Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
M112 klapi klõbin? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz Eesti Klubi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Foorum: Vaba teema (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: M112 klapi klõbin? (/showthread.php?tid=54740)



M112 klapi klõbin? - MercB8 - 07-02-2025

Tere!

Hiljuti sai soetatud üks huvitav Mercedes-Benz endale lisaks- CLK 320 2002, millel M112 V6 mootor.

Üldiselt saab öelda, et äärmiselt mugav ja mõnus auto, kuniks paar päeva tagasi hakkasin kuulma huvitavat heli vasakul pool mootorit. Mõtlesin, et äkki õli vähe ning lisasin seda juurde(mitte üle lubatud piiri). Kuid probleem lahendust ei leidnud, endiselt oli kuulda kopsimist/klõbinat mootori vasakul pool. Nüüd siis kirjutan, siia oma murega, sest äkki keegi sarnase tee läbi käinud ja annab mulle südamerahu, mida ma peaks õige tegema. 

See probleem tundub olevat M112 mootorite omanike seas üsna levinud, vähemalt selle põhjal, mida olen internetist lugenud.
Koputav heli ilmneb ainult siis, kui mootor saavutab kõrgema töötemperatuuri, ca 50 kraadi +. Sellist koputamist on kuulda vaheldumisi - 6 sekundit koputab, 1-2 sekundit vait.

Isiklikult tundub, et see tuleb klapikambrikaane alt. Kontrollimiseks kasutasin ka stetoskoopi ja võib väita küll, et heli pärineb tõepoolest ülemise klapikambrikaane servast. Pärast kõrgematel pööretel sõitmist muutus koputus tühikäigul justkui valjemaks, kuid suurematel pööretel ei olnud seda endiselt kuulda. Lülitasin hetkeks mootori välja ja mõni sekund hiljem taaskäivitasin ning siis jällegi koputus ei olnud liialt suur.

Läbisõit: 270 000 km, õli vahetatud 1000 km tagasi.

Video – https://streamable.com/4b1exy

Olen märganud ka varasemalt mõningaid muid probleeme. Mootori pöörded langevad foori taga väga madalale. Kui proovin kiirendada, ei reageeri auto kohe—gaasipedaali tuleb hoida umbes 1–2 sekundit enne, kui auto liikuma hakkab. See probleem ilmnes pärast õlivahetust. Lisaks on klapikambri kaas juba mõnda aega lekkinud.

Enne ostu veel mõtlesin, et M112 mootor ja puha, see küll peavalu ei hakka tekitama, aga praegusel hetkel kriibib sees juba, et kas tasuks ta omaljõul veel vanarauda viia.

Ette tänades


RE: M112 klapi klõbin? - Rolz - 07-02-2025

Kindel, et kett liiga pikka ei ole?


RE: M112 klapi klõbin? - MercB8 - 07-02-2025

(07-02-2025, 11:41 AM)Rolz Kirjutas: Kindel, et kett liiga pikka ei ole?

Kindlat momendil ei saa väita midagi, aga kas siis poleks keti klõbinat ka külma mootoriga kuulda?


RE: M112 klapi klõbin? - siimruz - 07-02-2025

See viitab pigem hüdrotõukuritele. Usa foorumites seda päris palju läbi käinud!. Muidugi mina olen arusaanud, et need m112 ja m113 moorid teevadki veidike häält. Kui välismaa foorumeid uurida, siis seal ees on ka üks ketiratas kuskil keskel, millel on tehtud selline huvitav lahendus, et seal on mingi kummi serv , mis peaks mootorile vaiksema heli andma,kuid nendega on praake olnud ja see vöru on pooleldi ikaldunud ja siis see võtab ka keti kergelt häälitsema. Eks seal häält tegevid asju võib mitmeid olla. Aga nagu mina olen arusaanud ikkagi üks pommikindlamaid mootoreid.


RE: M112 klapi klõbin? - MercB8 - 07-02-2025

(07-02-2025, 05:56 PM)siimruz Kirjutas: See viitab pigem hüdrotõukuritele. Usa foorumites seda päris palju läbi käinud!. Muidugi mina olen arusaanud, et need m112 ja m113 moorid teevadki veidike häält. Kui välismaa foorumeid uurida, siis seal ees on ka üks ketiratas kuskil keskel, millel on tehtud selline huvitav lahendus, et seal on mingi kummi serv , mis peaks mootorile vaiksema heli andma,kuid nendega on praake olnud ja see vöru on pooleldi ikaldunud ja siis see võtab ka keti kergelt häälitsema. Eks seal häält tegevid asju võib mitmeid olla. Aga nagu mina olen arusaanud ikkagi üks pommikindlamaid mootoreid.

Aitäh vastuse eest!

Isegi kaldun arvama hüdrotõukureid, õlikorgi alla piiludes tundub olevat üsna must see vaatepilt seega ehk tuleks alustada engine flushiga. Äkki aitab seal midagi puhastada ja mustust eemaldada. Samuti olen mõelnud spetsiaalse Liqui Moly tõukurite õlilisandi peale, äkki teeb vaiksemaks. See koputamine riivib ikka kõrva Big Grin. Tuleb loota, et M112/M113 tõestab oma vastupidavust ka läbi minu auto Smile. Netist uurides leiab tõesti väga palju sarnase kirjeldusega probleeme, mõned vahetavad kõik ketid ja pingutid, aga koputus endiselt püsib.


RE: M112 klapi klõbin? - v6sa - 08-02-2025

Loodetavasti lihtsalt mikrofon petab ja seal on põhjuseks kinnijäänud hüdrotõukurite kilin. Kindlasti on seal veel soonikrihma kähin, mida olema ei peaks ning mingi müts käib ka, kui telefon katte lähedal on.

Alusta õlivahetusest ja eks siis paistab. 270 kkm on  nüüdisaja mootorile muidugi juba läbisõit, mille peale longgggggglaifffff-õlivahetusvälpadega hästi sisse sõidetud mootorist saavad sinna tehases sissevalatud kilomeetrid labaselt otsa. Kui esimene omanik on hooldusplaanile sülitades teinud õlivahetused tihedamalt, kestavad küll.

Rolz, see pika keti nali vist ikka käis ketipinguti väsimise kohta? Pluss juba mainitud vahehammasratta ikaldumine. 

Keti larinat samas videost ei kostnud...


RE: M112 klapi klõbin? - MercB8 - 08-02-2025

(08-02-2025, 09:25 AM)v6sa Kirjutas: Loodetavasti lihtsalt mikrofon petab ja seal on põhjuseks kinnijäänud hüdrotõukurite kilin. Kindlasti on seal veel soonikrihma kähin, mida olema ei peaks ning mingi müts käib ka, kui telefon katte lähedal on.

Alusta õlivahetusest ja eks siis paistab. 270 kkm on  nüüdisaja mootorile muidugi juba läbisõit, mille peale longgggggglaifffff-õlivahetusvälpadega hästi sisse sõidetud mootorist saavad sinna tehases sissevalatud kilomeetrid labaselt otsa. Kui esimene omanik on hooldusplaanile sülitades teinud õlivahetused tihedamalt, kestavad küll.

Rolz, see pika keti nali vist ikka käis ketipinguti väsimise kohta? Pluss juba mainitud vahehammasratta ikaldumine. 

Keti larinat samas videost ei kostnud...

Tegin nüüd uue video, ja tundub et ka uued helid vahepeal tulnud https://streamable.com/i77iji