Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Remondi ise (DIY) (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=76) +--- Teema: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine (/showthread.php?tid=53581) |
Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 08-01-2023 Tere on keegi enda kutsikat turbotanud mootoriks 2.0 55kw diisel Soov enda omale turbo peale panna aga oleks hea kui saaks ideid või kui keegi varem teinud siis ehk on pilte ja infot et kust saada kollektorit jne RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - v6sa - 08-01-2023 Vaata huviliste autode alla, paar vanemat teemat peaks olema. Vajalikud tükid tuleb küll kokku otsida netist. KSP pead ka ümber mudima, selle kultuurselt ärategamine on vast kõige kallim. Tasub uurida, kas Elbe Engineeringul Tartus on neid tükke. Kasutaja on hents99, aga ta pole ammu siin käinud. Kui vana raua ehitamine ise pole eesmärk, siis sellesse keresse osatakse tänapäeval ka CDI panna Kui põhja-tallinnat tönkad, siis otsing sõnale "superturbo" https://www.mersuforum.net/ pealt peaks piisavalt lugemist andma Kunagi oli sealmaal ka alternatiivne foorum mese.fi, aga see näikse nüüd olema loojakarja läinud. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - kaupo51 - 09-01-2023 Ma kahtlen, kas see 55 kw mootori turbotamine mingit efekti annab. Müü see auto maha ja osta suurema mootoriga auto, millel tehases juba kapoti alla rohkem kilovatte pandud on. Või sõida temaga ringi nagu hobiautoga, millel ongi 55 kw. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - v6sa - 10-01-2023 Iseenesest õige lähenemine, aga ehitamise rõõm on ka rõõm Isiklikust kogemusest ütlen, et mida väiksema võimsuse pealt lisa tuleb, seda suurem on saadav efekt. 55-->65 kW on palju suurem tunnetuslik hüpe kui 92-->108 ... Kell, va tujurikkuja seda muidugi kinnitama ei kipu. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - Priit - 10-01-2023 (10-01-2023, 09:59 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest õige lähenemine, aga ehitamise rõõm on ka rõõm Kui alguses kiirendus kalendri järgi käis, siis kellale üleminek on hüpe küll RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 10-01-2023 Ei ole soov midagi hullumeelset plaanis, tahaks kuskil 90-110kw umbes, sai ostetud hea kerega auto aga jääb mannetuks hetkel RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - kaupo51 - 10-01-2023 Hea kere on juba pool võitu. W201 on täna juba hobiauto staatuses ja teda tasub hoida. Eriti kui auto on originaalseisukorras. Kui keegi muidugi on autot juba enne "tuunima" asunud, siis muidugi enam vahet ei ole. Võid edasi "tuunida". Paraku kaasneb sellega üks oht, mida ma autofoorumites märganud olen. Asutakse nagu asja kallale ja siis mingi aeg saab otsa huvi, raha, aeg või kõik need asjad. Siis pannakse foorumisse kuulutus-müüa poolik projekt. Aga võib olla oleks olnud originaalkorras autot müüa hoopis lihtsam? Sellised mõtted siis. