Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Varuosade kvaliteedist - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: Varuosade kvaliteedist (/showthread.php?tid=49384)



Varuosade kvaliteedist - indrek - 03-12-2018

Tere foorumlased.

Kätte on jõudnud aeg, kus peaks hakkama mõtlema GLK piduriketaste ning klotside vahetamise peale.

Mul on võimalus saada erinevate firmade tooteid erinevate hindadega ja mõtlen, mida eelistada, arvestades et hinnavahe on mõnel juhul kahekordne.

Kui räägime esimestest ketastest, siis:

Bosch 60 EUR tk
Fixuse nimeline 35 EUR tk
Blueprint 35 EUR
ATE 55 EUR tk
Brembo 60 EUR
Febi 30 EUR

Mis arvate?



RE: Varuosade kvaliteedist - stihl - 03-12-2018

Mina paneks need kõige odavamad Febid alla ja kogu video. Ega see mingi ringrajamasin ei ole ja kuluosaga on tegu nagunii. (rasketel autodel vast 100t km)
Kui auto on igapäevakasutuses, siis pole ka nii oluline, kas seal on mingeid erisulameid kasutatud (et sekundiga rooste ei läheks) või mitte; pidevalt seisval uunikumil on teine teema.

Mis see Fixuse nimeline on? Fixus on ju Balti autoosade edasimüüja ja nende käest saab soodsalt ka Zimmermanni, mis on juba edev "odav" ketas, koos oma soonte ja aukudega on läbi hõreda kodaraga velje hea vaadata...Kuumtsingipada on neil samuti tehtud, et horisontaalsed pinnad jääks pikaks ajaks hõbedaseks.
Aga kas ta nüüd 2x paremini pidurdab, ma kahtlen.

Pigem klots võik mingi kallima otsa olla, see on tähtsam, ja et igasugu padjad ja plekid kõik klotsil taga küljes oleks. Ja ei tahmaks velge ära.
Klotsist vast OE kõige parem ongi, seesama, mida tehas pani ja selle tootjat juba niisama lihtsalt ära ei arva.

.


RE: Varuosade kvaliteedist - Laur - 03-12-2018

Valikus pole sul õnneks. NF on rämps, minu autol kõverad paari tuhandega 2x järjest (b6 passat) tuttava bmw sama, kaks korda järjest lühikese ajaga kõverad. Febi tundub ok.


RE: Varuosade kvaliteedist - indrek - 03-12-2018

Kõige odavamatega võib lihtsalt see visuaalne teema olla, et üsna kiirelt lähevad rooste. Praegu on originaalid ja ja välimuselt ikka nagu uued, mingit roostet ei ole. Lihtsalt kulunud.

Aga noh alati kannatab ka see osa ära värvida tsinkvärviga, mis klotsi alla ei jää


RE: Varuosade kvaliteedist - Rolz - 03-12-2018

Mina olen alati ATE kettad võtnud, ATE omad on ka vähesed, mis tulevad kaetud kujul. ATE reeglina ka OEM tootja.
Visuaalne külg - Sul on alati võimalus X tootja võtta, ise (tsinkaerosooliga) üle tuhistada. Ei jää see rummu osa karjuma peale esimest soola.
Olen lasknud ka kuumakindla pulbervärviga kettad üle värvida, kuid kahjuks kuumakindlana on saadaval ainult must värv.



RE: Varuosade kvaliteedist - meego - 03-12-2018

Siit rivist soovitan ATE kettaid. Järgmisena mida valikus pole TRW. Originaali hinda oled uurinud?


RE: Varuosade kvaliteedist - Taffinaff - 03-12-2018

See natuke üldistavam jutt aga igasugused BluePrintid, Fixus, Japanpartsid, jne. ehk siis NoName tootjad, on ainult pakendajad, kes ostavad suurtes kogustes tundmatuid aga vähesel määral ka tuntuid tootjate pid.klotse kokku, üldiselt ikkagi odav tooteid ning pakendavad need ümber enda kaubamärgi pakenditesse ning paiskavad müük, tihti pole neile toodetele teostatud järelkvaliteedi kontrolli peale tootmisliinilt maha tulemist. Hinnad on tugevasti poole odavamad kvaliteetsemast Boschi, Brembost ja ka kindlasti originaal tootest, ei pea vist mainima, millest tingituna hinnavahe tuleb.
Aga jah, kui ringrada ei sõida siis sõidab ka selle kõige odavama klotsiga kuidagi ära aga kui otsustaval hetkel jääb just pidurist puudu siis teab, mis sai otsustavaks. Mina ikkagi isiklikult ise pigem ei kasutaks neid odavama otsa piduritootjate klotse, minule on nad ikkagi ebaturvalised(ebakvaliteetsed), tahmatavad velgi, vilisevad jne. Ja neid tuleb kokkuvõttes tihedamalt vahetada, kui kvaliteetset toodet, juba vahetuse kulu on odav tootel suurem.


