W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul (/showthread.php?tid=53638) |
W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul - Paul - 09-02-2023 Tervist, Alustaks teemat autost mis võib mõnele huvitavat lugemist pakkuda ja vastutasuks ehk saan teiste nõul ka ise targemaks ja autot aina paremaks ehitada. Tegemist siis 1989a W124 300D mudeliga, millel olen asendanud mootori M104 turbo vastu ja käigukastiks 722.634. Aga siis kõige algusest, olen juba elanud ja töötanud Austraalias ligi kuus aastat ja loomulikult Eestist saati olen armastanud ja hinganud Mercedest. Paar teemat on siin ka varasemast ka teistest mersudest. Eladest East Coastil proovisin kätt W116 280SE’ga, mis vajas ellu äratamist ja seda ka mõnevõrre edukalt, kuid päris jagu ma temast ei saanud. Ta vaevles siiski oma keerulise K-jet sissepritse käes ja seetõttu müüsin ma ta kahjuks kahjumiga maha just enne kui olin kolimas Perthi, läänekaldale. Tollal oli mul igapäevaseks liikuriks Mitsubishi 380 ja see teenis mind edukalt ligi kaks aastat, sest ühegi Mercedes-Benz peale rahakott ei hakanud. Mercedeste hinnad Austraalias on kordi kallimad kui Euroopas ja seetõttu jälgisin tihedalt Marketplace’I kuniks leidub mõni remonti vajav või lihtsalt hea diiliga isend. Ja siis ta tuli, uskumatu hinnaga ja kuulutuses kirjas isegi, et sõidab. Austraalia kuulutused on stiilis: (Mercedes 300D Runs drives registered year 98 $1200) ja kõik. See ongi kogu info pluss üks pilt häguselt eest ja teine enamvähem rooli embleemist. Mõeldud tehtud, asusin 9. Septembril 2019 suunaga auto poole. Teadsin, et Austraalia marketile turbomootoriga om603 autosid eriti ei müüdud, siis pidi ta olema vabalthingav 603 ja nii oligi. Autot vaadates oli pilt selge. Ma tahan seda kindalt endale, olgugi, et vigu on omajagu ja välimus-sisemus üsna väsinud. Aga mees ei valetanud, auto sõitiski nagu kuulutuses kirjas, kuid keegi ei tea kui kauaks. Paisupaak oli täiesti kuiv ning mootoril tundus nagu hing oleks kinni. Täitsime vedelikud ja raha sai makstud. Koju sõitis masin omaljõul ning proovisin hakata otsima probleemi miks ta vahel nii jõuetu tundub. Vahetasin suure kütusefiltri, kuid tulutult. Hakkasin otsima probleemi edasi, selgus, et enne kõrgsurvepumpa on tal voolikutevaheline teinegi pisike filter, millest läbi puhuda ei jõudnudki, pole ime, et masin jõuetu kui ta paagist kütust imeda ei jõua. Sellega tundus, et viga ongi korras ja masin sõitis päris edukalt mul igapäevaselt üle aasta. Vahetasin veel neid eelfiltreid paar korda, kuna iga paari kuu tagant on ta täis tarretist ja jälle kinni. Paagis olevat sõela ma isegi ei taibanud millegipärast vaadata ja kuna ta tegelikult ikkagi sõitis toredalt, siis ei viitsinud tollal tähelepanu pöörata. Sõitsin rõõmsasti temaga juba igapäevaselt ja nautisin jälle tõelist Mercedest, nad lihtsalt sõidavad paremini kui tänapäevased autod ja feeling oli mega. Soetasin alla 18” monoblock veljed ja tegin natuke makita madaldust. Nüüd nägi ta juba päris vägev välja ja muutus ruttu tänavapildis harulduseks. Fast forward 2020 Septembrisse kus soetasin endale ka teise Mercedes-Benz, plokikaane veaga 180E, ta on tegelikult 190E, millegi pärast on 1.8 mudelid siin kõik kirjaga 180E. Sinna sisse olin ammu plaaninud juba teha M104 swapi ja siis sebisingi mootori. Kahjuks juhtus masinaga aps, kus unustasin maksta kolmekuist registreerimistasu $220 ja masin oli arvelt maas. Kuna muidu Western Austraalias ülevaatust kui sellist ei eksisteeri, siis arvelt maas auto uuesti registreerimiseks tuleb minna vägagi põhjalikule ülevaatusele. Kuna mootoriswap oli juba peaaegu valmis ja sellega kindlalt ülevaatuselt läbi ei saaks, siis otsustasin projekti pausile panna ning