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 11-01-2023 Saigi soetatud sellel eesmärgil et seda ülesse ehitada, kuna teine projekt hakkab valmis saama (bmw e34) aga näpud ikka sügelevad siis sai kutsikas soetatud. Miks just kutsikas sai võetud... raha just väga palju ei olnud tollel hetkel kui soetatud sai aga tundus hea pakkumine, ja pole kunagi mb omanud RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 11-01-2023 Kuskilt netist lugesin et vito turbo kollektor pidi 1 ühele istuma antud mootorile. Oskab keegi öelda kas see tõsi ka? Ei tahaks kohe ostma hakata kui pole täiesti kindel et sobib RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - mydimees - 12-01-2023 (11-01-2023, 10:45 AM)MMBrogan Kirjutas: Kuskilt netist lugesin et vito turbo kollektor pidi 1 ühele istuma antud mootorile. Oskab keegi öelda kas see tõsi ka? Ei tahaks kohe ostma hakata kui pole täiesti kindel et sobib Tere, vastab tõele. Tegu on sama mootoriga. Lihtsalt, et Vitol on 2.3 TD OM601.970 aga kutsikal on 2.0 D OM601.xxx. Silindri mahtu on suurendatud 2,3 puhul lihtsalt. Ehk ongi sul siis lihtsam leida see 2,3 TD mootor ja seda arendada pisut. Kuigi soovitud 100 kw lähedale sellest küll vist kätte ei saa lihtsamate võtetega. Siis peaks juba pumba plunserid suuremate vastu vahetama, suurem turbo jne. Olemasoleva OM601 turbotamine on keerukas. Kindlat midagi väita ei saa aga usun, et siinkohal on mootori sisu osas samamoodi nagu OM606 puhul kus ploki ja vändagrupi osas on piisavalt palju erinevusi, et asi unustada. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - stihl - 12-01-2023 (10-01-2023, 11:34 PM)kaupo51 Kirjutas: Paraku kaasneb sellega üks oht, mida ma autofoorumites märganud olen. Asutakse nagu asja kallale ja siis mingi aeg saab otsa huvi, raha, aeg või kõik need asjad. Siis pannakse foorumisse kuulutus-müüa poolik projekt. Aga võib olla oleks olnud originaalkorras autot müüa hoopis lihtsam? Sellised mõtted siis. See pole mitte oht, vaid kätega inimestele suur boonus. Kui ise ei jõua tervet autot osta (kallis!), siis võtadki naljahinna eest selle pooliku projekti ja viid kas ise või kellegi abiga lõpuni. Ma olen kolm sellist autot elule aidanud (ükski ei olnud enda oma), parajalt raske küll, aga tehtav. Kel oli samamoodi huvi otsas, kel tegija "ära surnud" ja mis iganes veel. Aga antud autole ma paneks pigem hoopis bensuka, kui tahaks teda sõitma saada. Seda traktorit võib jäädagi turbotama, esimesel päeval on tunda, et liigub ja pärast taas harjud ära. PS. Kuskilt lugesin, et need 55kw diislid olid mingil ajal USA tütarde isade seas väga populaarsed masinad, mida lapsukestele osta, sest sellisega ei saanud plika end kuidagi vigastada. RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 12-01-2023 2.3 vastu esialgu vahetama ei hakkaks, plaan ikkagi seda mootorit teha. Bensuka mootorit ka kohe kindlasti ei kasutaks antud kerel Ei ajagi neid kilovatte taga väga pigem et sõidu mugavus paraneks RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - kaupo51 - 12-01-2023 Ma küsiks teemaalgatajalt veel sellist asja. Kas plaanis on teha endale auto, millega kulgeda igapäevaselt ehk siis nii talvel kui ka suvel või kasutada autot (hobiautona) ainult suvel? RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - Sm. Västrik - 12-01-2023 Hei. Lihtsalt mõte. See auto on tänaseks 30+ aastat vana ja hea kerega. Kui teda veel ei ole muudetud, mõtle korraks veel. Selle aja jooksul kasvab laps suureks, käib läbi lasteaia ja koolid, alustab päris oma elu, armub ja saab omaenese lapsed. Tehnoloogias tekib ja sureb selle aja jooksul 3.5-tolline flopiketas, nuppudega mobiiltelefon ja DVD. Ärimudelitest ilmub ja elab oma aja ära videolaenutus ja burksiputka. Käibele tuleb ja taas kaob Eesti kroon ning terve taassündinud Eesti Vabariik ei ole ilmselt vanem kui see auto. Sellest ajast kui see auto tehaseväravast välja veeres, räägitakse täna oma lastele ja lastelastele legende, aga nad suudavad seda täiesti teistmoodi pimedat keskaega vaid mingil moel ette kujutada ning ei saa seda kunagi mäletama ega sellest aru saama. Kui üks plekist ja plastikust toodetud ja kedagi väga rõõmsaks teinud asi on kogu selle aja suutnud mingi uskumatu juhuse ja heade omanike tõttu originaalkorras säilida, ei ole isiklik mugavus või lühiajaliselt (ka paar aastat on selle kõrval lühike aeg) võibolla väärt, et see päras kõiki neid aastaid lõppenuks lugeda. Nii aeglasi autosid ei toodetagi enam ja seegi on omaette väärtus. Natuke raha teenida ja kiirem ning paremini sõitev auto kõrvale osta tundub tegelikult lihtsam. Isegi ennast ebamugavusega harjuma sundida tundub lihtsam. Aga noh, siinkirjutaja ei raatsi ka kapist leitud vanu mänguasju enam lastele mängida anda ja võibolla ongi see sentimentaalsusejama seega ületähtsustatud. Omanik võib autoga teha alati seda, mida soovib ja kui hakkamist ja teadmisi on, on ka teistel hea meel arenguid jälgida. Parimate soovidega, Västrik RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - v6sa - 12-01-2023 (12-01-2023, 06:00 PM)stihl Kirjutas:(10-01-2023, 11:34 PM)kaupo51 Kirjutas:... Ma täiesti mõistan neid isasid (12-01-2023, 09:33 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Lihtsalt mõte. See auto on tänaseks 30+ aastat vana ja hea kerega. Kui teda veel ei ole muudetud, mõtle korraks veel. Arvestades N/A 601 puuduvaid õlipihusteid plokis, siis kaua see 100 kW (kui odava uue auto hinnaga see sealt tõesti välja võetakse) vastu ei löö. Miskine 70 kW ilmselt ei tekita olulisi kahjsutusi ja seda võiks isegi Vito kolle ja vahejahutiga originaalpumbast kruttimisega kätte saada. Tõsi, ülevaatusteks peab ilmselt maha keerama. Mulle võib auto regnumbri saata, ma võin selle soetamisest olla huvitatud. Eelkõige isand Stihli mainitud asjaolude tõttu RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - MMBrogan - 13-01-2023 (12-01-2023, 08:37 PM)kaupo51 Kirjutas: Ma küsiks teemaalgatajalt veel sellist asja. Kas plaanis on teha endale auto, millega kulgeda igapäevaselt ehk siis nii talvel kui ka suvel või kasutada autot (hobiautona) ainult suvel? Hetkel kasutan autot igapäevaselt, lihtsalt selle pärast et meeldib sellega sõita hetkel Varjante oleks ka see seisma jätta ja suve jääda ootama, jah tean eesti talv ja autod... läheb roostetama Aga hetkel auto põhi mastiksiga üle tehtud ja lisaks õlitatud RE: Mb 2.0 55kw w201 turbotamine - Lepz - 13-01-2023 Võtan ka natuke sõna. Ümber kedagi veenda ei soovi - lihtsalt panen oma mõtted kirja... Tegelikult on lahja autoga väga äge sõita. Ma jõristan küll ainult suviti, aga 7 aasta kogemus näitab, et saab sõidetud küll. Ja minul on paberites 44kW, aga auto saab see aasta 40 aastat vanaks. Ainult Jüri ringil tipptunni ajal olen korra hätta jäänud ühe kärsitu A8 juhi tõttu, aga õnneks Eesti nii väike, et alati saab ringiga ka sõita - avastad palju huvitavamaid ja vägevamaid teid. Teid, mida näiteks sõidad lõpuks ka igapäeva autodega, sest need tunduvad nii põnevad (loe: kurvilised, pikkade sirgete ja ilma liikluskaamerateta ja väga "lahja" liiklusega) Lisaboonusena tooks välja, et kui istuda 44kW autost 110kW siis viimane tundub täielik mürsk, vähemalt mõnda aega |