Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
190D tagasillas urin - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: 190D tagasillas urin (/showthread.php?tid=4916)



190D tagasillas urin - martin471 - 06-05-2007

Asi algas kõik suhteliselt järsku, alguses hakkas õrnalt undama. Nüüd mida rohkem sõidan, seda hullemat häält hakkab tegema. Juba 40-ga sõites hakkab tagant urinat kostuma, 70-ga on juba päris hull.

Olen katsetanud ja uurinud igasuguseid asju. Esialgu arvasin, et otsi hakkab andma diffri teovõlli tagumine laager. Võtsin isegi diffri alt ära ja tagant lahti, aga loksu ei paistnud mitte kuskil olevat, Isegi õli oli täiesti puhas, mitte mingit metalli puru ega sädelust sees polnud.

Vahepeal kahtslusatsin rattalaagrit ka, aga kui tõstsin ühe ratta maast lahti ja lasin ringi ja teisega samamoodi, siis hääl oli kogu aeg sees, ei tahaks uskuda, et mõlema ratta laagrid korraga läksid. Samas enne kui diffri alt ära võtsin, keerasin veovõllid lahti ja lasin diffri tühjalt ringi, tundus et urises ikka.

Iga päev on vaja sõita ja ei saa viga teadmata suuremat lammutamist kohe ette võtta. Seega ehk oskate mind selles suhtes aidata, kust viga otsida? Hääle järgi kahtlustaksin ise siiski ratta laagrit, üks rehv on hakanud ka vist teisest kiiremini kuluma. Aga kui rattaid üles tõstetuna loksutada, siis pole aru mitte midagi saada.


RE: 190D tagasillas urin - v6sa - 07-05-2007

Njah, tagarattalaagri varase staadiumi kulumist on keeruline tuvastada...

Üldiselt ei kipu ratta loksutamisega eriti midagi teada saama. Kui, siis vaid seda, et loks on suur. Põhimõtteliselt ei tohiks ratta pöörlemisel olla mitte mingit takistust ega tõukeid. Piduriklotsid oleks kasulik keerutamise ajaks välja võtta, siis ei kata nende hääl rattalaagri oma.

Peaülekande ulgumine ei sõltu mitte kiirusest, vaid koormusest. Ehk veo kadumisel hääl muutub.
Rattalaagrite hääl muutub erisuunalisi kurve läbides.

Kui peaülekandes on õli piisavalt, siis selle ulgumine muutub hullemaks kümnete tuhandete kilomeetrite jooksul. Rattalaager kooleb parimal juhul tuhandete kilomeetritega, halvemal juhul paarisaja meetriga...

Oled kindel, et kardaani tugilaager on korras?


RE: 190D tagasillas urin - Heinar - 07-05-2007

Oma kogemustele tuginedes, rattalaager undab kõige valjemini 70 km/h juures - üle ja alla selle kiiruse kaob peaaegu hääl ära.


RE: 190D tagasillas urin - v6sa - 07-05-2007

Ei pruugi ta kuhugi kaduda. Vähemalt säästukal oli kisa täiesti lineaarne - mida kiiremini sibasid, seda hullemini lõugas. Aga mul oli see laager peaaegu pilbasteks ka.

123 laager igatahes Arbaveres vaid urises, 140 km hiljem lendas laiali... Konkreetselt ja pauguga.

Ikkagi, kas tugilaager on korras?


RE: 190D tagasillas urin - Laur - 07-05-2007

Usun ka, et kardaani tugilaager.


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 09-05-2007

Tugilaagri kohta oskan nii palju öelda, et seda uurisin ja loksutasin igat pidi aga lõtku ei paistnud olevat. Olen kuulnud küll mis häält tugilaager teeb, aga see ei ole päris see. See on juba nagu urin või põrin või midagi sarnast. Kusjuures ühe korra panin tähele, et kurvi minnes kuidagi hääl vähenes.

