Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
230CE Külmkäivitus - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: 230CE Külmkäivitus (/showthread.php?tid=53044)

Lehed: 1 2


230CE Külmkäivitus - ktmduke - 14-03-2022

Tere!

Mure järgmine, auto ei taha külmalt esimese korraga käivitada, Olen vahetanud terve mootori, Kuna eelmine jooksis kokku.

Igasugu andureid, Külmkäivitus pihusti, Jagaja,süütepool,rootor.  Süüte keeran sisse siis käib mingi plõks kapotiall korra.

Uued vaakumvoolikud, Pritsungil põhjakumm kontrollitud 2 korda, Tutikad Bosch pihustid. 

Käima läheb alles 2-3 korral ja üsna pika käiamisega, Soojalt seda probleemi pole.

töötab muretult ja ühtlaselt.

Vahetamata on veel kütuserõhu regulaator ja bensiinipump. Kas need asjad võiksid tekitada sellist probleemi?

Olen siin ke jetide kohta lugenud aastaid aga sellest probleemist jagu ei saaSmile

Autoks 90a 230Ce m102.


RE: 230CE Külmkäivitus - Sm. Västrik - 14-03-2022

Hei, 

Bensiinipump võib seda põhjustada küll. Samas võiks ju alustada kõige lihtsamast.

Külmkäivitusel peab esimesel korral töötama külmkäivituspihusti, mis on Su autol juba küll vahetatud, aga ei pruugi ju sellest hoolimata üldse lülituda. 
Seega veendu, kas külmkäivituspihusti esimesel külmalt käivitamisel üldse bensiini pihustab enne kui muud lammutama hakkad.
Kui pihusti ei toimi, saab viga olla näiteks kas bensiinipumbarelees, ülepingerees või mootori temperatuurianduris (ei ole sama, mis osutil numbreid näitab).
Kui ta aga reaalselt kütust pihustab, on olukord keerulisem, sest sel juhul ilmselgelt on nii kütus üleval kui piisavalt kütust ka sisselaskes, et auto käivituda saaks ja siis võiks pigem kahtlustada juba mootori hõredust või muud uskumatut jama. Smile

Parimate soovidega,

Västrik


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 14-03-2022

(14-03-2022, 02:00 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei, 

Bensiinipump võib seda põhjustada küll. Samas võiks ju alustada kõige lihtsamast.

Külmkäivitusel peab esimesel korral töötama külmkäivituspihusti, mis on Su autol juba küll vahetatud, aga ei pruugi ju sellest hoolimata üldse lülituda. 
Seega veendu, kas külmkäivituspihusti esimesel külmalt käivitamisel üldse bensiini pihustab enne kui muud lammutama hakkad.
Kui pihusti ei toimi, saab viga olla näiteks kas bensiinipumbarelees, ülepingerees või mootori temperatuurianduris (ei ole sama, mis osutil numbreid näitab).
Kui ta aga reaalselt kütust pihustab, on olukord keerulisem, sest sel juhul ilmselgelt on nii kütus üleval kui piisavalt kütust ka sisselaskes, et auto käivituda saaks ja siis võiks pigem kahtlustada juba mootori hõredust või muud uskumatut jama. Smile

Parimate soovidega,

Västrik

Aitäh põhjaliku soovituse eest , annan teada kui vea leian .

Parimat.



RE: 230CE Külmkäivitus - v6sa - 14-03-2022

Sekundeerin külmkäivituspihustile: kui külmalt on pika vinnaga, aga soojalt käivitub hästi, siis tasub seda uurida.

Pumba (ja ülepea bensutrassi probleemid) näitab ära lihtne manomeeter kolmikuga. Kuniks rõhku on vähemalt 5 bar, ei ole viga seal.


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 22-03-2022

Kui 3 korda süüdet anda siis käivitub hetkega aga esimesekorraga jääbki käiama.

Uus bensufilter ka ei parandanud tulemusi.


RE: 230CE Külmkäivitus - Sm. Västrik - 22-03-2022

Ok, kui julgeme oletada, et külmkäivituspihusti seega töötab, on sel juhul suurima tõenäosusega pumba juures asuv kütuserõhuaku tuksis.
Pumba kõrval on üks vidin, mis peab kütuserõhku üleval hoidma ja kui see kütusel tagasi vajuda laseb, ongi nii, et pead pumbaga mitu korda käiates surve üles lööma iga kord.

Kiire otsing leidis sellise pildi, kus nimetatud element peaks olema tähistatud rohelise noolega:
[Pilt: pic02.jpg]

Parimate soovidega,
Västrik


RE: 230CE Külmkäivitus - dinowalk - 22-03-2022

(14-03-2022, 01:10 PM)ktmduke Kirjutas: Vahetamata on veel kütuserõhu regulaator ja bensiinipump. Kas need asjad võiksid tekitada sellist probleemi?

Olen lugenud, et rõhuakuga peaks tavaliselt seotud olema soojalt taaskäivitamise probleem.
Kas uue moto rõhu vajadus on sama mis eelmisel ja pump vastab sellele?
Lisaks vaata ka paaki sisse ja võimalusel vaheta paagifilter (fuel strainer).


RE: 230CE Külmkäivitus - Sm. Västrik - 22-03-2022

Tõsijutt. Nagu dinowalk ütles, peaks rõhuaku ka pigem sooja mootoriga aurukorgi jama ja selle tõttu pikka käivitumist põhjustama. Ja seega tegelikult enne kui midagi teha, võiks surved (sh languse) manomeetriga ära mõõta.