RE: Varuosade kvaliteedist - väikemees - 03-12-2018

Võiks eeldada, et need pakendajad ostavad praaki, see mis kallimate brändide kontrollist läbi ei lähe. Mõnikord võib selleks mõõduks olla 0.1 mm.
Piduriklotside tahmamine sõltub klotsist, mis seguga on. Mida pehmem on klots, seda kiiremini kulub ja tahmab. Peaks ka paremini pidurdama.

Valikust Zimmermann on mõne müüja jutu järgi parem kui Brembo. BMW maasturil mul Zimmermann-id kasutusel ja ei ole probleeme olnud. Läbitud 60 tuh. km vast nendega, kui mitte rohkem.


RE: Varuosade kvaliteedist - herki - 03-12-2018

Tere,

Kunagi sai foorumist uuritud tootjate kohta ja osad sinu pakutud tootjad käisid sealt teemast ka läbi.
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?pid=251172&language=english

Herki



RE: Varuosade kvaliteedist - kaupo51 - 03-12-2018

Kui tahta natuke ökonoomitada, siis pigem ketta arvelt. Klots peaks olema ikka mõne tuntud tootja oma ja sealt kallima hinna poole pealt.
Kui aga ökonoomitama ei pea, siis võid kallimad kettad ka panna.


RE: Varuosade kvaliteedist - arturmalcik - 04-12-2018

bosch klotsidega liiga palju klotsitolmu tuleb .
brembo klotsid viimased mis panin pidrurdamisel annavad piiksu häält
kõvasti


RE: Varuosade kvaliteedist - stihl - 04-12-2018

(03-12-2018, 11:38 AM)indrek Kirjutas: Kõige odavamatega võib lihtsalt see visuaalne teema olla, et üsna kiirelt lähevad rooste. Praegu on originaalid ja ja välimuselt ikka nagu uued, mingit roostet ei ole. Lihtsalt kulunud.

Aga noh alati kannatab ka see osa ära värvida tsinkvärviga, mis klotsi alla ei jää

Tõpselt nii see on, et kui galvaanilist katet ei ole, siis lähevad pruuniks.
Originaalid on minuarust kuumgalvaniseeritud.

AGA omavahel öeldes: viimati, kui ma https://zincpot.ee/-s mingeid Land Roveri jubinaid tegemas käisin, siis küsiti vannikastmise eest 1€/kg.
See sisaldas nii happevanni kui kastmist. (see tüütu paldiskisse ja tagasi 2x nühkimine tuli ise teha)
Kettaid sula tsingi sisse (400 kraadi!) kasta ei kannata, aga väiksemate asjade jaoks (isegi poldid, mutrid jne) on neil mingi trumlisüsteem, kettaid võiks seal lasta teha? Zimmermannid tunduvad kah trumlis kuumtsink olevat....
Palju see 1 ketas ikka kaalub, max 10kg vast on. Keegi võiks sellega tegeleda, saaks kah teada.

KÜLMgalvaniseerida ma kettaid olen küll lasknud, said täpselt sellised, ainult ilma perforeeringuta:

[Pilt: modp_0904_09_o+brakes_buyers_guide+bremb...rotors.jpg]

Mingi aastakene olid all, see kollane tsink tõmbus tumedamaks, muud midagi, aga siis kahjuks eksperiment lõppes, sest auto eest tehti pakkumine, millest oleks olnud loll keelduda.
See osa, kuhu klots vastu käis, see muidugi muutus kohe heledaks nagu ikka, aga muu osa ei läinud rõvedaks.

............

P.S. Arturile: pane järgmine kord klotsi tagaküljele näpuga vasemääret, siis ei tee piiksu häält. Klotsi otsad, kus ta toetub, võiks samuti määritud olla.

.






RE: Varuosade kvaliteedist - indrek - 04-12-2018

Vaatasin ja mõtlesin ning võtsin siis ATE kettad ja Boschi klotsid. Enda auto ikka ja ei hakka kõige odavamat teed minema.