Samas tegin nädalavahetusel avastuse, kardaani ja käigukasti vaheline kummimuhv on küll täiesti otsad andnud. Arvasin, et see võib ka häält teha, aga kas on siis võimalik, et hääl mööda kardaani taha poole kandub?


RE: 190D tagasillas urin - v6sa - 09-05-2007

Hääle teed on ettearvamatud. Seda eriti üsna hästi isoleeritud põhjaga MB-s...


RE: 190D tagasillas urin - meego - 09-05-2007

Sai nädalavahetusel vahetud s124 esirattalaager välimus ja saaled olid vanal laagril täiesti korras, pinnad ilusad aga vot näe tegi häält. Uus laager sisse ja vaikus majas. Nii, et välimuse põhjal ei ütle midagi. Vaheta kardaani tugilaager ära see ei maksa ju palju! Ja siis hakata edasi vaatama kui urin ikka on.


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 09-05-2007

Esimese asjana üritan vast selle kummimuhvi ära vahetada. Kui ei aita, siis läheb vast tugilaager vahetusse, muidugi juhul kui muud viga pole vahepeal leidnud. Imelik on ikkagi see, et hääl tuli järsku ja läks kiiresti valjemaks, kas tugilaager ikka nii teeb?


RE: 190D tagasillas urin - meego - 09-05-2007

Kui juba tugilaagrikummi vahetad siis vaheta juba laager ka ära üks töö!


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 10-05-2007

Ma ei mõtle tugilaagri kummi. Mõtlesin seda leevendusmuhvi, mis on käigukasti ja kardaani vahel. Kardaani ja diffri vahel on ju ka kumm. See niiöelda asendab kardaaniristi.


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 14-05-2007

Jama ikka küll selle asjaga. Nüüd võtsin selle muhvi ära ja toppisin igale poldile kummivoolikut vahele. Tulemus ei muutunud mitte karvavõrtki. See tähendab, et selles ei olnud probleem. Jäänud on kaks varianti - kas tugilaager või differ. Loodan siiski, et esimene variant aga hääl ei ole kohe mitte selline nagu tugilaagri oma. Aga kes teab, ehk ikka on Smile


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 17-05-2007

Kui suur võiks olla muidu tõenäosus, et mõlemad tagumised rattalaagrid annavad korraga otsad?


RE: 190D tagasillas urin - v6sa - 17-05-2007

Väga väike.

See väändevõnkeleevendi üldiselt ei unda, rohkem kolksub... Kas kardaani pooleksvõtmisel oli ristis (seal on ikka üks rist ka!) mingeid takistusi tunda? Või liikus täiesti vabalt?


RE: 190D tagasillas urin - martin471 - 17-05-2007

Täna käisin korra lennuväljal ja tegin väikse katse. Proovisin kas umbes 70-ga sõites järsemini kummalegi poole pöörates urin väheneb. Tuligi välja, et kui vasakule poole järsku keerasin, siis jäi undamine vaiksemaks. Seega vähenes koormus vasakule rattalaagrile. Sellel rattal on käega loksutades tunda ka õrna lõtku.

Kahtlane on aga see, et kui tõstan parema ratta tungrauaga üles nii, et vasak ratas ringi ei käi, siis on urin ikkagi sees. Mina teeks sellest järelduse, et kulunud on mõlemad rattalaagrid. Samas jällegi paremal rattal pole käega lõtku tunda ja sõites paremale poole keerates hääl vaiksemaks ei jäänud, vähemalt mitte nii palju, et kõrvaga kuulates oleks aru saada.


RE: 190D tagasillas urin - noup - 20-05-2007

kusjuures endalgi 190D 85 aasta oma.. ja sama mure.. tulevat n2dalavahetusel peaks hakkama viga otsima.. ma v2ga loodan et differ pole.. aga mul just see lugu et soidad 1.ja 2 k2iguga koik tip top kiirendad siis jah.. nagu hullumaja.. selline heli nagu keegi laseks vett.. ja koliseb ja uriseb .. Confusedmash: