Küsimus mootori kohta - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106) +--- Teema: Küsimus mootori kohta (/showthread.php?tid=46798) |
Küsimus mootori kohta - v2ikejoss - 25-08-2017 Tere! Küsiksin bluetec mootorite kohta. Täpsemalt E300 ja E350 aasta 2013-2014 Paarist kohast olen kuulnud + ka esindusest, et pigem kui võimalik siis vältida bluetec varianti, et temaga võib probleeme rohkem olla ja tema "kasu" on eesti kliimas mõtetu. Teistpidi üks tegelane esindusest ei osanud üldse halba kommenteerida ja olen ise vaadanud et reaalselt 30st autost 29 ongi kõik blueteciga. Kuidas siinsed asja kommenteerivad? Ette tänades.. RE: Küsimus mootori kohta - v6sa - 25-08-2017 BlueTec on MB nimetus kusiainel põhinevale SCR-tehnoloogiale. Selle keeruka ja kapriisse "AdBlue" tzüdeemi eesmärgiks on vähendada pahasid nokse heitgaasides. Mootorile kahjulik, rahakotile kahjulik, jääkarudele kasulik, keskkonna üldmõju suhtes pole selget seisukohta. Kliima ei mõjuta siin kuigi palju, kuniks mootor töösoe. Külmalt ei toimi, allanullikraadidel hakkab lisaaine tahkuma, kuid kamaks ei külmu meie laiuskraadil. Kusiainetrakt on küttega ja kuniks aine soojeneb, seda ei kasutata. AdBlue tehnoloogiat vältida saab vaid vanema tehnoloogiaga autosid soetades, kuna väljaprogrammeerimine on esmalt illegaalne ja teiseks tihti ebasoovitavate kõrvalmõjudega. Kõrvalmõjude ulatus ja tõsidus näikse olevat individuaalne... RE: Küsimus mootori kohta - Renka - 25-08-2017 üldiselt pole kestvusega neil probleeme. Külmemas kliimas tuleb ette, et trassid (plastikust) kipuvad pragunema, millest tingituna langeb süsteemis rõhk ja viskab mootori tule põlema. NOX andurid surevad ka aegajalt ära. Niikaua, kui ad Buled pole veega lahjendatud, ei pea väga muretsema. RE: Küsimus mootori kohta - v6sa - 25-08-2017 (25-08-2017, 03:03 PM)Renka Kirjutas: üldiselt pole kestvusega neil probleeme. Veel ei ole, olgem täpsed. Pole veel kümmet aastatki kasutusel olnud. Kuniks leemed nõuetekohased, näikse niivõrd-kuivõrd toimivat. Suvel võib lahjendamisega jantida, allanulliilmadega lõpeb katsetamine heal juhul mõne liitmiku, hinnalisemal juhul pumba lõhkiminekukga. Mootori juhtimine kipub ka pahandama. RE: Küsimus mootori kohta - Renka - 25-08-2017 Seda lahjendamist tuleb ette, kui reaalne kogus ja välja müüdud kogus enam ei klapi ehk siis suurest vaadist tankimine. V6sa see, mis tuleb see tuleb, hetkeseisuga pole probleeme. Kui karta igat uut "vidinat", et mingi hetk saab sellest probleem, tuleks pilk uuematest sõidukitest eemale suunata. RE: Küsimus mootori kohta - v6sa - 25-08-2017 (25-08-2017, 04:32 PM)Renka Kirjutas: ... Rasketehnikapoolel on jamad ammu käes. Kui ikka 350+ kW traktor kütab päevas läbi 20+ l AdBlued (10+% kütusekulust) lihtsalt puhtama õhu pärast, siis ajab lisakulu ja mitte harvad piiksumised harja punaseks küll. Niigi on kütuse erikulu igasuguse saastevastase mandi tõttu pea 10 % üles läinud. Kui üheksakümendate alguses said head traktorid hakkama reaalses töös erikuluga 200-215 g/kWh, siis nüüdsel ajal on hea tulemus 240. See on hind, mida me peame maksma selle eest, et maailma suurlinnade õhk oleks hingatav. Kusjuures ei ole üldse välistatud, et SCR tehnoloogia tulemusena ei välju summutist mingi neljas paha molekul, mis hoopis pingviine sulatama hakkab... RE: Küsimus mootori kohta - stihl - 26-08-2017 (25-08-2017, 04:32 PM)Renka Kirjutas: Seda lahjendamist tuleb ette, kui reaalne kogus ja välja müüdud kogus enam ei klapi ehk siis suurest vaadist tankimine. No vblla tõesti suurte läbisõitudega traktoritel või rekkadel seda tehakse. Ei tea. Sõidukatel, mille adblue paak on a`la 6L ja täitma peab 2a jooksul korra, vast mitte. Esindustes on see jama kallis, lisaks veel mingi spetsotsik, aga isegi Statoilist ostes on ta kulu kogu auto kulu kõrval (eraauto puhul) suht olematu. Ja teema vist oli rohkem erakate kohta siiski. Neil on tõesti need 600€ maksvad NOX andurid ja muu jama, aga ikka suht harva. . RE: Küsimus mootori kohta - Renka - 26-08-2017 Mercedeste adBlue paakide maht jääb siiski 24-34 L vahele. Erandiks oleks w222 om651ga millel on 9L paak. W212 puhul on paak 25.5 L, täidad seda iga hoolduse käigus ja tavaliselt jääb kulu 20-22L kanti. Spetsotsik on äärmiselt tänuväärne tööriist, kuna sellega saab ületanktimist vältida. Ületäitmise korral on varsti esinudse külastus ees ootamas. Lisaks on töö puhtam, kuna paaki otse tankuri püstoliga täita ei või, siis tuleb ala kannu kasutada, mis võib jälle ületankimiseni viia, lisaks mööda kallamisega tuleb piinlikult kogu ala puhastada, adBlue siiski kahjustab igat sorti elektrilisi komponente (w212 delivery module asub näiteks paagi peal, paagi täiteava on sisult selle kõrval). Lahjendamise teemat sai mainitud pigem alatooniga, et igal pool pole vaja lasta paaki täita, sest on odavam, kui esinduses. RE: Küsimus mootori kohta - soul - 04-09-2017 Kas BlueTEC tähendab mootorile Euro 6 normi? Ehk, et kui vaadata 2013-2014 aasta W212 (facelift) diislit, mille mootor on Euro 5 normiga, pääseb riskantsest BlueTEC-ist? RE: Küsimus mootori kohta - v2ikejoss - 09-09-2017 Okei, selge pilt blueteci osas Aga kas E300 170kw v E350 185kw? Võtaks kangema/vängema kui võimalik, aga hetkel olen enda maitse järgi leidnud E300 just rohkem.On neil kütusekulu/edasimineku/hääle osas suurt vahet ? RE: Küsimus mootori kohta - v6sa - 09-09-2017 (09-09-2017, 01:27 PM)v2ikejoss Kirjutas: Okei, selge pilt blueteci osas Objektiivselt - ei ole. Aga säärase soetuse puhul loeb enam subjektiivne tunnetus - siin võib vahe olla mäekõrgune RE: Küsimus mootori kohta - v2ikejoss - 11-09-2017 Aga kas neil on lihtsalt tarkvara vahe sees? (chip) Ehk siis 170kw saab samuti chipida nagu öeldakse? Või bluetec variantidega on seal mingi takistus? RE: Küsimus mootori kohta - v6sa - 17-09-2017 Jah, seal on kiip sees. Nagu iga kiipi, saab seda vahetada ja muukida. Ning Eestis ei ole rasvaseid edulugusid teada. Kõik kiibitsetud liikurid on lõpuks loojakarja läind. Või tagasi kohitsetud, kui omanikul pidevast piiksumisest ja punastest märgutuledest siiber saab. Paraku ei saa kunagi teada, kas oli põhjuseks ajukirurgia või oli konkreetne pada lihtsalt nigel. Kuivõrd nende kahe mudeli raudvara olulistes sõlmedes erineb, oskavad öelda targemad. Auto on enamat, kui pelk mootor. Ei tasu üle mõelda |