paigal, kas munakud liiguvad, kas kraani kinnitus on kujus? 

Kõige kiirem kontroll on ratastel seisva autoga töötava mootoriga võtta hoob alt õlakust lahti ja liigutada hooba. Ühtepidi peab auto laskuma vedrudele, teistpidi tõusma amortidele. Süsteem on aeglane, liikumine võtab minuteid. Pump on ju ka kulunud.

Süsteem on algselt projekteeritud nii, et vedrud kannavad auto ja hüdraulika koorma. Amortide tööks on süsteemi normaalsurve ka tühja autoga 30 bar kandis.