mõelda, mis kogu sellest värgist üldse saama hakkab. Sain temaga teha ainult paar tiiru ilma numbriteta kinnisel alal proovimiseks, kuna mootoriks sain 3.2 M104, siis minek oli mehine. Juhtajuks Haltech Elite 2500 ja kastiks mootoriga tasuta kaasa saadud 722.3. See mootor lihtsalt sobib hästi sellesse väiksesse keresse, kuid päriselt ma teda ikka nautida ei saaks, sest auto jätkuvalt arvelt maas. Kerime edasi aega, kuni W124 hakkas tegema imelikku trikki, et esimesel käivitusel jääks mootor justkui sekundiks lukku ja olin märganud ja jahutusvedeliku kaduma hakkamist. Selge, tundub, et silindrisse peab pääsema vesi ja tekib hüdrolukk. Kuna autot ei pidanud enam kasutama igapäevaselt ja selleks olin soetanud endale 2000a S430 W220, siis otsustasin, et valgest ratsust saab järgmine projekt. Olin alati ihaldanud endale turbo M104 mootoriga autot ja otsustasingi vana 603 mootori asendada sellega mille olin just swappinud musta kutsikasse. Kartsin, et diislilt bensukale üleminek võib juhtuda üsna keeruliseks kuid tegelikkuses asja kätte võttes sai järjest hakatud takistusi ületama. Alustades tagantpoolt, diislil puudub bensupump, mille varastasin jällegi mustalt mersult ning panin ta sobima kuna kujult on need autod üsna sarnased ning enamvähem legona ta kokku ikkagi sobitub. Kuna tahtsin paagi seekord täiesti puhtaks pesta, siis eemaldasin ta autost ja vaatepilt sisse oli üsna jube. Paagi põhi oli ligi 2cm paksu kihti mingit imelikku paksu ollust täis mis oli paagisisese sõela täiesti ummistanud, pole ime, et ta diislina ikka jõuetu tundus. Paagi pesin puhtaks ja uus sõel läks sisse. Otsustasin pumbana kasutada Bosch 044, mis on Mercedes-Benz pumbaga juba kohe identne ning sobib perfektselt originaali asemele. Jätsin originaal kütuseliinid ning sobitasin nad uue bensupumba agregaadiga sobima. Differ jäi samaks, kasutasin Kangaroosteami veovõlle. Mootoripadjad võtsin om603 originaalid. Kastile keevitasin uue tala, juba kaks tükki tegelt kuna alguses sõitsin 722.3 kastiga ja siis kuna see hakkas käiguvahetustel libisema ja üldse tegelt oli plaan ammu juba 722.6'le üle minna, siis tegin ka sellele uue tala. Radika tellisin E320 oma ja panin sobima, olemas on ka ventikaümbris mida piltidel veel pole. Konditsioneeriradika viskasin minema ja asemele läks ebay cooler mis mahtus kopikapealt õigesse kohta. Mootoril vahetasin kõikvõimalikud tihendid, plokikaas käis survestamises ja lihvis. Kasutasin M103 õlifiltri korpust, kuna jahutiga originaal hakkas lekkima, sealt originaal õlisurve anduri pesast võtsin turbole õlipealevoolu ja lisasin Haltechile ka surveanduri. Vw süütepoolid tundusid kohe loogiline valik kuna coil on plug ja lihtne juhtida. Hooratas/flexplate on suvalise M111 mootori pealt, et 60-2 triggeri saaks, kuna minu vana oli veel kolme magnetiga. Lisaks olen trossiga gaasist läinud üle Bosch 3" elektroonilisele dbw gaasiklapile, et saada tühikäik automaatseks ja tulevikus püsikas ja muu nodi toimima panna ning salongis on W204 dbw pedaal, kuna jällegi sarnase kujuga nagu W124. Kinnitus oli ainult vaja välja mõelda. Kangaroosteami turbo kollektor ja ebay kõige odavam GT35 T3 turbo. Karteri võtsin samuti vanalt om603 mootorilt, kuna teadmata, et minu mootor oli hoopis W140 pealt ja neil on hoopis õlipann rohkem keskele viidud, siis kuigi ta mahtus w201 keresse napilt ära, siis nüüd enam w124 keres ta tugitala ette ära ei mahtunud, võtsin siis ka õlipumba ja õlivõtturi om603 oma, mis jällegi ei vajand ühtegi modifikatsiooni ja sobisid otse legona paika. Karterisse puurisin ka õlitagasivoolu ja kuigi minu arust on õlitase kõrgemal kui tagasivoolu stuts, siis veel pole probleeme olnud. Käigukasti juhib Ofgeari kontroller ja käigukangiks on kas