Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
1991 MB 208D mured - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Bussid ja veokid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=113)
+--- Teema: 1991 MB 208D mured (/showthread.php?tid=43286)



1991 MB 208D mured - mihkels - 02-08-2016

Pea igapäevaselt sõitvat 91. aasta 2.3l mootoriga 208D bussi kollitavad kaks väiksemat probleemi:

Tühikäik on külma mootoriga väga madal ning meeletu vibratsiooniga. Lugesin juba seda teemat ja paistab et probleem on sarnane. Pärast pedaalihoovastiku reguleerimist sain asja paremaks, kuid vibrab ikka liiga palju. Pumbal olevat kruvi ise näppida ei tahaks ja Tartu Diisel ABC ei võtnud ka tööd ette.
On siin mõni Tartu foorumlane, kes oleks valmis bussi üle vaatama?

Teiseks kostub kohati esisillast kerge kolks - selge, et mingi veermikuosa hakkab läbi minema ja tahab hooldust. Oskab keegi mõnda Tartu töökoda soovitada, kes nii vanade masinatega tegeleks?

Tänud!



RE: 1991 MB 208D tühikäigu ja veermiku mured - v6sa - 02-08-2016

Sel peaks olema juba alukaanega OM601 peal ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN ) - seega käib kogu diiselmootoriga W124/201 kohta kirjutatu.

Head remondikohta nagu polegi sealkandis. Mina soovitaks sõita Oisu ja lasta Siemanni bandel toitepool ühe raksuga korda teha.



RE: 1991 MB 208D tühikäigu ja veermiku mured - mihkels - 02-08-2016

Uurisin pisut asja ja pumba kallale küll ise minna ei taha.

Tegin mootorist ja pumbast pilti. Salongist:
[Pilt: 7Lp4xTe.jpg]

ja pump:

[Pilt: OSUgeRC.jpg].

Vaade kapoti alt:

[Pilt: Yzgd7fr.jpg]


Oisule lähiajal ei satu, kuid kui lähemalt abi ei leia, siis peab vast sügise poole käigu ette võtma.


RE: 1991 MB 208D tühikäigu ja veermiku mured - v6sa - 02-08-2016

Ohoh, OM616 mõne 207 või suisa sõiduauto pealt... Polegi ammu näinud.

Kas pumba külge tulev tross on tühikäigu lisamise või seiskamise jaoks?

Ega neid padasid keegi enam eriti teha taha - puhas käsitöö...

Selle mootori kohta loe "oldtimerite" lehtedelt - kohtas seda W114/115 ja 123 peal. Igiliikur, kuid janune ja jaksitu säärane.


RE: 1991 MB 208D tühikäigu ja veermiku mured - mihkels - 02-08-2016

Terminites pole kindel, kuid tegu käivitus/suretushoovaga.


RE: 1991 MB 208D tühikäigu ja veermiku mured - v6sa - 03-08-2016

(02-08-2016, 02:58 PM)mihkels Kirjutas: Terminites pole kindel, kuid tegu käivitus/suretushoovaga.

Kontrolli selle algasendisse tagastumist. Kui see pooma hakkab, tõmba ka pöördeid maha.


RE: 1991 MB 208D mured - mihkels - 03-08-2016

Muutsin teema pealkirja ära, sest mured said täiendust.

Paistab, et starter on surnud - käivitades kostub ainult üks klõps, kuid mootorit vedama ei hakka. Käisin akut testimas ja see olevat uueväärne. Tõmmates käivitub buss kenasti. Püüan täna kaabelduse üle vaadata, kuid starteri vahetamiseks oskusi napib. Ehk on siiski Tartus mõni asjatundjast foorumlane?


Käivitushoova liikumist kontrollisin ja kõik paistab kena olevat. Niisiis ei tohiks külma mootoriga madal tühikäik sellest põhjustatud olla.


RE: 1991 MB 208D mured - mihkels - 03-08-2016

Vaatasin kaabelduse üle ning puhastasin kontaktid, kuid probleem endine. Starter teeb ühe klõpsu ja rohkem ei midagi.
Kardetavasti tuleb masin homme mõnda ettejuhtuvasse töökotta vedada.

v6sa, kas oled kindel et tegu OM616 mootoriga? Wiki andmetel peaks 208D mudelil OM601(601.940) peal olema.


RE: 1991 MB 208D mured - kodutu - 03-08-2016

Kindlasti on siin peal OM616, OM601 on teistsuguse välimusega juba.


RE: 1991 MB 208D mured - v6sa - 04-08-2016

(03-08-2016, 07:44 PM)mihkels Kirjutas: ...
v6sa, kas oled kindel et tegu OM616 mootoriga? Wiki andmetel peaks 208D mudelil OM601(601.940) peal olema.

Jah, olen. Ei näe ju säärane välja:
[Pilt: 55362-OM601bussiliselt1.jpg]
[Pilt: 78454-OM601bussiliselt2.jpg]

Kas tühikäigupöörded langesid äkki? Enne olid OK?

OM601 tõstetakse tühikäigupöördeid elektriliselt, vanemal on selleks armatuuris nupp, mis veidike hoovastikku pingutab.

Kui starteri jõuklemmile jõuab pidevalt akupinge ja tõmbereele lülitamise hetkel ka, siis on surnud starter. Hapnenud kereühenduse välistamiseks pane kroko aku miinuse ja mootoriploki vahele.