W126 ja OM603 ühendamine - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: W126 ja OM603 ühendamine (/showthread.php?tid=51195) |
W126 ja OM603 ühendamine - mydimees - 16-04-2020 Tere, mure järgmine. Paigaldan facelift W126 peale OM603 vabalthingava diiselmootori. Eks ta uimane jääb aga kiirustamiseks on teised autod. Hetkel on mootor aiste vahel, kast küljes, radiaator ühendatud aga tekkis probleem gaasihoovastikuga. W126 on süsteem lahendatud hoovastikuga aga W124 (doonor) on trossiga. Kas keegi on samasuguse probleemi ees olnud? Kuidas asi lahenes? Proovin täna veel hõõgküünalde releega ka mässama hakata. See tahab temperatuuri anduri näitu ka aga kui W124 peal süsteemi vaatan siis seal tuleb temperatuuri anduri juhe küll relee juurde kuid läheb sealt edasi kuhugile kaitsmekarbi juurde ja sealt edasi tühikäigu relee juurde. Teeb nagu ringi peale. Alguses tuleb andurilt tühikäigu relee juurde, siis sealt hõõgküünalde relee juurde ja sealt omakorda uuesti anduri juurde. Mingi hetk on juhe kahesooneline ja mingi hetk ühesooneline. Eks pean täpselt järge ajama aga kuidagi segadust tekitav on kogu see majandus seal. RE: W126 ja OM603 ühendamine - v6sa - 16-04-2020 124 on ainult kulissini tross, pumba külge läheb ikka hoob. Leiuta sinna vahele midagi Trossi kulissi võid mulle maha ärida mootori pealt Küünalde relee peaks ilma temperatuuriandurita ka käima. Puudub temperatuurist sõltuv lülitusaeg ja järelhõõgumine. Aga kohitsetud kuue puhul ei puhu säärased finessid enam pilli niikuinii. Kui tahad "õigesti" teha, otsi netist välja 300 SD elektriskeem ja sealt vajalikud detailid. RE: W126 ja OM603 ühendamine - mydimees - 16-04-2020 Leiutaks hea meelega aga eile õhtul jooksid kõik mõtted kuidagi liiva. Kulissiosa on ühendatud ja olemas on ka W126 originaal gaasipedaali hoovastik kuni tulemüüri ülemise osani. Aga nende kahe vaheline ühendus on vaja välja mõelda. Mul on olemas ka W124 gaasipedaali hoovastik aga see ei taha sinna kuidagi sobituda. Eks ta kohitsetud variant on jah praegu aga kui mõni turbomootor kätte juhtub siis saab selle juba hõlpsamalt peale istutada. RE: W126 ja OM603 ühendamine - v6sa - 16-04-2020 Pöördvõll on? Vat selle pikendadki pumbakulissi õlakuni, mille külge kinnitub originaalis gaasitross. Päris kohakuti need vist ei ole - ma prooviks paindvõlliga alguses: https://www.osta.ee/painduv-pikendus-padrunvotmetele-14-450mm-127274990.html EDIT: Tuli meelde, et pöördvõll vist toimib valepidi. Eks pead õlaku teisele poole keevitama. Ruumi peaks selle jaoks piisama. RE: W126 ja OM603 ühendamine - mydimees - 30-04-2020 Nüüdseks on asjad niikaugel, et gaasihoovastik on ühendatud. Asi sai lahendatud w115 2.0 d hoovastikku kasutades. Läks tarvis ühte pikemat hooba ja pisut olemasolevat kulissi modifitseerida. Ühendatud sai ka ELR releeplokk. See tuli siis ühendada pumba juurest tuleva kahe pistiku ja temperatuuri anduri ning pingereleega. Ka hooratta juures asuv pöörete andur ühendus sinna. Temperatuuri anduri juhe tuleb plokist uuesti välja, jookseb tagasi anduri lähedale, sellest mööda ja hõõgküünalde relee juurde. Sealt edasi siis juba kelladeplokki. Asi töötab, hoiab pöördeid kõrgemal küll. Nüüd vaja lahendada veel tahhomeetri signaal. OM603 saab signaali hooratta hammasvöölt, M117 jms siis hooratta küljes olevatelt kõrvadelt kasutades siis Hall’i andurit. Praegusel juhul on tahhomeetri näitu vaadates pöörded tühikäigul põhjas. Tuleb kellaplokis pisut elektroonikat näppida. Suurem mure on aga spidomeetriga. Proovisin w124 spidomeetrit w126 kellaplokki istutada aga see ei ole sugugi lihtne kui alguses juttude järgi tundus. Tahaks ikka korralikult teha ilma, et midagi väga ära lõhuks või porno välja näeks. |