Aga kui see tundub liiga keeruline, siis lõpuks muidugi ei ole ka pumba ja rõhuaku vahetus mingi üle mõistuse kallis lõbu ning kuna ilmselgelt on rõhu üles saamisega mingi jama, võib ka üsna kindlalt loota, et probleemi ta ära ravib. Smile

Edu!

Västrik


RE: 230CE Külmkäivitus - v6sa - 23-03-2022

(22-03-2022, 11:09 PM)Sm. Västrik Kirjutas: ... ilmselgelt on rõhu üles saamisega mingi jama...

Julge eeldus mõõtmata.

Aga võimalik see muidugi on.


RE: 230CE Külmkäivitus - .Alar. - 24-03-2022

Mu M104-l lahendas sarnase probleemi just kütuserõhuregulaatori vahetus


RE: 230CE Külmkäivitus - v6sa - 24-03-2022

(24-03-2022, 12:56 PM).Alar. Kirjutas: Mu M104-l lahendas sarnase probleemi just kütuserõhuregulaatori vahetus

Mis on hoopis teine loom, kui praegu jutuks olev rõhuakumulaator kütusefiltri ja pumba juures.

Seepärast ma tegeliku rõhu mõõtmisele rõhungiSmile


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 24-03-2022

(24-03-2022, 01:51 PM)v6sa Kirjutas:
(24-03-2022, 12:56 PM).Alar. Kirjutas: Mu M104-l lahendas sarnase probleemi just kütuserõhuregulaatori vahetus

Mis on hoopis teine loom, kui praegu jutuks olev rõhuakumulaator kütusefiltri ja pumba juures.

Seepärast ma tegeliku rõhu mõõtmisele rõhungiSmile

Küsin ette ära, kas autopood pakub sellist varuosa veel?


RE: 230CE Külmkäivitus - kaupo51 - 24-03-2022

Fuel accumulator.
Originaalis Boschi toode, number võiks olla 0438170035
Seda peaks veel kätte saama küll.
Kontrolli igaks juhuks vana jupi pealt number üle enne tellimist.


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 27-03-2022

Nii tere kaasvõitlejad.
Täna ss hakkasin asja harutama, külmkäivitus pihustile ei tule vool peale, katsetasin 2 pihustit, proovisin otse akupealt ja mõlemad toimisid, pistik külge ja ei toimi, proovisin teist ülepinge releed, tulemus sama endiselt. 

Kas pihustama peab juba süüde sees või pihustab ainult käivitamisel?

Pritse juures vahetasin ka rõhuregulaatori ära, puhkusin vana sisse ja õhk liikus, uuel(kasutatud) oli vaakumis puhudes.


RE: 230CE Külmkäivitus - Sm. Västrik - 27-03-2022

Hei.

Pihustamine toimub kõigi eelduste kohadelt ikka vaid reaalselt käivitamisel. Vastasel juhul lööks ta peagi mootori "toorest täis" kui süütega niisama mängida.

Külmkäivituspihustile annab voolu kütusepumbarelee. On üsna levinud viga, et muidu on relee ok, aga külmkäivituspihustit üldse ei lülita. Proovi esmalt teise releega, sest nad ei ole kallid. Muidugi võib relee vastavalt klemmilt ka voolu mõõta, aga ma peast ei mäleta mis numbriga ta tähistatud oli.

Kui relee on korras, võib ka mootoritemperatuuriandur segast peksta, sest mõistagi rakendub külmkäivitus vaid korra ja külma mootoriga. Seega kui temperatuurianduri kohaselt on mootor soe, ei toimeta ka külmkäivituspihusti.

Edu!


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 27-03-2022

Vaja oleks ka mootori juhtmete skeemi, tundub et seal valesti kokku saand mõned pistikud anduritega.

Võtsin siis poolil juhtme maha, et saaks käiata, kuna peale mootori vahetust jäid mingid pistikud üle siis hakkasin neid vaatama, leidsin samasuguse pesaga pistiku mis temp anduril, panin tolle külge ja pihusti hakkas pihustama, eitea kas kokkusatumus vms, homme proovin käivitada uuesti , kui pihustitoru lahti keerasin siis oli seekord ka metsik bensusurve mida eelnevalt polnud, ehk aitas ka see et rõhuregulaator sai teine.

Hetkel ei näita kellal enam mootori tempi, vist sai vale asi lahti ühendatud?. Enne käivitus sekundiga , külma mootoriga.


RE: 230CE Külmkäivitus - sm. pelle - 29-03-2022

Proovi see plastik renn/kanal panna paika kust juhtmestik jookseb mootori/kolle peal. Kui juhtmestik oma kohapeal siis valesti võimatu kokku panna, otstel kõik pikkused erinevad ja need mis sama pikkusega on eri otstega.


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 31-03-2022

Karterituulutus torud on ka pool pidused sellised, eks need ka kindlasti mõjutavad .


RE: 230CE Külmkäivitus - sm. pelle - 31-03-2022

Võid vaadata pritsepea pealt kas kütus tuleb peale, võid kõik torud üle kontrollida, ma eelmine aasta sain mingit solki ja jäid ükshaaval kinni. Valasin motoneti pihusti puhastus aine sisse ja sain korda.


RE: 230CE Külmkäivitus - ktmduke - 09-04-2022

Kaldun Arvama et temp anduris asi, ülevaatusel olid gaasid ikka väga paigast,