S203 sildade reguleerimine - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105) +--- Teema: S203 sildade reguleerimine (/showthread.php?tid=52344) |
S203 sildade reguleerimine - minenohh - 31-05-2021 Tere. Sai mõned kuud tagasi sildade reguleerimine tehtud ning sellest ajast peale justkui kisub õrnalt kraavi poole. Umbes nii vähe, et kui sõidan vasakul pool teed, siis sõidab enam-vähem otse. Kiskus nii talverehviga kui nüüd ka suverehviga, seega rehvi ei kahtlusta. Nüüdseks on ka tulemust silmaga näha - vasaku rehvi parempoolne serv on kulunum kui ülejäänud pinnad. Ühtlasi oli kevadel talvekaid alt võttes näha, et tagumised oli seestpoolt rohkem kulunud kui väljast. Kaks küsimust: 1) Kui tagumised kuluvad seest rohkem kui väljast, kas sellel mudelil saab ratta kaldeid ka reguleerida või on see märk sellest, et tagavedrud peaks ära vahetama? Silma järgi pole aru saada, et tagaots oleks väga madalal. 2) Üks sillastendi omanik ei võtnudki töösse, sest ainult vähestel töökodadel olla õiged seadmed ja teadmised mersude silla reguleerimiseks. Esirataste kaldenurga vms sättimine olla mersudel high-level tegevus, seoses õõtshoobade eripäraga. Oskab keegi nimetada Lõuna-Eesti mõne koha, kus kindlasti on need seadmed ja teadmised olemas või vähemalt mingi koha, kus kellegil on head kogemused? Margiesindus kindlasti, kuid ehk on ka mõni muu alternatiiv stiilis "kui Saab, siis Saabi-Anti" ja "kui Volvo, siis Crank". Masinaks 2007 200CDI. RE: S203 sildade reguleerimine - v6sa - 31-05-2021 Viis pihku sellele, kes tunnistas oma teadmiste piiratust. Sinna võib järelikult neid viia küll, mida ta teha võtab. Tartu kandis ei oska kedagi soovitada paraku. Küsi kasutajalt hents99 Elbe Engineeringust, kus ta oma paremaid asju teha laseb RE: S203 sildade reguleerimine - Werewolf - 02-06-2021 Huvitav, mille poolest see sildade reguleerimine nii keeruline tegevus on, et sellega hakkama ei saada? Meeletult aeganõudev kui väga korralikult teha, seda küll, aga midagi üle mõistuse keerulist seal küll pole, kui sildades puuduvad loksud ja reguleeritavad detailid täiesti kinni roostetanud pole. Pigem tehaxe asi tihti üle jala ja keerataxe heal juhul vaid kokku lahku jooxu (ok, paljudel autodel ei saagi enam muud reguleerida). Ma viimane kord keerasin oma MR2-el sillad paika puhtalt silma järgi ilma sillapingita, kuna need olid ikka väga paigast. Kokku-lahku jooxu timmisin mõõtes rataste eest ja tagant mõõdulindi abil ja pika latiga esi ja tagaratta külje pealt. Peale seda oli rool sõites otse ja ei kiskunud kusagile. Tõsi, see on kerge ninaga hobiauto ja on peale seda vaevalt 1000km sõitnud, nii et rehvide kulumist pole täheldanud. Oma S124-ja sildu keerasin kunagi ise sillastendis umbes 2 tundi paika, aga kui lõpetasin, olid ka kõik ette-taha ja külgkalded vasakul ja paremal komakoha pealt võrdsed (sel siis ette-taha ning külgkalle tuleb samaaegselt reguleerida ja numbrid muutuvad kogu aeg) ning siledal maanteel võis käed roolist lahti lasta ja auto kulges mitu kilomeetrit otse. Aga noh, ilmselgelt tavamehhaanikud ei viitsi 2 tundi silda reguleerida ja see pole majanduslikult kasulik. Keerataxe kiirelt nö "rohelisex" ja käib küll, mis sest, et vasaku ja parema poole numbrid pole võrdsed vaid "rohelise" vahemiku eri äärmustes kui niigi hästi läheb, et kõik kalded "rohelisex" saab. Tagasilda ei tehta vahest üldse ja kui see paigast, siis pole ju lootustki esisilda paika saada. Kuna enamik inimesi sõidab vaid mööda aukus linnatänavaid, siis pole ju väga vahet ka, nad niikuinii tähele ei pane, et midagi valesti ennem kui rehvid kulunud kui siiski. |