Õhkvedrustus w220 - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: Õhkvedrustus w220 (/showthread.php?tid=50994) |
Õhkvedrustus w220 - supercharger230 - 06-02-2020 Tervist. Panen jutu siia ka kirja, vahest saan mõne vaatenurga juurde. Alustaks siis sellest, et autot ostes teadsin juba, et masin vahepeal vajub, vahepeal mitte. Veidi guugeldamist andis vastuseks, et solenoidklapp(klapiplokk) vajab ilmselt vahetust. Pikalt sõitsin ilma vahetama ringi, kuni lõpuks kätte võtsin ja ploki ära vahetasin. Samal päeval vahetasin ka juhipoolse esimese ülemise õõtshoova ära. Plokk vahetatud, lasin auto pukkide pealt vaikselt alla, kompressor pumpas õhu sisse ja auto seisis. Järgmine päev maja ette vaadates oli hea näha, et auto ei vajugi enam alla. Niimoodi möödus 4-5 päeva, kordagi ei juhtunud, et auto oleks alla vajunud. Samas, märkasin, et auto hoiab natukene ühele poole viltu. Arvasin, et ju õõtsa vahetuse järgselt tuleks õhkvedrustust kalibreerida. Läksin tuttava juurde, kellel on LAUNCH ja üsna pädev inimene. Juhe taha, muutis veidi väärtusi, tundus hea küll ja korras. Järgmine hommik maja ette vaadates tabas üllatus - auto täitsa lääpas ühele küljele. Läksin tuttava juurde tagasi. Seekord läks mitu tundi, et asjast aru saada ja paika timmida. Seekord veendusin, et auto on kenasti loodis ja kõik tundus korras olevat. Jätsin paariks tunniks masina seisma ja tagasi tulles avastasin, et esiots on vastu maad(tagaosa seisis ilusti). Järgmiseks otsustasin teise mehe juurde diganosti minna. Tema tegeleb STARiga. Temas pole ka põhjust kahelda, kuna töötab selle ala peal. Samuti timmis auto paika, tegi veel lisaks kõik rõhu testid - kompressor korras, paisupaak korras jne. Ainus viga mis on olnud püsiv, alates autoostust on endiselt aktiivne - Fault in component y52y1 ja y52y2. *Sellega seoses võin öelda, et peale ploki vahetust vajus seistes päevaga esiots tõesti paar cm alla, silmaga seda näha pm polnud, aga käivitades tõstis õrnalt esiotsa üles.* STARiga kõik paika sätitud, koju minek. Hommikul maja ees - terve auto vastu maad, ka tagumine ots Tõstis üles, läksin sõitma. Nüüd veel lisaks auto kuidagi eriti jäik, nagu sõidaks sport versioonis ringi. Nüüd on mõistus otsas.Üks ütleb, et tuleb esimene amort ära vahetada. Aga minu loogika ütleb, et mispärast siis auto ENNE kalibreerimist need 4 päeva seisis? Peale esimest kalibreerimist tagumine ots seisis ja nüüd terve auto maha kukub? Märkusena võin öelda, et kui täna auto käivitasin, siis tõusis märgatavalt kiiremini üles, kui varasemalt vigase solenoidplokiga seda tegi. Mis sai valesti minna? Hetkel veidi kahetsen, et üldse kalibreerima läksin. Enne järgmist sammu tahaks natuke mõtteid koguda. On Tartu kandis mõni inimene kes airmaticuga tuttav ja viitsiks mõtteid vahetada? +Esmased mõtted: *Tõstan auto uuesti pukkide peale, akul klemm maha, keeran solenoidplokis kõik otsad lahti, lasen õhu välja. Äkki teeb mingise reseti? *Silberauto - Kuigi seal on päris pikad järtsid(ca nädal) RE: Õhkvedrustus w220 - Sm. Västrik - 07-02-2020 Tere, Lihtsalt mõte. Kas enne kalibreerimisi olid väljas ka juba miinuskraadi või on temperatuur nüüd vahepeal muutund? Õhkvedrustuse probleemid ilmnevad sageli ilma külmemaks muutudes ning kalibreerimisel võib, aga ei pruugi asjaga midagi pistmist olla. Edu võitlustes! Parimate soovidega, Tauno RE: Õhkvedrustus w220 - supercharger230 - 07-02-2020 Tere Tauno. Aitäh mõtte panuse eest. See rahustas mind natuke nüüd maha, kuna eile õhtul voodis keerutasin jälle mõtteid ja hakkasin ka ise mõtlema(tohutu guugeldamise järel), et ÄKKI temperatuur mängib ka rolli. Neljapäeva õhtul vahetasin ploki ja õõtsa. Reede, laup, pühap, esmasp on kenasti plussis olnud ja teisipäeva hommikul läksin kalibreerima. Sellest ajast saati miinuses olnud. Järgmine nädal lubab soojakraade, ootan ja vaatan mis siis juhtuma hakkab. Aga teise kalibreerimsega sai auto standard kõrgus liiga kõrgeks tõstetud, seda tegime õhtupimeduses ja ei saanud arugi, et auto nii kõrgel istub. Hetkel plaan selline, et teeks ühe kalibreerimise veel ja laseks auto tehase kõrguste peale. Kas keegi oskab öelda, kui kõrgel(mis väärtused) peaks olema 2003 S500 4maticul? Velg on r18. Paneks selle asja paika. Kalibreerimisel ei tohiks vist autos keegi istuda ka? RE: Õhkvedrustus w220 - supercharger230 - 14-02-2020 Olen probleemi edasi uurinud. Võtsin amordi pistiku lahti ja mõõtsin pinide pealt takistust. Nr 7 ja 5 andis ca 12 oomi. 7 ja 6 andis ca 50 oomi. Kui õieti aru sain, siis peaks mõlemal katsel takistus olema 10-16 oomi. Mispärast pin seitse ja kuus 50 oomi annab, ei tea. Kas see tähendab, et damping valve läbi ja tuleb amordi vahetus ette võtta? Tänaseks pea paks. Töönädal läbi. Puhkab pea selgeks ja mõtleb edasi. Kui tuleb amort välja vahetada siid vahetab. Aga nüüdseks juba "sportlik" huvi asja vastu tekkinud ja tahaks siiski rahuldava vastuseni välja jõuda. Edit: Polegi seda maininud, et aktiivsed koodid mis ära ei kao on y52y1 ja y52y2. Netist leiab sellise info, et kui need koodid koos esinevad, siis suur tõenäosus, et pistiku ühenduse viga. Pistiku vaatasin üle ja nüüd siis mõõtsin amordi pistikust takistust. Edit 2: siiski esimeses postis olen selle ära märkinud. Täna enam sellele ei mõtle, heee. |