Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Pidurdamisel vedu järgi. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: Pidurdamisel vedu järgi. (/showthread.php?tid=53508)



Pidurdamisel vedu järgi. - Kri - 19-11-2022

Tere!

Eelmine suvi sai ostetud esimene mb ja sellele järgnev jäine talv tekitas küsimuse? Ala ristmikule jõudes pidurdamisel plokeeruvad esirattad ja hakkab libisema(eriti hull kallaku peal). Alguses arvasin, et kehvad rehvid aga keerulistema kohtade peal tekkis idee proovida neutraaliga ja siis sai seisma ilusti.
Autoks s212 7-g + kastiga.
Kas keegi oskab kommenteerida, on see tavaline või on antud isendil mingi probleem?


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - Sm. Västrik - 20-11-2022

Hei,

Pole mingit muret. Kellegi jaoks on see igal aastal uus kogemus, kuid tagaveolise automaadiga lihtsalt nii ongi, sest vedu ju üritab natuke piduritest jagu saada ja tagarattad seega blokeeruvad hiljem kui esimesed. On hea kui tead, et kriitilisemal hetkel võib kiire liigutus neutraali peale pisut abiks tulla. Smile

Parimate soovidega, 
Västrik


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - Kri - 20-11-2022

Hea teada! Siis vaja harjuda lihtsalt.

Tänud vastamast!


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - v6sa - 20-11-2022

(19-11-2022, 11:06 PM)Kri Kirjutas: ...
Autoks s212 7-g + kastiga.
Kas keegi oskab kommenteerida, on see tavaline või on antud isendil mingi probleem?

Julgeks siiski täheldada, et korras tagapidurid peaks tühikäigul töötava mootoriga auto suutma siiski kinni pidada ilma, et esirattad lohisema hakkaks. Seda muidugi eeldusel, et rehvid on kõik võrdselt head/halvad.

Elektroonilise käiguvalitsaga on kiiresti neutraali tabada üsna keeruline: tuleb "esimese nõksuni" vajutada (kui auto liigub edasi, D peal), kui üle lükkad, läheb tagurpidikäigule ja kui kangi otsast vajutada, siis hoopis pargulukule.

Säärane käitumine võiks olla ootuspärane viimasel paarikümnel sentimeetril enne seiskumist, kui ABS enam ei toimi. Tasuks tagapidureid kriitiliselt kiigata.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - Kri - 21-11-2022

Seda neutraali saigi rakendatud seisult kui oli tarvis jääs kallakust alla saada. Hoopealt kiiresti veidi riskantne kindlasti!
Taga on värsked kettad ja klotsid, esimesed pigem hakkavad läbi saama ja rehvid nagu ikka, taga rohkem kulunud kui ees.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - vreps - 21-11-2022

(20-11-2022, 10:17 PM)v6sa Kirjutas: Elektroonilise käiguvalitsaga on kiiresti neutraali tabada üsna keeruline: tuleb "esimese nõksuni" vajutada (kui auto liigub edasi, D peal), kui üle lükkad, läheb tagurpidikäigule ja kui kangi otsast vajutada, siis hoopis pargulukule.

Säärane käitumine võiks olla ootuspärane viimasel paarikümnel sentimeetril enne seiskumist, kui ABS enam ei toimi. Tasuks tagapidureid kriitiliselt kiigata.

Kui mõni kohalik tuunimisgeenius pole oma näppe vahele toppinud siis on selline elektroonilise käiguvalitsa sõidu ajal reversile lükkamine välistatud ja pargile ei lähe samuti, ega siis saksa insenerid nüüd nii sinisilmsed ka pole, et sellist asja läbi ei ole mõelnud.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - v6sa - 21-11-2022

2013 GLK ja 2010 kantsilm igatahes kiirustelt <20 lendavad pauguga pargile, kui luua olukord (vajutada kangi otsale või GLK puhul avada juhiuks).

Tagurpidikäigule lülitumine õnnestub samuti, see on oluliselt pehmem operatsioonSmile

Suuremalt kiiruselt pole seni õnnestunud (ja ehk ka ei õnnestu) proovida.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - vreps - 22-11-2022

(21-11-2022, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: 2013 GLK ja 2010 kantsilm igatahes kiirustelt <20 lendavad pauguga pargile, kui luua olukord (vajutada kangi otsale või GLK puhul avada juhiuks).

Tagurpidikäigule lülitumine õnnestub samuti, see on oluliselt pehmem operatsioonSmile

Suuremalt kiiruselt pole seni õnnestunud (ja ehk ka ei õnnestu) proovida.

Ime, et kasti sodiks ei löö selliste loomkatsetega. Mul 2016 E ja kui ükskord sõidu ajal kogemata kangi reversile vajutasin avaldas spidoka tablool arvamust sellise lolli tegevuse kohta ja soovitas enne peatuda. Liikudes ukse avamisel lööb neutraalile ja käik sees seistes ust avades läheb parkingule. Mul 9-ne kast võibolla seal siis tarkvara teismoodi seadistatud.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - väikemees - 22-11-2022

Nii juhtub ka teiste uuemate autodega. Kogenud küll väga väikse kiirusega, hetk enne seisma jäämist.
Kõige huvitavam on hetkel Jeep Wrangler. Meil autopargis hetkel vast 5 Wranglerit ja ainult üks nendest autodest ei lase sõita, kui uks on lahti. Kõige tobedam, sellekohast märgutuld ega helisignaali ka ei ole, et uks on lahti.
Võibolla sellised asjad on kuidagi seotud kodeeringuga, mida saaks muuta. Mis juhtub kui sõiduajal P peale käigukang lükata, mis kiiruselt lubatakse, jne.


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - vreps - 23-11-2022

(22-11-2022, 06:54 PM)väikemees Kirjutas: Nii juhtub ka teiste uuemate autodega. Kogenud küll väga väikse kiirusega, hetk enne seisma jäämist.
Kõige huvitavam on hetkel Jeep Wrangler. Meil autopargis hetkel vast 5 Wranglerit ja ainult üks nendest autodest ei lase sõita, kui uks on lahti. Kõige tobedam, sellekohast märgutuld ega helisignaali ka ei ole, et uks on lahti.
Võibolla sellised asjad on kuidagi seotud kodeeringuga, mida saaks muuta. Mis juhtub kui sõiduajal P peale käigukang lükata, mis kiiruselt lubatakse, jne.

Tegelikult väga huvitav teema on välja koorunud siin, miks pm. samasugused autod sarnases olukorras käituvad erinevalt. Ma arvan ka, et tegemist võib olla erinevate kodeeringu seadistustega, vahe võib olla kasvõi auto väljalaske kuupäevades või on see seotud lisavarustusega. Kas nende Wranglerite varustustase on ühesugune?


RE: Pidurdamisel vedu järgi. - väikemees - 23-11-2022

Täpselt, varustus on ühesugune, ei ole erinevusi menüüdes, ei ole erinevust lisade poolest, mootor sama.

Google andis mõned vastused ka. Põhjustab seda olukorda "Auto Brake", mis vähe on üllatav, sest neil kõigil on tavaline seisupidur.
Vähemalt teatud aastatel seda välja lülitada ei saanud ja samas on õpetus, et võimalik on seda menüüst valida. Võimalus tekib, peab seda kontrollima. Vanematele mudelitele loomulikult on juba leitud ka võimalus, kuidas sellest jagu saada.
Kogu saaga on saanud alguse ühest õnnetusest, kus näitleja sai surma:
https://www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-news/anton-yelchins-parents-settle-lawsuit-with-automaker-204166/