Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 (/showthread.php?tid=5101)



Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - carvik - 28-05-2007

Mootor siis 2.3bensiin. Mootoril viskas keti üle. Põhjus vist pingutamata(hooldamata) kett mis lõhkus ketipinguti (vähemalt selle talla). Viskas nukipealt üle.

Kas on võimalik, et klapid jäid terveks?
Kui palju peab ette võtma, et pingutit vahetada?
Keti vahetus oleks ka päris kohustuslik?
Kust uus kett/pinguti saada ja mis võiks nende hind olla?

Pai neile kes vastata viitsivad! Smile


RE: Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - hents99 - 28-05-2007

Võid ju kompressiooni üle mõõta, siis on aru saada kuis klapid elavad. Aga ma arvan, et mootori pead nii või naa lahti võtma - siis on kõige paremini näha.
Uued saad ilmselt MB varuosadest või kusagilt mujalt autoosadega tegelevatest poodidest. Keti vahetus sõltub ketist endast ja mis seisus ta on. Ma ise kipun arvama, et kett on korras.
Kui enamus tööd ise teha, siis ei lähegi väga kalliks. Oleneb osade hinnast aga kusagil 10k peaks hakkama saama, juhul kui klapid vaja vahetada, kaanetööd teha jne.


RE: Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - indrek - 28-05-2007

odavam on teine mootor peale aretada, need 230 ned on sigaodavad


RE: Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - Rolz - 28-05-2007

Kett oli orignaalina uskumatult normaalse hinnaga - miskit natuke üle 1000 kr kui õieti mäletan...
Ketitallad ehk juhttallad ka ainult orignaalis ja maksid mitte-midagi..(kui ei eksi siis alla 100 kr/tk)... Keti hüdropinguti on mootori küljes ja käib väljastpoolt kahe poldiga maha...
Uus oli vist 2000 kr ringid aga see ei väsi üldiselt ära, võid otsida ka kasutatud peast...
Tavaliselt saavad ketitallad otsa (kuumaga - plastik jnejne) ja siis jääb kett lõdvaks ja nii probleemid tekivad....
Nagunii pead kõik otsast lõpuni kokku panema - aja asju ringi ja võta kaaned maha, saad aimu, kas on klapid peas kinni või ei..
Kui klapid OK on, siis pääsed suht lihtsalt...


RE: Mootoril käis kett üle... w123, m102.980 - carvik - 28-05-2007

Helistasin Imre töökotta ja rääkisin Imrega. Korralik kett pidi maksma ainult 500.- ja see pinguti tald on veel kordades odavam.

Pingutajat veel maha pole saanud. Ainult ülevalt poolt aga altpoolt on veel kinni. Ei leia millegi pärast seda kinnitust üles. Eks ma proovin mingeid jooniseid uurida ja selgusele jõuda. Või äkki keegi oskab hoobilt öelda?

Probleemi tekkest on mul uus versioon. Kuna pinguti töötab hüdrotõukuriga ja mul oli õli survega suuri probleeme, siis ehk see andiski põntsu ära. Kuna surve jäi mootoris kole väikseks, siis ei saanud mootor ketti ka korralikult pingutada?! Ketiraginat oli muidugi enne ka juba mootoris kuulda. Oma rumalus, et kohe ära ei parandanud. Oma vigadest aga õpitakse.

Eks kui ma saan selle pinguti lahti ja ära vahetada talla ja keti, siis vaataks muid vigu edasi. Kohe tekiks ju küsimus, et mis on õlisurve probleem. Kui väga kalliks see minema ei hakka (juppide hind), siis võib õhtuti asjakallal nokitseda küll.