W212 150kw OM651 turbo surm - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: W212 150kw OM651 turbo surm (/showthread.php?tid=54155) |
W212 150kw OM651 turbo surm - Ott - 14-11-2023 Pealkirjas kirjeldatud olukord, järsk jõukadu, paari minuti pärast ka eriefektid paksu sinise suitsupilve näol. Küsimus on aga selles, et miks ei saanud auto ise aru esiteks boosti puudusest ja olulisemana veel õlitaseme puudulikkusest? Mootori surm oli ju minutite kaugusel, õli sai praktiliselt otsa. Eelnevalt auto vastavate andurite riket ei kurtnud STAR-iga uurides. RE: W212 150kw OM651 turbo surm - v6sa - 14-11-2023 Kurb lugeda. Lõi kepsu ka välja? Või ikaldus ainult turbo? Õlitaseme andur kinni? Rõhku ju ei mõõdeta enam Boost võis võiduka lõpuni ju püsida. Viimastel sekunditel enam vahet ei ole. RE: W212 150kw OM651 turbo surm - Ott - 14-11-2023 Esmapilgul mootor elus, vedas sellega, et kodu garaazi ukse ees praktiliselt juhtus. Pärast võtsin südame rindu, valasin paar liitrit õli juurde ja soitsin veel 15m garaazi sisse ka. Boosti puudus oli esimene indikaator, suitsukate veidi hiljem. Okei, kui rõhku enam ei mõõdetagi siis tuleb see tasemeandur üles otsida. Lisaküsimused: Mis oleksid vältimatud või väga mõistlikud lisatööd turbo vahetusel? Intercooleri pesen muidugi läbi, hetkel eeldan, et turbo pole ka tükke eraldanud. Kas sisselaske võib rahule jätta? Kas summuti paunad kärssavad pärast ise puhtaks? Mis võiks turbo rikke algpõhjused olla? RE: W212 150kw OM651 turbo surm - v6sa - 14-11-2023 Kui Sul just filtritükid tiivikusse ei lennanud, siis pakuks puusalt põhjuseks õlirõhu langusest tingitud laagerduse ikaldumist, millest järgnes muu. Millal viimati õli olemasolust mootoris mälestused on? Turbovahetuse peamine peavalu on poltide-mutrite elusalt lahtisaamine ja murdunud köntide menetlemine. Geomeetriat liigutav ajam liigub vabalt, ei kiildu? Kuivõrd tahmafilter (on Sul see üldse enam alles) pahandada võis, näitab praktika. Eks rõhuerinevusest on näha, ummistus või mitte. RE: W212 150kw OM651 turbo surm - Ott - 14-11-2023 Kuivõrd ostuhetkest alates õnnestus läbida 130km siis ma selle varda otsisingi esimest korda üles selle suitsupilve peale. Õhufilter oli vist ühes tükis. Poldid tulevad suht hästi lahti isegi, nendeni jõudmine on peavalu. Keegi kurat on 4 maticu tellinud. Edit: Turbod käes, suuremal võll pooleks. Kahjuks tuleb vist veel ka väljalaske kolle maha võtta, tagant poolt on tahmane see lugu. RE: W212 150kw OM651 turbo surm - Ott - 17-11-2023 Niisiis, sain selle pusle eile kokku. Intercoolerist valasin silmajärgi 3-4L õli välja, kuid summutisse vist suurt ei jõudnudki. Vähemalt ei suitsend pea üldse pärast. Väljalaskekollektor oli viimase pordi juurest kõver, 0,7mm võeti maha. Uuesti koostamisel ei õnnestunud esimest 15nm pinget isegi rakendada kui sealtsamast alumine tikkpolt ära murdus. Imelik, et lahti võttes ei läinud. Murdus mingi 5mm sügavuselt ja ütlen ausalt see oli päris kurb moment. Kätte ma ta sain igatahes ja seda keevitusega. Peale seda ei usaldanud ma enam ka seda teist tikkpolti ning meelitasin selle ka välja. Asendasin uutega ning siis edasi tundub, et koostamine on õnnestunud. Liigselt veel muidugi rõõmustama ei kipu. Igatahes vilin on kadunud, auto hakkas paremini liikuma ja kui koos püsib siis ongi ju hästi. Siiski ma proovin vähemalt õlisurve reaalselt ära mõõta, ja ilmselt mõtlen õlijahuti ennetavale vahetusele. Olen kuulnud, et need põhjustavad probleeme. Targemate kommentaarid sel teemal loomulikult oodatud, hoiaks ikka foorumis ka mingit teavet. |