w202 või r129 PRND4321 kang, ei mäletagi enam juba kumb.Mudugi tegin ka piduritele uuenduse, et asi balansis oleks, siis ette said R129 SL500 nelja kolvilised pidurid 300mm ventileeritud kettaga. Summuti tegin algusest lõpuni 3" kus keskel resokas ja taga on pütt. Hääl on üsna mahe ja mitte liiga vali. Sisselasketorustik on samuti 3". Pihustid on 880cc, aga seal veel jõudsalt varu. Kütuselatile lisasin nipli asemele surveanduri Haltechile. Vahetasin veel igasugu nodi, mille nimekirja lisan siia ka hinnakirjaga, millel kunagi üritasin silma peal hoida. Nüüdseks on juba arveldamine sassis ja ei teagi palju tegelikkuses auto peale kulutanud olen. Tuuningjuppidest kuni kuluosadeni on nimekiri siis järgnev (inglise keeles): W124 M104 Turbo Build W124 $ 1200 18* Wheels $ 600 Fender flares $ 41 M104 fan bracket $ 138 M104 rocker cover gasket $ 54 GT3582 + Intercooler kit (eBay) $ 525 M104 bottom end gasket kit $ 71 ARP headstuds M30 bmw $ 425 M111 60-2 trigger flex plate $ 164 38mm Wastegate $ 89 CoP vag coils $ 145 Oil feed, drain line kit $ 55 Headgasket kit x2 V-Reinz $ 339 Ignition coil pigtail adapters $ 30 Radiator $ 147 Oil drain sump adapters JIC $ 26 Valve stem seals 24x $ 102 Rear main seal $ 64 Turbo water line kit $ 89 Turbo blanket $ 39 3” V-band clamp x2 $ 45 Intake air temp sensor $ 48 Oil pressure sensor x2 $ 59 Breathers x4 $ 52 Spark plugs BCP7ES $ 38 Fuel injector pigtail adaptors $ 35 Crank angle sensor $ 70 Crank angle sensor pigtail $ 61 Rear multilink control arms $ 169 Front lower control arms $ 249 SL500 front brake callipers $ 428 SL500 pads and rotors $ 292 Braided brake line kit $ 197 33mm halfshafts Kangaroosteam $ 991 Bosch 044 fuel pump $ 190 Turbo manifold Kangaroosteam $ 973 Exhaust bends, muffler $ 482 Haltech Canbus Wideband $ 409 Haltech Elite 2500 $ 3009 M104 engine + 722.3 $ 1000 Total = 13140$ Transmission update 722.634 $ 1500 Gearbox cooler $ 200 Cooler lines and fittings $ 150 Ofgear controller $ 1350 Total = 3200$ Eks igaüks saab siit järeldada kui kulukas on tegelikult ühe turboka ehitamine ja loomulikult saab hakkama ka vähemaga ja laristada ka palju rohkem. Arvan, et olen seal kuskil keskel ja kuna ehitan oma autosid täiesti ise oma maja taga garaažis, siis säästan sellega tohutult tunde, mida peaks keegi selle eest töökojas maksma. Tunde on kulunud sinna juba lugematu hulk, kuna enamus asju õpin alles esimest korda ja katsetan. Näiteks keevitamine, fabritseerimine, juhtmestiku nullist tegemine Haltechi jaoks, Haltechi programmiga mootori sidumine ja set-up’imine ja kõik muu mida sellise projekti jaoks vaja läheb. Ainuke väline kulu tohib olla ainult dyno, sest kõik muu olen sundinud endale ise selgeks tegema ja see on vist ainuke asi, mida reaalselt ei saa kodus teha. Segu saab küll lambda järgi sõites paika, kuid süütenurgaga ma eriti tegeleda ei julge ja varastasin internetist kõige sobivama sarnase projektiga inimeselt süütekaardi ja tõmbasin paar kraadi maha, et hetkel turvalisem oleks. Dynosse pole ikka veel jõudnud. Jätan vist siin hetkel postituse pooleli ja lisan veel pilte. Piltidesse pole jõudnud veel lisada 722.6 swapi ja dbw lisamist. Jätkan järgmises postis tehnilisemate detailidega või kui keegi soovib miskit täpsemalt teada kuidas midagi ise tegin või kui kellelgi on soovitusi mida saaks paremaks teha. Hetkel auto sõidab 0,6bariga ja mootori karakter on nagu öö ja päev. Ise olen esimese turbokaga mega rahul ja Mercedese tunne on kirjeldamatu. Päikest! RE: W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul - v6sa - 09-02-2023 Mõnusalt peavigasele valge auto omanikule ikka virtuaalne õlalepatsutus Ära ravimeid vaheta Kuidas pidamisega on pööretel? Peab väga tagasi hoidma? |